بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها

علل بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها با علائمی مشابه کولیک، هنوز به طور کامل شناخته نشده است، اما به طور کلی ماشین گرفتگی یا  قولنج در سگ ها به دلیل تعامل بین عوامل ژنتیکی، محیطی و تغذیه ای ایجاد می شود.

  • تغذیه غلط: تغذیه نامناسب و کمبود برخی از ویتامین ها و مواد مغذی مهم مانند ویتامین E می تواند خطر ابتلا به ماشین گرفتگی در سگ ها را تحت تاثیر قرار دهد.
  •  ژنتیک: برخی از نژادهای سگ مانند بوکسر، روتوایلر، پودل و گریت دین بیش از سایر نژادها در معرض خطر ماشین گرفتگی هستند. همچنین برخی از مطالعات نشان داده اند که ژن های خاصی نیز ممکن است با بروز این بیماری مرتبط باشند.
  •  محیط: شرایط محیطی مانند استرس روحی، نور نامناسب و صداهای بلند می تواند از عوامل موثر در بروز ماشین گرفتگی در سگ ها باشد.
  •  سموم: برخی عوامل سمی مانند داروهای قلبی، حشره کش ها، سموم موش و سایر سموم نیز می توانند باعث این بیماری شوند.

شیوه های درمان خلل ماشین گرفتگی سگ ها:

 در سگ ها به شدت بیماری بستگی دارد و به طور کلی درمان های زیر برای این بیماری توصیه می شود:

ترکیبات گیاهی: برخی از ترکیبات گیاهی مانند آویشن، زنجبیل، لیموترش و نعناع نیز می توانند در بهبود علائم ماشین گرفتگی در سگ موثر باشند.

داروهای ضد تهوع: داروهای ضد تهوع می توانند به بهبود علائم تهوع و استفراغ کمک کرده و از تحریک حرکات داخلی سگ جلوگیری کنند.

 داروهای ضد اضطراب: داروهای ضد اضطراب می توانند برای کنترل اضطراب و تنش در سگ های مبتلا به بیماری حرکت مفید باشند.

 آرام بخش ها: آرام بخش ها می توانند به کنترل اضطراب و تحریک پذیری سگ ها کمک کنند.

ترکیبات ویتامینی: برخی ترکیبات ویتامینی از جمله تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و پیریدوکسین می توانند در بهبود علائم بیماری ماشین گرفتگی در سگ موثر باشند. در موارد شدیدتر بیماری حرکت، پزشک ممکن است داروهای دیگری مانند کورتیکواستروئیدها و آنتی هیستامین ها را علاوه بر درمان حمایتی و وسیله نقلیه تجویز کند. با این حال، بهتر است برای درمان ماشین گرفتگی در سگ ها از دامپزشک خود مشاوره بگیرید.

پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها

علائم یک سگ ماشین گرفته :

  • استفراغ
  • اسهال
  • ناله کردن
  • ترشح غیر طبیعی بزاق
  • بی حالی و بی تحرکی
  • اگر احساس می‌کنید که احتمال دارد سگتان در ماشینتان پرت می‌کند، توقف و راه رفتن ممکن است به طور موقت استرس سگ را کاهش دهد.
  • علائم بیماری ماشین گرفتگی در سگ‌ها متفاوت و تنوع‌پذیر است و بستگی به میزان و محل دیسفانکشن (عدم تعادل و هماهنگی حرکات) دارد.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

برخی از علائم بیماری ماشین گرفتگی در سگ‌ها :

  1. عدم توانایی در راه رفتن: سگ در بیشتر موارد عدم توانایی در حرکت و راه رفتن دارد و به دلیل عدم تعادل و هماهنگی حرکات، پاهای سگ به طرف‌های مختلف برمی‌خیزد.
  2. عدم توانایی در پایداری: سگ مبتلا به بیماری ماشین گرفتگی در برخی موارد نمی‌تواند در حالت پایداری قرار گیرد و به سمت یکی از طرف‌ها سرازیر می‌شود.
  3. تهوع و استفراغ: برخی سگ‌ها مبتلا به بیماری ماشین گرفتگی تهوع و استفراغ دارند که در اثر عدم تعادل حرکات بدن و دردهای مربوط به گرفتگی خودرویی رخ می‌دهد.
  4. تکان‌های سریع و بیش از حد: سگ در بیشتر موارد به صورت ناگهانی و بدون هشدار تکان‌های شدید و بیش از حدی را تحمل می‌کند.
  5. تغییرات در رفتار: برخی سگ‌ها در اثر بیماری ماشین گرفتگی تغییراتی در رفتار نشان می‌دهند، از جمله افزایش تندرستی و تحریک‌پذیری، افزایش سرعت تنفس و بی‌قراری.
  6. فریاد و سر و صدا: برخی سگ‌ها در حین بیماری ماشین گرفتگی فریاد و سر و صدا می‌کنند که به علت درد و اضطراب است.
بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها

کاهش احتمال ابتلای سگ به ماشین گرفتگی

عالی ترین روش برای کاهش این خلل در سگ ها و کاهش مشکلات ناشی از سفر زمینی با سگ مثل ترس سگ از سوار شدن در ماشین این است که پیش از آغاز یک مسیر طولانی چندین مسافرت کوتاه با سگ خودتان داشته باشید و آن را به لحاظ روانی آماده سازید. برای شروع فرایند مسافرت با سگ اول  فقط آن را داخل ماشین قرار دهید، موتور را روشن نمایید و بی حرکت چند دقیقه داخل ماشین توقف کنید. روز آینده این کار را تکرار کنید و ماشین را از پارکینگ بیرون بیاورید و دوباره برگردید. در سومین روزهم که برای مسافرت با سگ آماده می‌شوید، داخل کوچه خودتان دور بزنید. روزانه  با دادن خوراکی از رفتار خوب او سپاسگزاری کنید و این کار را به اندازه‌ای تکرار کنید که طول سفر به 20 تا 30 دقیقه برسد.

  • دوازده ساعت پیش از سفر به سگ تغذیه ندهید.معده خالی سگ، حالت تهوع را کم می‌کند و سبب می‌شود نیاز کمتری به ایستادن در طول مسیر داشته باشید. این شیوه برای سفرهای درازمدت زمینی کمک خیلی زیادی به شما می‌کند. اطمینان یابید سگ شما همیشه به آب تازه دسترسی دارد. بطری‌های آبی که به باکس حیوانات خانگی متصل می‌شوند، گزینه خیلی خوبی است.
  • باکس یا کمربند ایمنیویژه برای کنترل سگ در ماشین در نظر بگیرید. سگ‌های مضطرب علاوه بر اینکه ممکن است به خودشان صدمه بزنند، ممکن است دلیل بروز تصادف یا حوادث ناگوار دیگر نیز شوند و به همین سبب کنترل سگ در ماشین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها
  • محیط ماشین را آرام و خنک نگه دارید. یک موسیقی کلاسیک آرام پخش کنید و دمای ماشین را همیشه خنک نگه دارید.
  • با همراه داشتن یک تی شرت یا روتختی که بوی شما را می‌دهد سعی کنید محیط خانه را برای سگتان شبیه‌سازی کنید.
  • استفاده از اسباب‌بازی‌های جذابی که فقط در زمان سفر قابل دسترسی هستند، یکی از روش‌های خوب برای کنترل سگ در ماشین است. با این کار باعث می‌شوید تا سگ شما، سفر را با خوشگذرانی مرتبط بداند.​
  • عادت دادن سگتان و کاهش ترس سگ از مسافرت در ماشین ممکن است چند روز و حتی چند هفته طول بکشد و باید این فرایند را به آرامی پیش ببرید. شما نمی‌توانید سگ را مجبور کنید که با شرایط کنار بیاید. سفر زمینی با سگ در یک فضای بسته و وسیله نقلیه موتوری می‌تواند هم برای شما و هم برای سگتان استرس‌آور باشد و باید وقت کافی بگذارید تا سگتان با آرامش کامل با موضوع کنار بیاید. مطمئن شوید که در طول تمام مدت آموزش آرام می‌مانید و به علت ناله کردن یا زوزه کشیدن سگ خودتان را اذیت نمی‌کنید. اضطراب آشکار یکی از نشانه‌هایی است که باید آموزش را به سرعت متوقف کنید و از روز بعد ادامه دهید. ادامه دادن پروسه و قرار دادن سگ در معرض استرس فقط باعث می‌شود تا حیوان در آینده ماشین را با ناراحتی و ترس مرتبط بداند.
پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ماشین گرفتگی در سگ ها : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین