باکس مخصوص هواپیما

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

باکس مخصوص هواپیما در مسافرت های هوایی با حیوانات 

بسیاری از صاحبین حیوانات خانگی، در بسیاری از مواقع قصد انجام سفرهای هوایی را داشته و مایلند در این سفر ها، حیوانات خانگی خود را نیز همراه خود داشته باشند. بطورکلی، جابه جایی حیوانات خانگی مخصوصا حیوانات بازیگوش و فعالی مانند سگ و ها و گربه ها، به دلیل وجود شرایط خاص، در سفرهای طولانی مدت و با وسایل نقلیه ای همچون هواپیما، دارای یکسری قاعده و قانون های مشخص و جدی خواهد بود تا نه تنها نظم پرواز را مختل نکرده، بلکه آرامش و امنیت حیوانات را نیز حفظ کند.

یکی از تجهیزات لازم برای جابه جایی حیوانات خانگی در خطوط هوایی، باکس سگ مخصوص هواپیما می باشد. درواقع باکس حمل هوایی نگهدارنده اصلی حیوانات بوده و بدون در دست داشتن یکی از انها، قادر به جابه جایی حیوانات خود نخواهید بود.

بطورکلی، همراهی حیوانات خانگی در سفرهای ما، نیازمند برنامه ریزی و در نظر گرفتن نکات بسیاری خواهد بود. توجه به این نکات از آنجایی مهم است که می تواند آسایش، آرامش، ایمنی و سلامت پت را تحت تاثیر قرار داده و حتی در راحتی و آرامش صاحبین آنها نیز تاثیرگذار باشد. به همین دلیل، در این مطلب، نکات و اطلاعاتی را بیان کرده ایم که می توانند به شما برای برنامه ریزی یک مسافرت خوب با سگ و گربه هایتان با خطوط هوایی کمک کرده تا سفر خوبی را در پیش داشته باشید.

 

پیشنهاد کارشناس 

مطلب: باکس حمل حیوان | مقایسه انواع باکس سگ را مطالعه کنید.

باکس مخصوص هواپیما

ملاحظات کلیدی قبل از رزرو بلیط هواپیما

قبل از اقدام برای رزرو بلیط هواپیما و قطعی کردن زمان سفر، بهتر است نکات و ملاحظات مهمی را در نظر گرفته و براساس آنها، بلیط مورد نظر خود را قطعی کنید. این نکات عبارتند از:

  • هماهنگی با شرکت هوایی:

اگر قصد جابه جایی حیوان خانگی خود را با حمل و نقل هوایی دارید، قبل از هر اقدامی، با شرکت هواپیمایی هماهنگ کنید و مطمئن شوید که ترمینال مورد نظر فعالیت داشته و حیوانات خانگی را برای حمل و نقل هوایی در قسمت بار(freight) قبول می کنند. توصیه ما این است که زمان سفر حیوان خانگی خود را در روزهای کاری هفته تنظیم کنید؛ چراکه اکثر کارکنان خط هوایی سرکار حضور داشته و سفر برای حیوان شما در طول مسیر راحت تر خواهد بود.

با شرکت هواپیمایی که انتخاب کرده اید تماس بگیرید تا مطمئن شوید که حیوان خانگی شما در همان روز و با پروازی که مورد نظر شما است سفر می کند. برخی از شرکت های هواپیمایی تعداد حیوانات محدودی را با یک پرواز انتقال می دهند، به همین دلیل هماهنگی قبلی شما با شرکت هواپیمایی، برنامه ریزی شما را برای سفر حیوان دلبندتان در یک روز بخصوص بهتر می کند.

  • توجه به ویژگی های پت برای شرایط آب و هوایی مختلف

بطورکلی جابه جایی و سفر کردن پت هایی که بینی پهن و کوتاه دارند مانند نژاد سگ باکسر، پاگ، بولداگ و پکینیز در فصل گرما توصیه نمی شود. این موضوع به این دلیل است که این حیوانات در حفظ دمای طبیعی بدنشان در آب و هوای گرم دچار مشکل بوده و سفر در این شرایط می تواند سلامت آنها را تحت تاثیر قرار  دهد. 

باکس مخصوص هواپیما

حیوان خانگی شما به کجا سفر می کند؟

آیا حیوان خانگی شما در داخل کشور سفر می کند و یا به کشورهای دیگر مسافرت خواهد کرد؟ آیا قصد دارید که سفر را متوقف کنید یا حیوان خود را در یک ایستگاه بینابینی تحویل بگیرید؟ مقصد نهایی حیوان خانگی شما کجاست؟ پاسخ به این سوال ها، برای جابه جایی پت ها و حیوانات خانگی خود و همراهی یا ارسال آنها به کشور های مختلف و یا سفرهای داخلی، حائط اهمیت خواهد بود/.  بطورکلی، حتما قبل از اقدام به سفر، مقررات خاص مقصد و کشور مورد نظر را برای حمل و نقل هوایی حیوانات خانگی بررسی کرده تا در صورت انجام این کار دچار دردسر های آزاردهنده نشوید. به یاد داشته باشید که بسیاری از کشور ها، در مورد جابه جایی حیوانات خانگی قوانین خاص وگاها سختی داشته و در صورت بی اطلاعی از آنها می تواند مشکلات زیادی را برای شما ایجاد کند.

اندازه و وزن حیوان خانگی شما چقدر است؟

توجه داشته باشید که تنها سگ و گربه های کوچک می توانند در کابین قرار بگیرند. البته بسیاری از خطوط هوایی ممکن است اجازه ورود آنها را به داخل کابین مسافران صادر نکنند و آن ها را به عنوان بسته مخصوص به غرفه ویژه حمل و نقل انتقال داده که دارای تهویه هوا و گرمکن می باشد. البته جایی نگرانی نیست و انتقال حیوانات به این بخش، بهتر خواهد بود. قسمت حمل و نقل ویژه برای  مسافرت گربه و سگ ها مفیدتر است زیرا ساکت تر و خلوت تر بوده و حیوانات می توانند در محیط تاریک و خلوت بدون مزاحمت افراد غریبه استراحت کنند.

آیا یک باکس مخصوص هواپیما برای مسافرت حیوان خانگی خود دارید؟

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، تهیه و خرید باکس مخصوص هواپیما از اصلی ترین تجهیزات لازم برای جابه جایی حیوانات خانگی در خطوط هوایی خواهد بود. پس در اولین فرصت، لازم است تا یک باکس مخصوص هواپیما با اندازه و ویزگی های مناسب برای پت های خود خریداری کنید. از ویژگی ها و نکات مهمی که ماموران خطوط هوایی برای باکس حمل هوایی سگ، در نظر گرفته و مجوز ورود آنها را صادر می کنند این است که حیوان فضای کافی برای چرخیدن درهنگام ایستادن داشته و فعالیت هایی مانند ایستادن و نشستن عادی و همچنین خوابیدن  پت در حالت طبیعی ممکن و راحت باشد. 

باکس مخصوص هواپیما

ابعاد باکس باکس مخصوص هواپیما

یکی از اصلی ترین نکات و ویژگی هایی که در خرید باکس حمل سگ باید به آن توجه کنید، انتخاب ابعاد مناسب برای باکس مخصوص هواپیما خواهد بود. ابعاد باکس سگ، باید براساس ویژگی های نژاد پت مورد نظر از قبیل چثه و اندازه، میزان فعالیت و بازیگوشی پت، خلق و خو و.. انتخاب شود. در ادامه به نکات ذکر شده در راهنمای انتخاب باکس مخصوص هواپیما توجه کنید.

راهنمای انتخاب ابعاد باکس مخصوص هواپیما

نکات ذکر شده در این قسمت، دستورالعمل های مناسبی را برای تعیین اندازه و انتخاب ابعاد باکس حمل سگ مناسب ارائه می کند.  این نکات با توجه به اندازه یک حیوان ایستاده در موقعیت طبیعی تعیین شده اند. توجه کنید که ابعاد محاسبه شده براساس ابعاد داخلی باکس نگهداری می باشد.

  • A= طول حیوان از نوک بینی تا سر دم (ریشه دم).
  • B= ارتفاع از زمین تا مفصل آرنج. A+(0.5)B= طول باکس.
  • C= عرض بین شانه ها یا پهن ترین قسمت (هر کدام بزرگ تر است). C X 2 = عرض باکس.
  • D= ارتفاع حیوان در موقعیت طبیعی ایستاده از بالای سر یا نوک گوش تا زمین (هر کدام که بلند تر است) D= ارتفاع باکس

حداقل ابعاد داخلی باکس مخصوص هواپیما

  • طول باکس = A+ (0.5)B
  • عرض باکس = C X 2
  • ارتفاع = D

نکته 1: دقت کنید، نژادهایی که پوزه های کوتاه و پهنی دارند به ٪۱۰ فضای بیشتر (باکس ٪۱۰ بزرگ تر) نیاز خواهند داشت.

نکته 1: اندازه های A، B، C  و D برای تعیین ابعاد باکس باید مربوط به سایز حال حاضر حیوان باشد، نه دوران تولگی و رشد.

محاسبه عرض باکس در صورت وجود بیش از یک حیوان درون باکس مخصوص هواپیما، به شرح زیر است:

  • دو حیوان = C X 3
  • سه حیوان = C X 4
  • ارتفاع و طول همانند فرمول یک حیوان محاسبه  و تعیین می شود.
باکس مخصوص هواپیما

بهترین برند های باکس مخصوص هواپیما

بطور کلی، انجمن حمل و نقل هوایی یاتا، برند خاصی را برای حمل و نقل هوایی مشخص نکرده و شما می توانید از انواع برند های معتبر باکس حمل حیوان خانگی خود را خریداری کنید. به عنوان پرفروش ترین و بهترین باکس های حمل سگ، می توان به برند های زیر اشاره کرد:

پیشنهاد کارشناس

مطلب: باکس حمل سگ ارزان | باکس سگ مناسب برای انواع نژاد را مطالعه کنید.

چند حیوان را می توان در یک باکس مخصوص هواپیما قرار داد؟

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) در قانون رفاه حیوانات (AWA) توضیح می دهد که ” نباید بیش از دو توله سگ یا بچه گربه با سن ۸ هفته تا ۶ ماه که دارای اندازه قابل قبول و هر یک دارای وزن حداکثر ۹ کیلوگرم یا کمتر هستند از طریق حمل هوایی در یک باکس سگ مخصوص هواپیما قرار بگیرند.” این قاعده، به یک استاندارد عالی برای جابه جایی تمامی حیوانات خانگی بدون در نظر گرفتن اینکه به چه کشوری سفر می کنند تبدیل شده است. 

همچنین، به یاد داشته باشید که در هنگام سفر های طولانی مدت، حیوانات ممکن است دچار استرس محیط جدید شده و تهاجمی شوند، بنابراین نباید با هم در یک باکس قرار داده شوند مگر این که توله سگ ها یا بچه گربه های سن پایین باشند.

باکس حمل حیوان پلاستیکی

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید باکس سگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گمبرون کنل ارائه دهنده انواع باکس سگ وارداتی و مکمل های غذایی با بهترین کیفیت به همراه ضمانت اصالت کالا، همواره آماده پاسخگویی به هموطنان عزیز است.

09013852660  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین