آموزش مسواک زدن دندان سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

آموزش مسواک زدن دندان سگ

در این مقاله به بررسی مقاله آموزش مسواک زدن دندان سگ پرداخته میشود. سلامت دندان می تواند برای همه موجودات زنده از جمله سگ ها بسیار مهم باشد. زیرا در مواجهه با مشکل، نه تنها سلامت و بهداشت دهان در خطر است، بلکه سلامت سایر اندام ها نیز در خطر است. سگ‌ها نیز،مانند ما، به دلیل بیماری‌های لثه . پوسیدگی دندان، درد مزمن، رنج  می کشند. با این حال، باید به یاد داشته باشیم که انسان ها و سگ ها مانند صدها سال پیش زندگی نمی کنند. .

همچنین دندان های تمیز باعث تقویت سلامتی ، شادی و ماندگاری سلامت جسمی دوست باوفای شما شود. پلاک و تارتار  (در دندان) فقط باعث بوی بد دهان نمی شوند ، بلکه می توانند منجر به خرابی دندان شوند.

مهمتر از همه این است قبل از شروع مسواک زدن، همیشه بهتر است از دامپزشک خود بپرسید که چگونه دندان های سگ خود را بهتر مسواک بزنید. نژادهای مختلف ترازهای مختلف فک و نحوه برخورد دندان ها را نشان می دهند. نژادهای مختلف دارای تراز های  فک و دندان متفاوتی برخوردار هستند . نحوه مسواک زدن سگ خود را در زمانی که توله سگ است بیاموزید و شروع به مسواک زدن و تمیز کردن  هر روز کنید تا به آن عادت کند .

چند نکته قبل از شروع مسواک زدن سگ

  • سگ رابا مسواک آشنا کنید! مهم ترین چیز قبل از شروع مسواک زدن این است که سگ خود را با مسواک او آشنا کنید. مسواک را به او نشان دهید و از سگ بخواهید آن را نگاه کند، بو کند، لیس بزند و بزاقش را بر روی آن بریزد تا بتواند با آن ارتباط برقرار کند و بپذیرد.
  • زمان مسواک زدن را در جلسات اول کم کنید.
  • همیشه ساعت مشخصی را از روز برای مسواک زدن انتخاب کنید.
  • سگ تان را در قبال کار خوب تشویق کنید و اینکار را فراموش نکنید.
پیشنهاد کارشناس در مقاله آموزش مسواک زدن دندان سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
آموزش مسواک زدن دندان سگ

روش گام به گام برای آموزش مسواک زدن دندان سگ

  • مرحله 1 آموزش مسواک زدن دندان سگ

به سگ اجازه دهید مسواک و خمیر دندان را بررسی کند!یک اشتباه رایج توسط صاحبان سگ انجام می شود، این است که افراد هنگام استفاده از ابزارهای دندانپزشکی و نظافت به سرعت به محل استراحت حیوان نزدیک می شوند. یا ناگهان شروع به کار می کنند. وقتی سگ شماآماده رفتن به مرحله بعدی شد.افزودن خمیر دندان با طعم مورد علاقه حیوان این کار را جذاب می کند که برای شما بسیار مفید خواهد بود.

  • مرحله 2 آموزش مسواک زدن دندان سگ

به آرامی و نوازش‌ دست‌تان را روی گونه و لب بالایی سگ بگذارید و آن را کمی بالا دهید؛ سر او را کمی بالا بیاورید تا به تمام دندان‌هایش را ببینید و به آنها دسترسی پیدا کنید . اگه سگ شما هنوز کوچک است، بهتر است او را در بغل خود نگه دارید(طوری که سر سگ به سمت شما باشد) و اگه سگتان بزرگ یا قد بلند است، باید او را روی صندلی بنشانید.

  • مرحله 3 آموزش مسواک زدن دندان سگ

 یک مکان راحت را برای شروعاولین جلسه مسواک زدن سگ خود انتخاب کنید. یک خمیر دندان خوشمزه پیدا کنید، سپس به آرامی دندان های جلوی سگ را مسواک بزنید و پس از اتمام کار می توانید او را تشویق کنید و پس از مکث کوتاهی به سراغ مجموعه دندان های بعدی بروید.

  • مرحله 4 آموزش مسواک زدن دندان سگ

 مسواک را روی دندان های سگ به صورت دایره ای و عقب و جلو قرار بکشید و مسواک را در تمام جهات روی دندان های او حرکت دهید تا سگ به این احساس جدید بر روی دندان هایش عادت کند. به یاد داشته باشید که باید این حرکت را با دقت انجام دهید زیرا ممکن است سگ شما پرخاشگری نشان دهد و در برابر مسواک زدن مقاومت کند. اگر سگ در این مرحله پرخاشگر و بی قرار است، می توانید دوباره او را تشویق کنید یا با صدایی آرام و ملایم  به او اطمینان دهید. اما اگر هیچ یک از این راه حل ها جواب نداد، بهترین کار این است که مسواک زدن سگ را متوقف کنید و آن را برای چند روز به تعویق بیندازید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • مرحله 5 آموزش مسواک زدن دندان سگ

سطوح بیرونی دندان های سگ را با  حرکت عقب و جلو تمیز کنید. هنگام مسواک زدن دندان های سگ خود، به سطح بین لثه و دندان هایش توجه ویژه ای داشته باشید، زیرا این نواحی معمولاً آلوده ترین هستند و قبل از نقاط دیگر  شروع به ایجاد جرم و عفونت می کنند. در این مرحلهمراقب باشید که به لثه های او آسیب نرسانید.

  • مرحله 6 آموزش مسواک زدن دندان سگ

 پس از مسواک زدن سطوح بیرونی دندان‌های سگتان، دست‌تان را به آرامی بالای پوزه او بگذارد و لب‌هایش را کمی بیشتر از هم باز کنید و بعد نقاط و سطوح داخلی دندان‌های او را هم مسواک کنید.

خمیر دندان و مسواک مخصوص حیوانات

خمیر دندان سگ بر خلاف خمیر دندان انسان برای سگ مضر نیست زیرا سگ ها خمیر دندان را می بلعند، بنابراین خمیر دندان انسان به دلیل مواد شیمیایی برای سگ مضر است. سگ شما از خمیر دندان های مخصوص خودش بسیار خوشحال خواهد شد زیرا آنها طعم مخصوص غذای سگ را می‌دهند طعم ماهی، بادام زمینی.

استفاده از مسواک های مخصوص حیوانات برای این امر پیشنهاد می‌شود. این مسواک ها شامل:

  •  مسواک  با دسته های زاویه دار
  • مسواک  با سرهای متعدد (به طوری که می توانید به طور همزمان سطوح داخلی، خارجی و رویی دندان را مسواک بزنید)
  • برس های کوچکی که به راحتی در دست شما قرار می گیرد 
  • مسواک های انگشتی (طراحی شده برای قرار گرفتن روی نوک انگشت شما).
آموزش مسواک زدن دندان سگ

هر چند وقت یکبار باید دندان های سگ را مسواک بزنیم؟

دکتر گدیس می گوید: زمان عالی برای مسواک زدن دهان سگ، روزی یکبار یا یک روز در میان می باشد.

وی می گوید: روزانه یا یک روز در میان بهترین زمان برای انجام این کار است. زیرا تجمع پلاک در دهان به راحتی از بین می رود. پلاک بین 48 تا 72 ساعت طول می کشد تا سخت شود و کلسیفیه شود. . بنابراین پلاک های دندانی سخت تر کنده می شود. بیشتر پلاک ها روی سطوح خارجی قرار دارند. . بنابراین بهتر است بیشتر روی این مناطق تمرکز کنید.

به جای مسواک زدن سگ چی کار می‌تونیم بکنیم؟

البته بهتر است به سگ خود مسواک زدن را از سنین پایین آموزش دهید تا به آن عادت کند و دندان هایش سالم بماند. به این ترتیب دیگر لازم نیست نگران باشید. اما اگر مقاومتی وجود دارد و این برای شما سخت است، چند پیشنهاد وجود دارد که می تواند برایتان مفید واقع شود.

  • غذای باکیفیت
  • یه میان وعده سالم
  • گوشت خشک
  • اسباب‌بازی جویدنی
  • استخوان‌های نپخته

حفظ سلامت دهان و دندان سگ ارتباط مستقیمی با سلامت کلی بدن آنها دارد، مسواک زدن اصولی و منظم حیوان خانگی از ابتلا به بیماری های دهان و دندان و بعداً بیماری های جدی تر جلوگیری می کند.

پیشنهاد کارشناس در مقاله آموزش مسواک زدن دندان سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

آموزش مسواک زدن دندان سگ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین