خرید باکس سگ | باکس سگ مناسب برای انواع نژاد

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

خرید باکس سگ

نگهداری کردن از سگ ها  یک مسولیت دلنشین و بزرگ می باشد، آگاهی داشتن از راه و روش نگهداری کردن سگ ها در خانه و درک کردن حرکات سگ، نیاز های سگ و داشتن باکس برای کسی که آن را به سرپرستی می‌گیرد بسیار ضروری می باشد. داشتن سگ در آپارتمان با توجه داشتن به کوچکی فضا و نزدیکی واحدها به هم قوانین بسیار خاصی را دارد. در این مقاله اشاره ای به خرید باکس و نحوه نگهداری سگ در خانه به همراه راه و روش‌های بسیار مختلف مطالبی را ارائه می کنیم. سگ‌ها حیواناتی بسیار دوست‌ داشتنی می باشند، خیلی از افراد تمایل شدیدی دارند؛ سگ باهوش و زیبا در کنار خود نگهدارند. سگ‌ها احساساتی بسیار قوی دارند واگر به مدت چند ساعت در خانه تنها باشند ممکن است افسرده ‌شوند. واقعیت این می باشند که نگهداری کردن از سگ ها اصلا کار ساده‌ای نمی باشد. مرقبت از سگ صرفا غذا دادن به سگ نبوده و نخواهد بود! مراقبت از سگ یک مسولیت روزانه می باشد که باید آن را با مهربانی بر عهده بگیرید.

 مراقبت کردن از سگ ها در آپارتمان با معضلات بسیار زیادی همراه می باشد. هنگام خرید باکس سگ به تناسب نژاد سگ با سبک زندگی خود توجه بسیار زیادی داشته باشید تا با مشکلات بسیار کمتری مواجه شوید. برای نگهداری کردن سگ در آپارتمان باید چه شرایطی را فراهم آورید؟ چگونه خواهید توانست معنی حرکات سگ را بدانید؟ راه و روش نگهداری سگ در خانه  با خرید باکس سگ به چه صورت می باشد؟ این مقاله به پاسخ این پرسش‌ها خواهیم پرداخت.

در این مطلب با ما همراه باشید تا با نکات خرید باکس حمل سگ و انواع باکس سگ مناسب برای انواع نژاد آشنا شوید.

باکس سگ چیست ؟

باکس سگ یا کریر سگ، در واقع جعبه ای است که در آن سگ قرار می گیرد و با سهولت تمام می توانید سگ یا هر حیوان خانگی را در فواصل دور و نزدیک جابه جا کنید. خرید باکس سگ، نه تنها برای مسائل جابه جایی سگ مفید بوده بلکه برای مواردی همچون آموزش سگ در خانه، استراحت گاه خانگی و حتی حفظ ایمنی حیوان نیز مفید و کاربردی است. این جعبه در زمانی که سگتان می‌خواهد گوش‌های خود را تکان دهد یا زمانی که نیاز به استراحت دارد، پناه‌ گاه مناسبی خواهد بود. اگر وقت کمی داشته باشید تا به او یاد دهید که چگونه باید در مکان هایی که میخواهید بروید رفتار کند و همچنین کارهای مورد علاقه اش را انجام دهد، سگ شما به احتمال زیاد از بودن در باکس خودش لذت خواهد برد.

خرید باکس سگ

پیشنهاد کارشناس :

برای پاسخ به تمامی این سوالات پیشنهاد می کنیم، مطلب باکس حمل حیوان | مقایسه انواع باکس سگ ، را مطالعه کنید.

کاربرد های باکس سگ

خرید باکس سگ به دلیل فواید و کارایی این محصول، از اصلی ترین کارهاییست که باید در لیست خود قرار دهید. از مهمترین کاربردهای باکس حمل سگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حمل و نقل و جابه جایی سگ در سفرهای درون شهری و برون شهری
  • ویزیت دامپزشک
  • نگهداری از حیوان، در شرایطی که نمی توانید مراقب آن باشید
  • آموزش دهی به سگ ها
  • پناه گاهی امن برای مواقع و شرایط نا آشنایی که موجب استرس در سگ ها می شود
  • به عنوان استراحت گاه و خانه ای برای سگ
  • حفاظت و نگهداری از سگ در هنگام جابه جایی
  • محافظت در برابر آزار و اذیت افراد غریبه
  • و..

با اینکه بسیاری از کاربردهای باکس سگ را، پارک سگ نیز داراست اما دقت کندی که پارک سگ معمولا برای سرگرمی، بازی و نگهداری سگ در مدت کوتاهی بوده و جایگزین مناسب و کاربردی برای باکس حمل سگ نمی باشد.

ویژگی های یک باکس سگ خوب و با کیفیت چه مواردی می باشد؟

باتمام مزیت ها و کاربردهای مفیدی که از باکس سگ عنوان شد، اما باتوجه به انواع مدل ها و طرح های متنوع باکس های سگ، کدامیک مناسب حیوان خانگی ما خواهد بود؟ یک باکس سگ خوب و با کیفیت چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه برای پاسخ به این سوالات، با برخی از ویژگی ها و مزیت های مازاد انواع باکس سگ آشنا می شویم:

  • وجود جیب: برخی کریرها جیب‌ دارند. وجود جیب ویژگی مثبتی است که سبب می‌شود که بتوانید غذا، اسباب‌ بازی و یا هر وسیله مورد نیاز دیگری را همیشه همراه سگ خود داشته باشید.
  • تهویه خوب : تهویه یکی از موارد مهمی است که آسایش و راحتی سگ را تحت تاثیر قرار می دهد. پس سعی کنید باکسی  را انتخاب کنید که از تهویه خوبی بر خوردار باشد. برای مثال برای سگ‌ها، ساکی را انتخاب کنید که در حداقل دو طرف آن منافذ یا پنجره برای گردش هوا وجود داشته باشد، اگر چه تهویه سه ‌طرفه گزینه بهتری است.
  • سمت باز شدن در : قابلیت باز شدن درب باکس سگ از جهات مختلف (بالا و کناره ها) مسئله مهمی است که در کارایی و سهولت استفاده از باکس سگ تاثیرگذار خواهد بود. برای مثال سگ‌ ها یا گربه‌ های بازیگوش که به راحتی وارد باکس خود نمی شوند، احتمالا راحت‌تر می‌توانید در باکس‌های دارای در سقفی قرار شان دهید. باکس های دارای درب سقفی، برای معاینه پت ها نیز راحت تر می باشند چراکه پزشک برای معاینه پت، نیازی به خارج کردن آن از باکس نخواهد داشت.
خرید باکس سگ ارزان
  • فضای مناسب باکس با خلق و خوی سگ : حیوانات خانگی معمولا خلق و خوی های متفاوتی دارند، بعضی از آنها آرام و بعضی بسیاری بازیگوش وپرجنب و جوش اند. دقت کنید که حیوانات خانگی بازیگوش و بیش فعال نمی تواند باکس سگ های کوچک را تحمل کرده و در آن باقی بمانند و قطعا به باکس سگ بزرگتری نیاز پیدا خواهید کرد؛ ما حیوانات آرام به راحتی در کریر های کوچک قرار گرفته و اذیت نخواهند شد. همچنین انتخاب جنس کریر نیز برای حیوانات نا آرام بسیار مهم است؛ به عنوان مثال بهتر است در خرید باکس سگ برای سگ ها و گربه های پر جنب و جوش از کریر های جنس سخت و محکم انتخاب کنید، چراکه این باکس ها محکم تر بوده و در مقابل جنب و جوش این حیوانات مقاوم تر خواهند بود. باکس سگ های فلزی از محکم ترین مدل های باکس سگ می باشند.
  • ایمنی باکس سگ : توجه به ایمنی کریر، یکی از اصلی ترین معیارهای خرید باکس سگ می باشد؛ چراکه یکی از دلایل اصلی استفاده از باکس سگ، تامین ایمنی پت و حفاظت از آن در برابر آسیب های فیزیکی و روانی مانند آزار و اذیت های افراد غریبه خواهد بود و در صورت ضعف این ویژگی، باکس سگ مذکور عملا فایده ای برای پت نخواهد داشت. پس بهتر است، هنگام خرید باکس سگ دقت کنید که کریر از ساختار محافظتی مستحمی برخوردار بوده و به خوبی بتواند از پت محافظت کنید. همچنین به نحوه چفت شدن در کریر نیز دقت کنید، درب باکس سگ نباید به راحتی باز شده و سگ بتواند از آن خارج شود. ضمنا بهتر است سراغ کریرهایی بروید که از جایگاه‌های مخصوص برای رد کردن کمربند ایمنی خودرو برخوردارند.
  • سایز مناسب باکس سگ : انتخاب سایز مناسب باکس، یکی از مهمترن نکاتی است که هنگام خرید باکس سگ باید بدان توجه کنید. در این مورد، علاوه بر مطالعه و به یادسپردن این نکات، حتما از فروشنده باکس سگ نیز راهنمایی بگیرید. بطورکلی سایز باکس سگ باید به گونه باشد که سگ به راحتی در آن جابه جا شده و اذیت نشود؛ این موضوع مخصوصا در سفرها و فواصل طولانی مهمتر بوده و موجب کلافگی و خستگی سگ خواهد شد. برای این منظور، قاعدتا سایز باکس سگ را بر اساس قد و قواره و ویژگی های ظاهری سگ انتخاب می کنند. درمورد سگ‌ ها هم سایز کریر باید اندازه‌ای باشد که حیوان بتواند جا به ‌جا شود، نه اینکه اصلا هیچ‌ گونه فضای جُم‌ خوردن نداشته باشد. از طرفی، فضای بسیار گل‌ و گشاد هم برای سگ‌ های کوچک خوب نیست و حین حمل ‌و نقل، مدام به این‌ طرف و آن‌ طرف سُر خواهند خورد.

  • میزان فعالیت سگ : اگه سگتون خیلی پرجنب و جوشه و همیشه با بدن گلی و خیس وارد جای خوابش میشه پس باید قابلیت شستشوی آسان تشک خواب سگ هم در نظر گرفته بشود.

ابعاد محاسبه شده براساس ابعاد داخلی باکس سگ اجاره ای استاندارد

نگهداری سگ در خانه با باکس سگ

برای نگهداری کردن سگ در منزل علاوه برآماده‌ کردن فضای خانه،  درباره نحوه نگهداری سگ در خانه اطلاعاتی را بدست آورید. فراهم آوردن شرایط بسیار مناسب برای سلامتی، بهداشت، بازی و تغذیه از اصول اولیه نگهداری حیوانات در خانه است.باید در لحظه به خود یاد آور شوید که شما حافظ حیوان خانگی خود هستید نه مالک آن! برای نگهداری کردن سگ در خانه به همراه باکس سگ روش اصولی نکات زیر را رعایت نمایید:

  • مناسب سازی فضای منزل:

قبل از ورود یافتن سگ در خانه  فضای خانه را ایمن نمایید، کابینت‌های پایین آشپزخانه و دستشویی را قفل کنید. مواد شوینده و داروها را دور از دسترس سگ قرار بدهید. سیم‌های برق هرگز نباید به صورت پراکنده روی زمین ولو باشند، گاز گرفتن آنها می‌تواند برای سگها بسیار خطرناک باشد. گل‌ها و گیاهان خانگی خود را دور از دسترس سگ خود جا بدهید. ممکن می باشد این گیاهان سمی باشند و سگ شما  با گاز زدن آنها مسمومیت پیدا کند.

  • آموزش و تربیت با باکس سگ:

برای سگ باید قوانین و مقررات بسیاری وضع نمایید. اگر دوست ندارید سگ شما روی مبل یا تخت‌ خواب برود باید در این رابطه آموزش های کافی را ببیند. می‌توانید برای آموزش فرمان به سگ از مربی متخصص کمک بگیرید یا با تنبیه و تشویقی دادن و انتظار در باکس سگ اطمینان حاصل نمایید سگ درباره اینکه در زمان پیاد‌ه‌روی ادرار و مدفوع ننماید آموزش های لازم را دیده است.

  • روال ثابت روزانه:

در یک ساعت بسیار مشخص از صبح و یک ساعت مشخص در عصر به سگ خانگی خود در باکس سگ غذا بدهید. سگ‌ها  ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بعد از خوردن غذا به دستشویی خواهند رفت باید بسیار دقت نمایید. یک برنامه زمانی ثابت روزانه برای ‍‍‍‍پیاده‌روی کردن با او در نظر داشته باشید، این کار برای حفظ سلامتی سگ‌تان بسیار ضروری می باشد. اگر پیاده روی روزانه  دیر شود حتی سگ‌های آموزش دیده هم در خانه ادرار می‌ نمایند و این نگهداری از سگ را برای شما سخت تر می‌کند.

ابعاد محاسبه شده براساس ابعاد داخلی باکس سگ اجاره ای استاندارد

قوانین نگهداری سگ در آپارتمان به همراه باکس سگ

باید بدانید که نگهداری کردن سگ در آپارتمان عمل مجرمانه‌ای نبوده است ولی اگر صدای پارس سگ باعث و بانی سلب آسایش همسایه‌ها گردد و یا حضور داشتن سگ تهدیدی علیه بهداشت در محیط و محوطه محسوب گردد، همسایه‌ها می‌توانند تحت عنوان مزاحمت از صاحب سگ شکایت نمایند. با این شکایت در مراحل اول ده روز برای رفع کردن مزاحمت، فرصتی به صاحب سگ داده می‌شود و در مرحله بعد جزای نقدی و سایر اقدامات انجام می‌گیرد. با داشتن باکس سگ و نگهداری حیوان در آن برای حمل و نقل سگ بسیار بی دردسر هستید و ایمنی سگ خود را هم صدرصد تامین می نمایید.

  • نگهداری کردن از سگ یک مسولیت خیلی مهم و بزرگ می باشد؛ آگاهی داشتن از نحوه ی نگهداری کردن سگ در خانه و درک نیاز اساسی سگ به باکس سگ و مفهوم حرکات سگ برای کسی که آن را به سرپرستی می‌گیرد بسیار ضروری بوده است.
  • برای سگ در منزل قوانین و مقررات وضع نمایید.اگر دوست ندارید سگتان روی مبل یا تخت برود  در این رابطه آموزشش بدهید. می‌توانید برای آموزش فرمان به سگ از مربی متخصص کمک اساسی بگیرید.
  • کیفیت داشتن مواد غذایی که برای سگ  خود در نظر دارید؛ اهمیت بسیار زیاد دارد. غذاهای سگ‌ باید متناسب با سن و نژاد آن باشد.
  • نگهداری سگ در آپارتمان عمل مجرمانه‌ای نیست. اگر  سگ موجب سلب آسایش همسایه‌ باشد و  حضور سگ تهدیدی باشد، همسایه‌ها  تحت عنوان مزاحمت از صاحب سگ شکایت تنظیم نمایند.
  • اگر معنی حرکات سگ را بدانید خواهید توانست رفتارهای سگ را به درستی تفسیر نمایید. گاهی برای درک معنی حرکات سگ باید به دامپزشک رفتارشناس و مربی متخصص مراجعه نمایید.

 

خرید باکس حمل سگ

انتخاب سایز باکس سگ بر اساس قد و قواره پت

بطورکلی باکس مناسب برای سگ شما باید فضای کافی نشستن، دراز کشیدن و چرخیدن داشته باشه و وقتی سگتون ایستاده باید چند سانتی متر فاصله تا سقف باکس وجود داشته باشه تا سگ راحت باشد. در غیر این صورت قرار گرفتن داخل باکس مثل زندانی شدن خواهد بود و سگتون از باکس فراری می شود. برای اینکه سایز مناسب سگتون را به دست بیارید، قد و بلندی و طول سگ رو اندازه بگیرید.

بعد به این اعداد ۵ سانتی متر برای سگ های کوچک و ۱۰ سانتی متر برای سگ های بزرگ اضافه کنید و این طوری سایز مناسب خود را به دست می اورید. البته خرید باکس با ابعاد چند سانتی متر بزرگ تر هم ایرادی نداره؛ اما به هیچ وجه باکس خیلی بزرگ نخرید! سایزی را انتخاب کنید که مناسب سگتان باشد؛ باکس خیلی کوچک یا خیلی بزرگ را انتخاب نکنید. اگر جعبه بیش از حد بزرگ باشد و سگ به راحتی داخلش بچرخد و حرکت کند ممکنه سگ اونو خونه خودش بدونه و مثلا یه گوشه دستشویی کنه و یه گوشه دیگه بخوابد.

انواع سایز باکس سگ

انواع سایز باکس سگ مناسب با سگ های مختلف عبارتند از:

  • باکس سگ بزرگ

اگر سگ شما سن پایینی دارد و شما نمی خواهید یک صندوق بزرگ تر برای وقتی که بزرگ تر شده بخرید، می توانید یک باکس بزرگ خریداری کنید، اما برای تقسیم فضای توله خود از باکس جدا کننده استفاده کنید. در حقیقت، این به شما امکان می دهد توله شما فضای محدودی داشته باشد و هنگامی که او بزرگ شد، با جدا کردن باکس جداسازی، سگ شما می تواند از تمام فضای موجود در باکس استفاده کند.

  • باکس سگ کوچک

باکس سگ کوچک بطورکلی برای پت های کوچکی است که فضای زیادی را اشغال نمی کنند. اما اگر حیوان خانگی شما کوچک بوده اما رشد سریعی دارد، می توانید از باکس سگ بزرگ با امکان جداسازی فضا خریداری کنید.

خرید باکس سگ

خرید باکس سگ دست دوم

بطورکلی خرید کالاهای دست دوم مخصوصا در مواردی که کالای مورد نظر قیمت گزافی دارد، امری رایج است. خرید باکس سگ دست دوم نیز، بسیار رایج بوده و ایراد جدی و غیرقابل حلی ندارد. خرید باکس سگ دست دوم، همانقدر ی تواند ناممکن و عجیب باشد، که خرید خانه، ماشین و حتی دوچرخه دست دوم عجیب است! تنهای مسئله مهم و قابل توجهی که در خرید باکس سگ دست دوم باید بدان توجه کرد، مسئله بهداشت باکس است. چراکه ما از شرایط سلامتی، بیماری و درکل بهداشت سگ قبلی و مصرف کننده باکس اطلاعات دقیقی نخواهیم داشت و این مسئله می تواند وجود آلودگی ها و بیماری هایی را در محیط باکس تایید کند؛ البته این مسئله به راحتی با ضدعفونی کردن و استریل باکس با مواد شوینده بهداشتی قابل حل می باشد.

خرید باکس سگ مناسب برای انواع نژاد

هرکدام از نژادهای مختلف سگ و پت ها دارای ویژگی ها و خصوصیات مختلفی می باشند. برخی از آنها کوچک، آرام و برخی بزرگ و پرجنب و جوش اند. از اصلی ترین نکاتی که در خرید باکس سگ مناسب برای انواع نژاد باید بدان توجه کرد، انتخاب باکس مناسب با وزن، سایز، خلق و خو و سایر ویژگی های پت هاست. این مسئله مخصوصا برای باکس های حمل سگ صدق خواهد کرد. اگر حیوان خانگی شما در دوره رشد بوده و تغییر سایز مشهودی را به دنبال دارد، بهتر است از باکس های بزرگ با امکان جداسازی فضا خریداری و استفاده بکنید.

این موارد بسیار مفید هستند زیرا به این معنی است که نیازی به خرید چند قفس در طول زمان نیست، زیرا بزرگ تر می شوند. خوب است که سگ شما یک سطح نرم و راحت در جعبه خود داشته باشد و جای خواب مناسب برای سگ فراهم شود. با این حال، ممکن است توله سگ شما تمایل به جویدن یا حتی خوردن رخت خواب خود، که در بسیاری از توله سگ های جوان دیده می شود داشته باشد. در چنین مواردی بهتر است به دنبال فرش یا پدی باشید که نسبت به “دندان توله سگ” مقاوم است. البته نباید فقط دندان های سگ خود را هنگام انتخاب رخت خواب جعبه آن ها در نظر بگیرید. شما همچنین باید به حساسیت پوستی سگ توجه داشته باشید. انتخاب سطحی که به راحتی تمیز شود یا قابل شست و شو باشد و همچنین ضد آب بودن آن، معمولاً ایده خوبی است.

عطر و بوی شما ممکن است برای توله سگ شما آرامش بخش باشد، به خصوص هنگامی که بسیار کم سن هستند و یا علائم اضطراب جدایی را نشان می دهند. می توانید برای پوشاندن جای خواب سگ از لباس و حوله های قدیمی خود استفاده کنید. آن ها را داخل کیسه ی نایلونی و ضد آب قرار دهید. این یک ایده خوب است تا سگ با استشمام بوی شما آرامش پیدا کند.

در ادامه با انواع باکس سگ مخصوص نژاد های مختلف آشنا خواهیم شد:

خرید باکس سگ ژرمن

باکس سگ ژرمن

سگ نژاد ژرمن به دلیل فیزیک بزرگ و قوی خود، باید از باکس سگ فلزی استفاده کند. این نزاد سگ از قدرت بدنی بالایی برخوردار بوده و هر نوع باکس نرمی را می خورد یا خراب می کند و بهترین گزینه ممکن برای این نژاد، خرید باکس سگ فلزی خواهد بود.

باکس سگ هاسکی

نزاد هاسکی از دوست داشتنی ترین و در عین حال بازیگوش ترین نژاد سگ هاست. این سگ ها قدرت و سرعت بالایی داشته و به دلیل جنب و جوش زیاد خود، باید از باکس سگ فلزی استفاده کنند.

پیشنهاد کارشناس:

برای مشاهده ی بهترین مدل های باکس سگ و اطلاع از مشخصات دقیق آنها، مطلب انواع باکس حمل هوایی را مطالعه کنید.

باکس سگ شیتزو

سگ نژاد شیتزو مالتیز، سگی بسیار زیبا، کوچک و بازیگوش و دوست داشتنی بوده که به باکس سگ های سفت و سخت فلزی نیازی ندارد. این سگ می تواند در انواع باکس نگهداری شده و در آسایش باشد. برای خرید باکس سگ برای شیتزو، می توانید از انواع باکس سگ پلاستیکی و کیفی استفاده کنید و انواع آموزش هارا برای ماندن در باکس به او بدهید.

بهترین و پروفروش ترین باکس های پلاستیکی مناسب برای نژاد شیتزو عبارتند از:

باکس سگ تریر

در خرید باکس سگ تریر باید به اندازه آن توجه کنید، چراکه اندازه سگ ‌های تریر بسته به نژاد آن‌ ها می‌تواند متفاوت باشد. بعضی از آن‌ ها به اندازه‌ای کوچک هستند که می‌توانید آن ‌ها را همیشه با خود حمل کنید و در مقابل وزن بعضی از آن‌ ها، ممکن است به بیش از 27 کیلوگرم برسد! آن ‌ها به طور معمول اندازه خود را از والدین خود دریافت می‌کنند، بنابراین با نگاهی به نژادهای والدین می‌توانید حدس بزنید چقدر سگتان بزرگ می‌شود.

خرید باکس سگ شیتزو

باکس سگ سامویید

سگ ساموید سگی مهربان و اجتماعیست که عاشق وقت گذرانی با اعضای خانواده می باشد. او از بودن کنار آدم‌ ها خوشحال و راضی است؛ به همین دلیل تنها گذاشتن ازن سگ می تواند اورا بسیار ناراحت و غمگین کند. هنگام خرید باکس سگ برای نژاد سامویید، دقت کنید که این سگ را برای مواقع طولانی تنها درون باکس قرار ندهید.

قیمت باکس سگ

قیمت باکس سگ به موارد زیادی همچون، جنس، سایز، امکانات جانبی و.. بستگی دارد. قیمت باکس سگ در انواع طرح ها و مدل ها متفاوت است، پس پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از قیمت و دریافت مشاوره خرید باکس سگ با ما در مجموعه گمبرون کنل تماس بگیرید.

باکس حمل حیوان پلاستیکی

جهت کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و خرید باکس سگ با کارشناسان ما تماس بگیرید.

گمبرون کنل ارائه دهنده انواع باکس سگ وارداتی و مکمل های غذایی با بهترین کیفیت به همراه ضمانت اصالت کالا، همواره آماده پاسخگویی به هموطنان عزیز است.

09013852660  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین