آموزش محل دستشویی به سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

آموزش محل دستشویی به سگ

در این مقاله به بررسی موضوع آموزش محل دستشویی به سگ پرداخته میشود. آوردن یک توله سگ جدید به خانه خیلی هیجان انگیز است. سگ ها مانند هر موجود زنده دیگری عشق می خواهند و آن را بی قید و شرط و وفادارانه به صاحبانشان می دهند. قبل از اینکه متعهد به داشتن و مراقبت از یک سگ شوید، مطمئن شوید که توانایی مراقبت از آنها را دارید و به طور کامل به تمام مسئولیت های مربوط به داشتن سگ متعهد هستید.

زمان آموزش توله سگ به روش صحیح از همان سنین ابتدایی می باشد . زیرا سگ ها نیز مانند انسان ها با افزایش سن انعطاف پذیری خود را از دست می دهند و تغییر عادات آنها دشوار می شود. یکی از موارد پرچالش که یک توله سگ برای آموزش به آن نیاز دارد، آموزش محل ادرار و دستشویی است.

ابتدا سگ خود را با خانه جدید، اعضای خانواده و نقش هر فرد آشنا کنید . درست مانند زمانی که وارد یک محیط یا گروه جدید می شوید، حیوان خانگی شما ممکن است در ابتدا کنجکاوی، هیجان، ترس یا شادی را تجربه کند. این زمان بهترین زمان برای ایجاد یک رابطه خوب با حیوان خانگی شما است.

از چه سنی آموزش محل دستشویی به سگ رو شروع کنم؟

بنا به توصیه دامپزشکان و وبسایت معتبر کنل کلاب (AKC)، بین سنین ۱۲ تا ۱۶ هفتگی می‌توانید تربیت توله سگ برای دستشویی رو آغاز کنید. در این سن توله کنترل کافی روی حرکت روده و مثانه‌ش دارد و می‌تواند نگه داشتن دستشویی رو یاد بگیرد.

اگر توله سگ خود را در 12هفته به خانه بیاورید و او در جعبه خود ادرار می کند (یا  مدفوع خود را می خورد)، به هر حال می توانید بهش دستشویی در جای مناسب رو یاد بدید، اما روند تمرین کمی بیشتر طول می کشد.  اگر سگ بالغی را به خانه می آورید که هنوز این آموزش اولیه را به خوبی یاد نگرفته است، کار تا حدودی دشواری دارید.البته با حوصله و روش صحیح می توان هر سگی را تربیت کرد اما سگ بالغی که در جاهای مختلف زندگی کرده و آموزش های متفاوتی دیده است کمی سخت تر است و زمان بیشتری می گیرد.

پیشنهاد کارشناس در مقاله آموزش محل دستشویی به سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
آموزش محل دستشویی به سگ

علامت های دستشویی داشتن

به نشانه‌ های متداول توجه کنید که به شما می‌فهماند زمان دستشویی توله سگ است:

  • آهسته قدم زدن
  • بو کردن زمین برای پیدا کردن جایی برای دستشویی
  • پارس کردن به در
  •  حرکت دایره وار دور خود چرخیدن
  •  خرناس کشیدن
  • بعد از پیاده روی طولانی
  • بعد از چرت زدن

آموزش محل دستشویی به سگ

برای آموزش آموزش محل دستشویی به سگ به چه چیزهایی نیاز داریم؟

  1. پارک سگ: برای مدتی که در آنجا نگهداری شود تا مکان های دیگر را کثیف نکند.
  2. سینی نگهدارنده یا توالت: برای نشان دادن محل دفع و ادرار سگ از آن استفاده می شود
  3. پد ادرار سگ: اگر می خواهید سگ خود را به بیرون از خانه ببرید می توانید به راحتی از پد استفاده کنید.
  4. تشویقی: هر مرتبه که توله سگ شما برای دستشویی به مکان مورد نظر شما مراجعه کرد او را به نحوی تشویق کنید.
  5. لکه بر و بوبر: ادرار و مدفوع سگ خود را تمیز و پاکسازی کنید.
  • برای دفع ادرار سگ خود برنامه‌ریزی کنید

در ابتدا، وقتی سگ وارد خانه شما می شود، باید برای ادرار کردن و رفتن به دستشویی برنامه ریزی داشته باشید. این برنامه ریزی باید بر اساس وعده های غذایی، سطح فعالیت، سن و نژاد حیوان باشد.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • یک مکان ثابت برای ادار و مدفوع سگ در نظر بگیرید

جایی را برای سگ خود در نظر بگیریدمحلی در نزدیکی خانه، حمام یا دستشویی این نقطه باید به اندازه کافی از کاسه غذا و آب و محل خواب سگ دور باشد، اما برای توله سگ شما قابل مشاهده باشد تا آن را گم نکند. زیرا تغییر مکان سگ را گیج می کند و می تواند همه جا ادرار کند.

  • همیشه مراقب سگ خود باشید.

هر وقت سگ شما از جعبه بیرون آمد، باید مراقب او باشید. . وقتی سگ شما در مرحله آموزش است، سعی کنید او را در جایی نگه دارید که بتوانید آن را ببیند. این به شما کمک می کند که علائم دستشویی را متوجه بشوید و حوادث کنید

  • جلوی حادثه را بگیرید

اگر سگ خود را در حال ادرار کردن در داخل خانه می‌بینید، کف زدن یا صدای دهان اغلب سگ یا توله‌سگ را از ادرار کردن منصرف می‌کند. فوراً آنها را بیرون بیاورید و به آنها فرصتی برای تمام کردن ندهید. شما بایدسگ را از آن مکان دور کنید، نه اینکه آن را بترسانید، هدف این است که توجه او را جلب کنید و به او اطلاع دهد که مخالف دستشویی کردن در داخل خانه هستید. در این کار ثابت قدم باشید و هر بار را با صدای بلند نه بگویید.

ممکن است به نتیجه دلخواه نرسید زیرا اکثر توله ها نمی توانند خود را کنترل کنند. اما شما باید این کار را به عنوان آموزش ادامه دهید.

هرگز سگ رابه خاطر چیزی تنبیه نکنید، سگ نمی داند چه اشتباهی انجام داده است. او را مجبور نکنید ادرارش را ببوید یا مدام به او یادآوری کنید که خرابکاری کرده است. سگ ها این وقایع را به خاطر نمی آورند و ممکن است از آنها بترسند. اگر به عنوان تنبیه، سگ را از ورود به خانه منع کنید، می توانید او را گیج کنید و وضعیت را بدتر کنید. سگ فکر می کند که شما از دست او عصبانی می شوید، بنابراین سعی می کند زمانی که نیاز به دستشویی رفتن دارد از شما پنهان شود، به خصوص در مکان هایی که دور از دسترس شما هستند .

آموزش محل دستشویی به سگ
  • تشویق در ازای هر عمل مثبت توله سگ

هنگامی که سگ شما، چه در داخل منزل و چه در فضای باز، دستشویی را در مکان مناسبش انجام داد، از یک لحن شاد و خوشحال برای تشویق کردن او استفاده کنید تا متوجه شود که از او راضی هستید. مثلا بگویید، “سگ خوب من”. این باعث می‌شود سگ بداند که رفتارهایش چشمگیر است و جای تقدیر دارد.

ثابت‌قدم ماندن در این راه به سگ انگیزه می‌دهد که هر بار در مکان مناسب دستشویی کند. وقتی سگ شما چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه دستشویی را در مکان درست انجام داد، از لحن شادی برای تشویق او استفاده کنید تا به او بفهمانید که از او راضی هستید مثلاً بگویید «سگ خوب من» این به سگ اجازه می دهد بداند که رفتار آنها قابل توجه و ستودنی است. اینگونه ماندن سگ را تشویق می‌کند تا هر بار از توالت در مکان مناسب استفاده کند .

  • جای خرابکاری سگ را فورا تمیز کنید

اگر سگ در خانه خرابکاری کرد، باید خانه را کاملا تمیز کنید. این کار باعث می شود سگ این کار را در خانه تکرار نکند.از محصولات پاک کننده حاوی آمونیاک استفاده نکنید. ادرار حاوی آمونیاک است، بنابراین سگ شما ممکن است بوی پاک کننده را با ادرار اشتباه بگیرد. در عوض، از یک پاک کننده آنزیمی برای مناطق آلوده استفاده کنید. سگ خود را به دلیل ادرار در مکانی دیگر تنبیه نکنید.

در پایان مقاله آموزش محل دستشویی به سگ

در این مقاله به بررسی آموزش سگ‌ها پرداختیم. اما نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که آموزشی که به سگ داده می شود گاهی اوقات نتیجه نمی دهد. در توله سگ ها و حتی سگ های بالغ، ادرار هیجانی یک اتفاق رایج است که هر از گاهی اتفاق می افتد، اما این بدان معنا نیست که سگ شما نمی تواند ادرار خود را نگه دارد، بلکه فقط به این معنی است که او از دیدن شما خوشحال است پس به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. با او صبورانه برخورد کنید.
  2. صورت او را به زباله‌های خود نمالید.
  3. داد نزنید و سر سگ خود فریاد نزنید.
  4. سگ خود را نزنید. اگر صبور و دوستانه نباشید، سگ شما ممکن است ترس و مجازات را با توالت ارتباط دهد.
پیشنهاد کارشناس در مقاله آموزش محل دستشویی به سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

آموزش محل دستشویی به سگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین