اهمیت استفاده از واکسن سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

اهمیت استفاده از واکسن سگ

اهمیت استفاده از واکسن سگ : با واکسیناسیون کردن سگ ها عوامل بیماری زای بسیارضعیف خواهند شد یا کشته شده  وارد بدن سگ ها می شوند و بدن آنها را به طور بسیار خفیفی دچار بیماری های بسیار مختلفی می کند. در این هنگام سیستم دفاعی بدن در برابر این عوامل بیماری زا شروع به دفاع از خودش می نماید و در آینده اگر این عوامل دوباره به سراغ بدن سگ ها بیایند،سیستم دفاعی آنها را شناسایی می نماید و براحتی سرکوب می کند.

واکسن زدن به سگ های خانگی یا گارد روشی بسیار عالی و خیلی خوب برای پیشگیری نمودن از خیلی از بیماری های کشنده در سگ ها می باشد. هیچ کس دوست ندارد بیماری و  مریضی سگ خود را ببیند. به همین دلیل مساله‌ی واکسینه کردن حیوانات ‌ خانگی خیلی مهم می باشد.

واکسن‌های ضروری سگ ها کدام اند؟

واکسن‌های بسیار ضروری برای همه سگ‌ها و توله‌ها بسیار لازم می باشد. این واکسن‌های عبارت است از: دیستمپر سگ، آدنوویروس-2 (هپاتیت)/پاروویروس/واکسن پاراآنفلوآنزا (تزریق شده می باشند که به عنوان یک واکسن که معمولا به عنوان  DA2PP، DHPP یا DAPP شناخته شده است) دیگری که بسیار بسیار مهم می باشد، واکسن ویروس هاری می باشد.

واکسیناسیون سگ ها شامل واکسن هایی است؟

در مقاله اهمیت استفاده از واکسن سگ به بررسی این واکسن ها پرداخته میشود. واکسن های چند گانه در خود عوامل بسیار بیماری زایی بیماری های مقابل را جای داده اند که عبارت است از: پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز یعنی ۵ بیماری. البته عامل بیماری لپتوسپیروز انواع بسیار مختلفی را دارد که یک واکسن چند گانه توانسته است بسته به شیوع هر یک از انواع آن در منطقه،  ۵گانه(پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز(یک نوع) ، ۶ گانه(پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز (دو نوع)،۷گانه(پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز (۳نوع)،۸ گانه(پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز(۴ نوع) و یا ۹ گانه(پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز(۵ نوع) باشد را در برگیرد.

باید به این نکته ی  بسیار مهم توجه بسیار زیادی داشته باشید که در صورت عدم واکسیناسیون به موقع و دقیق سگ، در صورت ابتلا به هر یک از بیماری های فوق، به دلیل حدت بیماری،درمان این بیماری ها بسیار مشکل می باشد و این بیماری ها در اغلب موارد منجر به فوت سگ ها بر اثر بیمار می گردند.

واکسن های هاری سگ ها در خود ویروس کشته شده بیماری هاری را جای می دهد. سگی که واکسن هاری را دریافت می نماید حتی در صورت گزش یا خوردگی توسط حیوانات هار به این بیماری خطرناک دچار نمی گردد.این بیماری بین انسان و سگ ها کاملا مشترک است و در صورت ابتلا، هم برای سگ ها و هم برای انسان ها بسیار کشنده می باشد.

پیشنهاد کارشناس در مقاله اهمیت استفاده از واکسن سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
اهمیت استفاده از واکسن سگ

اهمیت استفاده از واکسن سگ در برنامه واکسیناسیون سگ ها به چه صورت است؟

  • واکسن چند گانه: دوز اول:۴۲ روزگی باید زده شود.
  • دوز دوم: ۱۴ یا ۳۰ روز بعد (بسته به توصیه شرکت سازنده.
  • دوز های بعدی:  سالی یکبار باید تکرار شود.
  • واکسن هاری:  دوز اول: سه ماهگی باید تزریق گردد.
  • دوز های بعدی: سالی یکبار تزریق گردد.

بطور بسیار کلی واکسن های سگ ها شامل: واکسن چندگانه و هاری است. واکسن چند گانه در خود عواملی بسیار  بیماری‌زای بیماری‌های مقابل را دارد: پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز یعنی ۵ بیماری؛ البته عامل بیماری لپتوسپیروز انواع بسیار زیاد و مختلفی را دارد که یک واکسن چندگانه می‌تواند بسته به شیوع هریک از انواع آن در منطقه اقدامی دقیق را داشته باشد:

  • ۵ گانه (پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز (یک نوع)
  • ۶ گانه (پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز (دو نوع)
  • ۷ گانه (پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز (۳نوع)
  • ۸ گانه (پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز(۴ نوع)
  • ۹ گانه (پاروو، دیستمپر، هپاتیت، آنفولانزا، لپتوسپیروز(۵ نوع) باشد.

باید به این نکته ی  بسیار مهم توجه نمایید که در صورت عدم واکسیناسیون به موقع سگتان در صورت ابتلای او به هریک از بیماری‌های ذکر شده، به دلیل حدت بیماری، درمان این بیماری‌ها بسیار مشکل خواهد بود و در اغلب موارد منجر به فوت سگ نیز منجر می شود. در این جدول برنامه‌ی عمومی واکسن‌های سگ را می‌بینید که با مشاوره گرفتن از دامپزشک می‌توانید بهترین برنامه واکسیناسیون را فراهم آورید که به بهترین شکل سگ را سلامت نگهدارید و از ابتلا به بیماری‌های بسیار مختلف محافظت نمایید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

چرا واکسیناسیون سگ ها از اهمیت بسیار خاصی برخوردار می باشد؟

عملکرد واکسن ها در بدن سگ ها هم درست مانند: واکسن‌ افراد می باشد و هدفی که دارد مقاوم نمودن سیستم ایمنی بدن افراد نسبت به انواع بیماری‌ها می باشد. داخل واکسنی که به بدن سگتان وارد می‌گردد، آنتی‌ ژن‌ هایی می باشند که شبیه میکروارگانیزم‌ هایی بیماری‌ زا عمل می‌ نمایند؛ با این تفاوت بسیار اصلی که واقعا باعث بیماری نمی گردند و فقط سیستم ایمنی بدن را تحریک می نمایند تا در برابر انواع بسیار مختلفی از بیماری ها مقاوم گردد.

اگر فکر می کنید که مطمئن نمی باشید که تمام علائم بیماری در سگ‌ها را میدانید یا خیر، باید مطالعات بسیار زیادی در این زمینه را گردآوری نمایید؛ پس تا الان یاد گرفتید واکسیناسیون سگ ها شبیه وارد کردن عمدی بیماری به صورتی بسیار ضعیف به داخل بدن سگ می باشد با این هدف که بدن موقع حمله‌ی کاملا واقعی بیماری مقاومت بسیار عالی و کافی را داشته باشه و سگتان بیمار نگردد یا علائم بیماری بسیار کمتری داشته باشد.

اهمیت استفاده از واکسن سگ

اگر به سگ واکسن نزنیم چه اتفاقی رخ می دهد؟

سگی که واکسیناسیون دریافت نکرده باشد در برابر تعداد بسیار زیادی از بیماریها بسیار آسیب پذیر می باشد و ممکن می باشد بر اثر ابتلا به یکی از این بیماریها تلف گردد و جان خود را از دست بدهد. مطمئنا به عنوان صاحب سگ نمی‌خواهید خطری سلامتی سگتان را تهدید نماید، درست است؟ از طرفی سگ‌های خونگی با شما زندگی می کنند، در محیط زندگی شما زندگی می‌کنند و بیمار شدن سگ ها سلامتی شما و دیگر اعضای خانواده ی شما را هم تهدیدی اساسی می نماید.

پس با انجام  گرفتن واکسیناسیون بسیار کامل سگتان خیالتان از بابت سلامتی سگ بسیار راحت خواهد شد و هم به راحتی می‌توانید با هم در خونه ای مشترک زندگی کنید و اصلا نگران بیماری نباشید.

بیماری هاری و اهمیت استفاده از واکسن سگ چیست؟

هاری ویروسی می باشد که باعث و بانی بیماری عصبی خواهد شد که برای حیوانات خانگی و انسان ها بسیار کشنده می باشد. این بیماری بیشتر از طریق گاز گرفتن سگ آلوده به انسان ها منتقل می گردد و  می‌تواند از طریق زخم‌های ناشی از گاز گرفتگی به صاحبش منتقل گردد. واکسن های هاری طبق قانون حمایت از حیوانات و حقوق حیوانات بسیار الزامی می باشد و با وجود سیستم واکسیناسیون عالی، هنوز هم حیوانات و افرادی وجود دارند که هر ساله به هاری مبتلا می‌ گردند؛ با توجه به مرگ و میر و بیماری مشترک انسان و دام ها در ارتباط با هاری (تقریباً 100 درصد)، اگر سگ شما از واکسن هاری خود استفاده نکرده باشد، عواقب قانونی بسیار زیادی خواهد داشت.

اگر سگ خانگی واکسینه نگردیده باشد یا در معرض یک حیوان هار قرار بگیرد یا به طور بسیار تصادفی شخصی را گاز بگیرد،  منجر به نگرانی‌های سلامتی، نیاز به قرنطینه یا اتانازی انسانی در شرایط خاص گردد. اگر نگران هزینه‌های بیماری سگ خانگی خود می باشید؛ گمبرون کنل آماده ی خدمت گزاری است.

پیشنهاد کارشناس در مقاله اهمیت استفاده از واکسن سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

اهمیت استفاده از واکسن سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین