نحوه تزریق واکسن سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

نحوه تزریق واکسن سگ

در این مقاله به بررسی نحوه تزریق واکسن سگ میپردازیم. هدف از واکسیناسیون کردن در سگ ها همانند، آدم ها  و سایر افراد تقویت کردن سیستم ایمنی و ایجاد کردن مقاومت بسیار زیاد در برابر بیماری های مسری ویروسی و باکتریایی می باشد. کاری که واکسن ها در بدن سگ ها انجام میدهد این می باشد که قبل از مواجهه  شدن  با انواع  بیماری های واقعی به بدن یاد خواهد داد که با چه روش هایی از خودش دفاع نماید.

واکسن ها در بدن سگ ها در واقع یک سری آنتی ژن ها و یا ویروس یا باکتری های کشته یا ضعیف شده ای را که وقتی وارد بدن میشوند این توانایی را دارند که سیستم ایمنی را تحریک نمایند،  تا بر علیه آن ها آنتی بادی بسازند ولی بصورت بسیار زیادی هیچ قدرت بسیار زیادی را ندارند که بتوانند بیماری زایی را در بدن شروع  کنند.  وقتی بعد از واکسن بدن با پاتوزن های بیماری زا مواجه  خواهد شد، آنتی بادی های بسیار زیادی که در خون وجود دارند، به سرعت بسیار زیادی  با انواع بیماری هایی که فکرش را بکنید، توانایی مقابله کردن را دارند و هیچگونه بیماری را ایجاد نمی کنند و اگر هم بشود به صورت بسیار زیاد و خیلی خفیف  صورت می گیرد و با حدت بسیار پایین اتفاق خواهد افتاد.  هنگامی که توله های سگ ها به دنیا می آیند، متکی به آنتی بادی هایی می باشند که از طریق شیر مادر یا آغوز دریافت می نمایند.

این آنتی بادی ها این توانایی را دارند که 6 تا حداکثر 8 هفته از آن ها  در برابر میکروب های بیماری زا به خوبی  محافظت نماید. تغذیه  شدن از شیر مادر برای سلامت و تقویت سیستم ایمنی توله سگ ها بسیار زیاد  ضروری می باشد، برای همین بسیار زیاد مهم می باشد که بچه ها بتوانند  تا  40 روزگی کنار مادرشان زندگی نمایند.

 بهترین حالت این می باشد  که توله های سگ ها در سن 8 هفتگی از شیر گرفته بشوند البته این محافظت به مرور زمان از بین خواهد رفت و توله سگ ها نسبت به بیماری های عفونی  بسیار مختلفی حساس خواهند شد. با انجام دادن واکسیناسیون های بسیار دقیق و بسیار مناسب در سن  در برابر این بیماری های مسری و  مرگبار ایمنی ایجاد می نماید. نکته های بسیار مهم درباره ی  توله سگ ها این می باشد که تا زمانیکه  برنامه واکسیناسیونشون کامل نشده باشد  و یا حتی تا چند هفته بعد آن بهتر می باشد اصول بهداشتی  بسیار سفت و سخت رعایت بشود.

یعنی اینکه  تا چندین هفته بعد از آخرین واکسن هرگز نباید با سگ های دیگر، آدم های غریبه یا محیط های بسیار آلوده در ارتباط باشند به این علت که  در ان شرایط باز هم ریسک انتقال دادن بیماری ها و ایجاد شدن عفونت های بسیار زیادی وجود خواهد  داشت. پس اگر بعد از واکسن اول یا دوم سگ را بیرون بردید تا با سگ های دیگری بازی کند و بعد مبتلا به بیماری هایی مانند پاروو یا دیستمپر شد، ایراد از واکسن ها نمی باشد.

پیشنهاد کارشناس در مقاله نحوه تزریق واکسن سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
نحوه تزریق واکسن سگ

نحوه تزریق واکسن سگ به چه شیوه هایی انجام می گیرد؟

اگر سگ در سلامت بسیار کامل باشد، ویال واکسن ها از یخچال خارج خواهد شد و به صورت بسیار خوب و  زیر پوستی در ناحیه ی  پشت حیوان بین تیغه های شانه تزریق می گردد. رعایت چرخه سرما در نگهداری و انتقال واکسن های سگ ها بسیار ضروری می باشد. اگر واکسن به مدت های بسیار طولانی در بیرون یخچال خواهد ماند، اثر بخشی خود را از دست خواهد داد و کاملا  بی فایده خواهد شد و تیتر ایجاد نمی نماید. برای همین است مراجعه کردن به مراکز دامپزشکی بسیار معتبر برای تزریق کردن واکسن ها از  اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار دارد. هر ویالی که  برای یک سگ  مصرف می گردد هیچ ربطی به نژاد یا جثه ی مربوط به آن نخواهد داشت.

عوارض واکسیناسیون چیست و بعد از واکسن چه مراقبت هایی باید صورت بگیرد؟

تزریق کردن واکسن در سایر حیوانات مانند انسان ها میتواند یک سری عوارض بسیار زیادی را ایجاد نماید. این عوارضی که گفتیم معمولا بسیار خفیف می باشند و بعد چند روز خودبخود رفع خواهند شد. مثلا ممکن می باشد جای واکسن و حوالی ان تا چند روز حالتی بسیار دردناک و کوفتگی بسیار زیادی را داشته باشه باشد برای همین بهتر است زمانیکه، سگ را بغل یا بلند می نمایید حواستان بسیار زیاد به  ناحیه ی واکنس زده بوده باشد.

اگر این کوفتگی ها بسیار طولانی گردد، گذاشتن یه حوله یا کمپرسی داغ و گرم روی محلی درد دارد می تواند کمک بسیار زیادی را داشته باشد، همچنین بعد از واکسن زدن بهتر است سگ را حمام نبرید. کمی بسیار یاد  بی حالی، بی اشتهایی، اسهال، استفراغ و حتی تب بسیار زیاد و حتی خفیف بعد واکسن زدن سگ ها بسیار طبیعی می باشد  و هیچ نیازی به دارو نخواهند داشت، خیلی وقت ها صاحب های سگ به اشتباه بسیار زیادی بعد واکسن به سگ یا گربه استامینوفن میدهند که بسیار خطرناک می باشد و میتوانند موجب مسمومیت یا حتی مرگ سگ شوند. واکسن ها ممکن می باشد در بعضی سگ ها ایجاد واکنش آلرژیک نماید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

در این موارد بسیار شایع محل تزریق ممکن است  متورم شود و تا مدتی هم بماند. این مواردی که بیان کردیم معمولا جای هیچ نگرانی نخواهد داشت و بعد از یک مدتی از بین خواهد رفت ولی اگر از بین نرفت یا برجستگی بسیار بزرگتر شد حتما صدرصد  به دامپزشکتان اطلاع بدهید. تنها مراقبت بسیار  لازم بعد واکسیناسیون آرامش می باشد، هرچیزی که ایجاد کردن استرس و اضطراب نقشی داشته باشد، سیستم ایمنی سگ را به شدت سرکوب میکند و در نتیجه تیتر آنتی بادی بر علیه واکسن ایجاد نمیشود.

بهتر است بعد  از واکسن تا مدتی از هر نوع سفر، جراحی، استحمام، جاهای شلوغ و غیره پرهیز کنید.

اگر بعد از ابتلا به یک بیماری عفونی واکسن  بیماری را سگ بزند اثری دارد؟

واکسن زدن هرگز  درمان نمی باشد و فقط به منظور پیشگیری استفاده ی بسیار زیادی میشود. اگر سگ شما مبتلا به بیماری دیستمپر یا پاروو شد زدن واکسن نه تنها هیچ کمکی به سگ نمیکند حتی میتواند شرایط ار خیلی وخیم تر می نماید. تنها بعد از بهبودی بسیار کامل از بیماری و زمانی که دامپزشک صلاح دید، باید برنامه واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

نحوه تزریق واکسن سگ

اگر زمان واکسیناسیون سگ را فراموش کنیم چه چیزی رخ خواهد داد؟

اگر به هر دلیلی زمان واکسیناسیون سگ را فراموش کرده اید یا برایتان اصلا مقدور نبوده است  در زمان بسیار مشخص شده ای واکسنش را تکرار نمایید، در اولین فرصتی که پیدا کردین به دامپزشک مراجعه کنید تا تزریق واکسن انجام گیرد. اگر فاصله بین واکسن ها بسیار طولانی شود، ایمنی از بین خواهد رفت و امکان ابتلا شدن به بیماری های عفونی به شدت  افزایش پیدا خواهد کرد. تکرار واکسن های بعدی بر اساس آخرین واکسن انجام خواهد گرفت و هیچ ربطی به واکسن هاس قبل از ان نخواهد داشت.

پیشنهاد کارشناس در مقاله نحوه تزریق واکسن سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

نحوه تزریق واکسن سگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین