سافت باکس سگ چیست؟ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

سافت باکس سگ چیست؟ (Soft Box)

داشتن حیوان خانگی برای اکثر ما، جذاب و هیجان انگیز است ولی در صورتی که اصول و لوازم اولیه آن را در دست نداشته باشیم، تنها موجب سرخوردگی  و خستگی می شود.

 اگر اهل سفر های هوایی هستید، خرید یک باکس سگ مناسب، استاندارد و مرغوب پرواز، نخستین چیزی است که هنگام اقدام به سفر هوایی باید به آن توجه کنید. یکی از چالش های کسانی که قصد سفر با سگ خود را دارند تهیه ی باکس استاندارد حیوانات خانگی است، چرا که هم باکس باید تمام شاخص های یاتا IATA استاندارد را دارا باشد و هم معیارهای فرودگاه راجع به باکس رعایت گردد. اگر نه، ایرلاین از پذیرش سگ به همراه سافت باکس غیر استاندارد جلوگیری خواهد کرد.  

ممکن است در طول سفر با سگ خانگیتان، مسائلی مثل تغییر محیط زیاد، مواجه شدن با انسان های ناآشنا و…  موجب اضطراب و بی قراری سگ شما شود؛ پس زمانی که سگتان دور از هیاهو در محیطی ساکت و آرام قرار بگیرد بسیار آسان می تواند تا مقصد استراحت کند. برای تحقق این امر نیاز به تجهیزات خاص داریم. اصلی ترین تجهیزات و ابزار مورد نیاز آن باکس حمل سگ می باشد.

باکس سگ به دو دسته سافت باکس و هارد باکس تقسیم می‌شوند:

  1. باکس‌هایی که امکان بردن به قسمت بار هواپیما را دارند را هارد باکس Hard Box می گوییم که  از جنس فایبرگلاسند و استقامت مطلوبی دارند. برخی از این نوع باکس ها از متریال بادوام مثل پلی پروپیلن و پلاستیک قوی در برابر ضربه ساخته شده اند. این نوع، از هر دو جهت سوراخ شده تا تهویه هوای مناسبی را ایجاد کند.
  2. باکس های پرواز حیوان خانگی که امکان بردن به قسمت داخلی کابین را دارند، سافت باکس Soft Box می نامند که  اغلب جنس برزنت محکم یا پارچه‌ای هستند. این سافت باکس ها منعطف ترند چون در زمان تیک آف ولندینگ باید برای باکس استاندارد پرواز حیوانات خانگی که امکان بردن به داخل کابین را دارند، از اصطلاح سافت باکس   (Soft Box)  استفاده می‌شود. که باکس‌هایی از جنس پارچه‌ای یا برزنتی هستند. این باکس ها قابلیت انعطاف دارند، زیرا در هنگام Takeoff و   Landing  آنها باید در زیر صندلی، جلو مسافر قرار بگیرند پس لازم است قابل انعطاف باشند تا درست جاگیر شوند. این نوع باکس مشابه کیف ورزشی می باشند. آن ها دارای دیوار های پارچه ای و نرم نایلونی و کف محکمی هستند.شامل زیپهایی در بالا و کناره ها برای باز و بسته شدن و یک تکه پارچه مشبک برای تهویه و تنفس مطبوع هستند. بعضی باکسهای ساک شکل دارای یک بند رو دوشی برای حمل راحت ترند. تمیز کردن باکس پارچه ای ممکن است کمی  زمانبر و دشوار باشد.

سافت باکس استاندارد برای سگ در پرواز، جایی برای نگه داری، محافظت و استراحت از آن در مقابل خطر و آسیب فیزیکی و روانی می باشد. به مین منظور برخی سازمان های حمل و نقل هوایی مثل؛ یاتا داشتن سافت باکس را ضروری اعلام کرده اند. مثلا باکس سگ ایتالیایی براکو یکی از خوشنام ترین و پرفروش ترین باکس های سگ است که مجوز یاتا را داراست.

پیشنهاد کارشناس مقاله سافت باکس سگ چیست؟ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
سافت باکس سگ چیست؟

باکس مقوایی

از جنس مقوا ساخته شده اند و برای مسافت های کوتاه استفاده می شوند.

از معایب باکس مقوایی طول عمر کوتاه است چون  حتی می توانند بوسیله چنگال سگ و گربه پاره شوند.

کاربرد سافت باکس سگ 

  • جهت آموزش دستشویی به سگ های کم سن
  • لانه ایمن برای سگ ‌های مضطرب و تازه وارد محیط نو شده
  • جهت مراقبت از سگ در مدت  زمان کوتاهی که تحت نظر کسی نیست.
  • برای حمل و نقل و چکاپ دامپزشکی، سفر و ….

انواع باکس سگ 

  • باکس حمل سگ کوله ای و یا دستی
  • باکس حمل سگ چوبی
  • باکس حمل سگ پلاستیکی
  • باکس حمل سگ قفس فلزی

نکات خرید و انتخاب سافت باکس 

براساس ساختمان ظاهری سافت باکس های داخل کابین، فاکتورهای مشخص در نظر گرفته نمی شود ولی از لحاظ اندازه باید حداکثر سایز مورد نیاز را مد نظر بگیریم. مثلا خط هوایی ایرکیش این اندازه را  چیزی حدود طول چهل سانتی، عرض سی و ارتفاع بیست و سه سانتی متری تعیین می کند. جهت پذیرش سگ، داخل کابین مجموع وزن سگتان و باکس نباید بیش از 8کیلوگرم باشد. بیشتر اوقات حدود وزن سافت باکس ها بین یک، یک و نیم کیلو متغیر است.

ظرف آب و غذا درون باکس باید از بیرون قابل دسترس باشد چون ممکن است  کمپانی بخواهد غذای اضافی بر اساس برنامه غذایی آن به سگ بدهد.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

از نظر فیزیک و ظاهر برای سافت باکس  سگ نکاتی وجود دارد :

  • درب باکس باید فلزی باشد و دارای قفل بوده که آسان باز نشود.
  • درب باکس باید قابلیت چفت شدن داشته باشد و تنها بخش بالایی باکس، مجرای جدا برای تهویه هوا داشته باشد. و بخش پایینی هیچگونه درزی نداشته باشد.
  • سقف باکس نباید جایی برای بیرون آمدن پت از داخل سافت باکس داشته باشد.
  • باکس استاندارد پرواز سگ حتماً باید ظرف آب با قابلیت نصب به قسمت داخل در باکس را داشته باشد.
  • درازای باکس باید از طول سگ بیشتر باشد.
  • پهنای باکس مناسب چرخیدن راحت سگ انتخاب گردد.
  • وقتی سگ بطور ایستاده روی دست و پا می ایستد، باکس باید به نحوی باشد که به سر و گوش سگ تماس نداشته باشد.
  • سافت باکس حتما زیر انداز داشته باشد.
سافت باکس سگ

استاندارد یاتا، هیچکدام از مدل ها، سازنده ها، ساخت یا مدل خاصی از باکس را مجاز نمیداند یا نمی فروشد. مشتریان باید به تبلیغات خلاف واقع منتشر شده توجهی  نکنند. با این حال برای خرید باکسی را انتخاب کنید که مجوز یاتا داشته باشد. برای مثال باکس سگ براکو ایتالیایی یکی از مرغوب ترین و با کیفیت ترین سافت باکس های سگ با مجوز یاتا می باشد.

وزیر کشاورزی آمریکا (USDA) در قانون رفاه حیوانات  بیان می کند : نباید بیشتر از 2 توله سگ  با سن ۸ هفته تا ۶ ماه با اندازه معمولی و هر یک دارای وزن حداکثر ۹ کیلو هستند، از راه حمل  و نقل هوایی در یک جا منتقل شوند. این یک استاندارد خوب برای جابجایی همه محموله های حیوانی بدون در نظر گرفتن مقصد می باشد.

پیشنهاد کارشناس مقاله سافت باکس سگ چیست؟ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

 

سافت باکس سگ

پیشنهاد کارشناس مقاله سافت باکس سگ چیست؟ : باکس سگ برای دو چرخه  را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین