انواع ویتامین و مکمل سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

انواع ویتامین و مکمل سگ

مککمل ها و انواع ویتامین سگ ، محصولاتی هستند که می توانند روزانه و برای بهبود سلامت یا حمایت از بیماری ها مصرف شوند. آنها شامل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان، آنزیم ها، پروبیوتیک ها و اسیدهای آمینه هستند. حتی اگر می توانید این مکمل های غذایی را بدون نیاز به نسخه بخرید، اما این ویتامین ها و مکمل ها کاملا بی خطر هم نیستند چون این مواد حاوی موادی هستند که روی بدن تاثیر می گذارند. ویتامین برای سگ حکم تضمین سلامتش را دارد. انواع ویتامین سگ در واقع برای داشتن پوست و موی سالم در سگ شما بسیار مفید است و رشد دندان‌ ها و استخوانش هم تاثیر مستقیم می گذارد. سگ‌ ها و توله سگ ‌ها انواع ویتامین را از منابع غذایی خود دریافت می کنند. در کل ویتامین ها یا در مواد غذایی خانگی و یا در غذای خود سگ وجود دارد. برخی از مکمل ها ممکن است هنگام مصرف برخی داروها یا مکمل های دیگر واکنش متقابل نشان بدهند. بنابراین ممکن است یک مکمل اضافی به دلیل تجویز بیش ازحد، به سگ شما آسیب برساند..

بیشتر بخوانید : مکمل غذایی سگ چیست ؟

انواع ویتامین و مکمل سگ

ویژگی های مکمل ها و مولتی ویتامین سگ

  • مناسب از توله تا سگ های مسن
  • افزایش و تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهبود شرایط فیزیکی
  • افزایش سلامت و مقاومت استخوان ها و دندان ها
  • حفظ سلامت پوست و مو و افزایش درخشندگی مو ها
  • ایجاد سرزندگی و شادابی
  • حاوی ال- کارنیتین برای بهبود سوخت و ساز بدن

انواع ویتامین و مکمل سگ

ویتامین های مختلف برای سگ

ویتامین ها انواع مختلفی دارند که باید میزان لازم به سگ داده شود. از مهم ترین انواع ویتامین سگ ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ویتامین A

ویتامین A، یکی از ویتامین های محلول در چربی است. این ویتامین یکی از ویتامین های بسیار مهم و ضروری برای سگ ها است چون روی بینایی و سلامت پوست آن ها کمک بسیاری می کند. کمبود ویتامین A بیماری های زیادی مثل مشکلات قلبی و خوب نشدن جای زخم می شود. اگر سن سگ شما بالا رفته است، استفاده از این ویتامین، می تواند نقش بسیار زیادی در بهبود عملکرد گوش و شنوایی او داشته باشد. همچنین مصرف ویتامین A برای سگ ها می تواند مشکلات تنفسی را بهبود ببخشد و اثر درمانی نیز دارد. نکته جالب در مورد این ویتامین این است که در رشد توله ها تاثیر زیادی دار. ویتامین A در منابعی همچون جگر مرغ، جگر گاو، جگر گوساله، تخم مرغ، جعفری، کدو، اسفناج، کاهو نیز وجود دارد.

  • ویتامین c

ویتامین C یکی از ملزوم ترین انواع ویتامین سگ می باشد که به صورت جامد و سفید رنگ است که مصرف آن ایمنی بدن سگ را افزایش می دهد. از مزیت های این ویتامین این است که از پوست دربرابر اشعه ماورای بنفش نور خورشید محافظت می کند و این مزیت برای سگ ها بسیار مهم است. همچنین موهای کم و نازکی که دارند هم مفید است. محکم تر شدن لثه ها و دندان ها از مزیت های دیگر مصرف مکمل و ویتامینC  است. وجود این ویتامین موجب جذب بهتر آهن کی شود و از طریق ادرار هم دفع می شود ولی مصرف زیاد این ویتامین مشکلات زیادب برای سگ به وجود می آورد. ویتامین C را می توان در گوجه فرنگی، انبه، جگر گوساله، لیمو، گل کلم، مغز بره، سیب زمینی، هندوانه، جگر مرغ، اسفناج، کلم، نارنگی و مرکبات و سبزی ها یافت.

انواع ویتامین و مکمل سگ

  • ویتامین D

ویتامین D به کلسیفرول نیز معروف است. ویتامین D برای رشد و استحکام استخوان های سگ بسیار مفید است. این ویتامین از بروز بیماری در سگها جلوگیری می کند. از مزیت های آن می توان به سلامت مغز سگ اشاره کرد. ویتامین D در منابع طبیعی همچون ماهی، تخم مرغ، غلات، برخی از سبزیجات و میوه جات و همچنین نور خورشید که نبع غنی این ویتامین است، وجود دارد.

  • ویتامین K

می توان از این ویتامین به عنوان یک ویتامین فعال در حیواناتی همچون سگ یاد کرد که وظیفه اش ساخت و تولید پروتئین است که از لخته شدن خون جلوگیری می کند. البته ممکن است بدن بعضی از سگ ها این ویتامین را به K2 تبدیل کنند. یکی از مهم ترین مزیت های این ویتامین، این است که از خون ریزی جلوگیری می کند و همچنین در کنترل و درمان خونریزی ناشی از بعضی بیماری ها بسیار مفید است. ویتامین K باعث جلوگیری از بیماری سنگ کلیه می شود و پوسیدگی استخوان ها را نیز درمان می کند. این ویتامین در منابعی مثل تخم مرغ، کاهو، گوشت و میوه جات، کلم و اسفناج نیز یافت می شود.

  • ویتامین E

ویتامین E محلول در چربی است و در واقع به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این ویتامین موجب جلوگیری از تخریب سلول های بدن سگ می شود و از او مراقبت می کند. از مزیت های دیگر آن می توان به افزایش سطح ایمنی بدن در مقابل بیماری ها اشاره کرد. ویتامی E در منابع طبیعی همچون سویا، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار، گوجه فرنگی و میوه هایی مانند هلو نیز یافت می شود.

  • ویتامین F

ویتامین F برای سگ ها، همان اسیدهای چرب بسیار ضروری است که باید مصرف کنند. این ویتامین به سوخت و ساز چربی ها کمک شایانی می کند و باعث کاهش وزن نیز می شود. از دیگر مزیت های این ویتامین و مکمل می توان به شادابی پوست و مو، محافظت در برابر اشعه ایکس، مبارزه با بیماری های قلبی و کاهش وزن در سگ هایی که اضافه وزن دارند اشاره کرد. این ویتامین در منابعی مثل روغن ماهی، تخم مرغ و جگر نیز موجود است.

انواع ویتامین و مکمل سگ

بهترین مکمل و مولتی ویتامین برای سگ

 ویتامین ب کمپلکس یکی از بهترین مکمل‌ ها برای سگ به حساب می آید. این یکی از انواع ویتامین سگ بوده که محلول در آب است و برای بسیاری از مشکلات سگ ‌ها مفید عمل کرده است. این مکمل برای افزایش مقاومت به کک و کاهش ریزش موی سگ استفاده می‌ شود. علاوه بر این، به بدن سگ کمک می ‌کند تا بسیاری از اعمال متابولیکی مثل جذب پروتئین را بهتر از قبل انجام دهد.

علائمی که نشان می دهد حیوان خانگی شما دچار کمبود ویتامین های گروه B است:

  • ریختن بیش از حد مو
  • جذب مداوم کک و کنه
  • دندان های کثیف و یا فاسد
  • افزایش وزن و یا یبوست
  • پیری زودرس
  • واکنش ضعیف به واکسن
  • اضطراب و استرس

چند مورد از بهترین مکمل های غذایی سگ عبارتند از:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین