شرایط و قوانین حمل و نقل سگ |خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ

در این مقالخ به بررسی موضوع شرایط و قوانین حمل و نقل سگ پرداخته میشود. مدت مدیدی است که حیوانات خانگی از قبیل سگ و … است که وارد منازل شدند و براحتی جایگاهشان را در میان خانواده پیدا کرده اند بطوریکه چنان رابطه عمیق احساسی با اعضای خانواده پیدا کرده اند که جدایی چند روزه ی آن‌ها سبب ناراحتی صاحبانشان و حیوان خانگی می‌شود زیرا سگشان عضوی از خانواده‌ آنهاست و گاهی اوقات پیش می‌آید که با حیوان خانگی خود سفر کنند.

انواع کمپانی ها نظیر: شرکت‌های هواپیمایی، باربری و … این امکان را فراهم کرده اند تا بتوان  به همراه حیوان خانگی از قبیل سگ خود سفر نمود. این مطلب به جهت آگاهی رسانی به متقاضیان منتشر می گردد.

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ در سطح شهری:

اشخاصی که سگ دارند، می دانند در ایران قانون حمل و نقل سگ تا حدودی مشکل  است و گردش دادن آنها در بعضی موارد با جریمه صاحب سگ همراه است. ضمنا در قانون جدیدی که برای حمل و نقل سگ وضع شده است، بیان گردیده است که سگ‌ گردانی در پایتخت و دیگر استان‌ ها ممنوع می باشد واین قانون توسط نیروی انتظامی با موافقت وزارت کشور و  وزارت دادگستری تصویب شده است. به همین دلیل برخی از اشخاصی که سگ دارند بر این باورند که، به این دلیل که این مورد وجهه قانونی ندارد و چون در مجلس تصویب نشده ، می خواهند تا مراکز دامپزشکی این تصمیم را بگیرند و در باره این موضوع قانونی وضع کنند.

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ هنگام رانندگی:

مطلب جالب توجه درباره این قانون این است که بر اساس آن در حین رانندگی در صورتی که فرد مرتکب جرم شده است و اتومبیل  یا وسیله نقلیه در حال حرکت باشد و سگ در داخل آن اتومبیل  باشد، اتومبیل  جریمه خواهد شد. علت جریمه به دلیل اهمیت تمرکز راننده در زمان رانندگی می باشد. البته چندی  از رانندگان زمانی که سگ دارند، از باکس های مخصوص سگ استفاده می کنند.

حمل سگ و حیوانات خانگی با هواپیما فرودگاه های  داخلی و خارجی امکان‌پذیر است؛ اما قوانین خاصی  دارد که رعایت آن الزامی است. به‌طور کلی، قوانین حمل حیوانات خانگی به چهار گروه اصلی وابسته است:

  • قوانین بین‌المللی 
  • قوانین شرکت حمل هوایی
  • قوانین کشور مبدا
  • قوانین کشور مقصد
پیشنهاد کارشناس مقاله شرایط و قوانین حمل و نقل سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
شرایط و قوانین حمل و نقل سگ

حمل سگ، در صورت نزدیک بودن مقصد مانند کشور ترکیه نیز از دو طریق امکانپذیر می باشد:

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ از راه هوایی و از طریق هواپیما:

روش متداول انتقال حیوان خانگی به ترکیه است که اکثر افراد از این راه برای انتقال حیوانات استفاده می ‌کنند. بعد از اینکه نسبت به اخذ شهروندی ترکیه اقدام کردید در اصل در این کشور جابجا شدید، دقیقا همان بازه زمانی بهترین زمان برای انتقال حیوانات خانگی شما خواهد بود. بهتر است که از قبل، شهروندی و یا اقامت ترکیه را اخذ کرده باشید و در این کشور مستقر شده باشید سپس با خیال راحت برای انتقال حیوان خود اقدام نمایید. انتقال حیوان خانگی به ترکیه از طریق هوایی و با هواپیما، در دو بخش  کابین  و یا  حمل بار  ممکن  است.

برای انتقال حیوانات خانگی به ترکیه با هواپیما، لازم است که از قبل، اقدامات زیر را انجام بدهید:

  • مسافر باید حداقل ۲۴ ساعت پیش از سفر با فرودگاه مبدا تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورد.
  • کد AVIH را هنگام خرید بلیط از دفاتر فروش دریافت کند.
  • در این مدت زمان، قوانین و مقررات و مسائل مربوطه بررسی و مورد  تایید قرار می گیرد.
  • حداکثر ۳ ساعت قبل از پروازهای بین المللی و ۲ ساعت قبل از پروازهای داخلی، برای انجام پذیرش حضور داشته باشد
  • برای سفر بچه‌های سگ و گربه، بايد حداقل ۱۰ هفته از تولد آنها گذشته باشد. (در برخی کشورها حداقل ۱۲ هفته می باشد.)
  • مسافر موظف است چند ساعت پیش از پرواز غذای سبک به حیوان بدهید تا در طول سفر دچار ناراحتی نشود. در صورتی که پرواز بیشتر از ۲ ساعت باشد، آب کافی در قفس قرار داشته باشد. رکت‌های هوایی ممکن است حیوانات نا‌آرام، بیمار، بسیار پیر، پرخاشگر و یا بدبو را نپذیرند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  •  جهت  هماهنگی برای انتقال حیوان خانگی، می‌توان از بخش ” check- in ” اقدام نمود.
  • حمل حیوانات خانگی در کابین، محدودیت در تعداد وجود دارد. (براساس قانون سازمان دامپزشکی ایران، هر مسافر می تواند حداکثر ۲ قلاده سگ یا گربه و یا ۱۰ قطعه پرنده تزیینی و یا 10 ماهی زینتی به همراه داشته باشد.)
  • همراه داشتن مدارکی مثل شناسنامه، پاسپورت، برگه سلامت و برگه واکسن حیوانات لازم است. برچسب اطلاعات شامل نام کامل، نشانی و شماره تماس مسافر درون قفس باشد.
  • اگر حیوان گران قیمت به همراه دارید باید در ایستگاه مبدا اعلام کنید چون برخی ایرلاین‌ها از پذیرش اینگونه حیوانات معذورند. در غیر اینصورت شرکت هواپیمایی مربوطه هیچگونه مسئولیتی ندارد.
  • حیوان باید ۲۴ ساعت قبل از حمل توسط دامپزشک مجاز معاینه شود. برای صدور مجوز حداقل ۱۴ روز از آخرین تزریق واکسن هاری گذشته باشد و یا حداکثر ۳ ماه قبل از پایان تاریخ اعتبار واکسن هاری باشد. چنانچه مقررات و دستورات رعایت نشود، حیوان به مدت ۲۱ روز در قرنطینه قرار می‌گیر‌د.
  • سگ همراه افراد نابینا و ناشنوا شامل اضافه بار نمی‌شوند.
  • تحویل حیوان در مقصد با توجه به فرم تکمیل شده در زمان پذیرش، به فرد مذکور تحویل داده می‌شود.
  • حیوان مادر به همراه حداکثر ۳ بچه اش و سن بچه‌ها بیشتر از ۱۲ هفته و وزن هر کدام بیش از ۲ کیلوگرم نباشد و براحتی در یک باکس حمل قرار بگیرند.
  • قبل از سفر حتماً ناخن های حیوان خانگی خود را اصلاح کنید.

جعبه کمک های اولیه مخصوص زمان حمل و نقل حیوانات خانگی خود را همراه داشته باشید.

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ از راه زمینی و با اتوبوس مسافربری:

روش دوم  برای انتقال حیوانات خانگی شما به ترکیه، سیستم حمل و نقل زمینی و اتوبوس‌ های مسیر است. در حالیکه حمل با اتوبوس، به خودی خود برای انسان ‌ها نیز خسته‌ کننده خواهد بود، چه برسد به سگ، گربه، پرنده و دیگر حیوانات خانگی که تحمل سختی کمتری دارند. ضمنا از جاییکه بر اساس قوانین و مقررات حمل و نقل جاده ‌ای، حمل حیوانات به ترکیه، تنها در قسمت بار اتوبوس امکان پذیر است؛ به همین دلیل، این روش اصلا مناسب سگ شما نیست.

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ به خارج با قطار

برخی  افراد سفر کردن با قطار را دوست دارند و هم چنین تمایل دارند که سگ خود را نیز با قطار به مسافرت ببرند. خیلی ها این تصور را می کنند که اگر سگ دارند، بهترین گزینه برای سفر با آن ها قطار است، چرا که به راحتی یک کوپه در اختیار آن ها و حیوانشان قرار می گیرد. اما این تصور بسیار اشتباه است، چرا که قوانین شرکت‌ های ریلی امکان حمل حیواناتی مانند سگ را به مسافران خود نمی‌ دهند.

تا این لحظه، حمل حیوانات حتی حیوانات خانگی، بوسیله قطار ممنوع می باشد و شرکت های حمل و نقل ریلی اجازه حمل همراهی حیوان خانگی یا سگ به شما نمی دهند اگر همراهی سگ شما برای شما مهم می باشد انتقال سگ با هواپیما بهترین گزینه می باشد.

خصوصیات  قفس یا باکس  مناسب برای نگهداری حیوانات:

  • باکس حمل بدون چرخ بوده و درب آن باید قفل داشته باشد تا بصورت اتفاقی باز نشود
  • بستن قلاده درون قفس برای حیوان ممنوع است و پوزه حیوان باید آزاد باشد.
  • کاملا محکم و ایمن و دارای منافذ برای تهویه هوا باشد.
  • قفس باید برای ایستادن حیوان به اندازه کافی بزرگ و راحت باشد.

مقررات مربوط به خروج حیوان از ایران و ورود به سایر کشورهای جهان

کشورها از لحاظ وجود یا عدم وجود بیماری هاری (یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان) به سه دسته تقسیم می‌گردند:

  1. کشورهایی که این بیماری در آنها ریشه کن شده است نظیر انگلیس و استرالیا(Rabies Free Countries)
  2. کشورهایی که شیوع بیماری هاری در آنها پایین می باشد مثل کشورهای اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا و مکزیک (Third Countries)
  3. کشورهایی که شیوع بیماری هاری در آنها بالا گزارش شده مثل ایران، ترکیه، امارات . (High Incidence Of Rabies)  پیش  از سفر توجه کنید، کشور مقصد شما جز کدام یک از گروه‌ها می‌باشد مهم است.

حمل و نقل سگ با ماشین

افرادی که می خواهند سگ خود را با ماشین به مکان دیگری ببرند و یا این که با ماشین با سگ خود به مسافرت بروند، باید چند نکته را بدانند:

1-    آویزان کردن مشخصات تماس به  گردن سگ

اگر می خواهید با ماشین و زمینی با سگ خود به مسافرت بروید، باید این نکته که مشخصات کامل را توسط تگ گردنی به گردن سگ خود آویزان کنید را بدانید. به این گونه اگر شرایطی به وجود آمد که سگ از شما دور شد و یا این که گم شد، همین مشخصات تماس‌ که دور گردنش آویزان شده می تواند برای پیدا شدن سگ به شما کمک کند. حتی اگر میکروچیپ همراه سگ شما است، باز هم بهتر است تگ گردنی را نیز تهیه کنید.

2-    استفاده از باکس برای حمل و نقل سگ با ماشین

باید گفت که اگر می خواهید با سگ خود به مسافرت بروید باید داشتن باکس را در اولویت خود قرار دهید. باکس ها موجب کاهش ریسک حوادث ناشی از تصادف های جاده ‌ای است. این جعبه ها بسیار کاربردی و ضروری هستند، چرا که در جاده اگر راننده ترمز بگیرد و یا این که با سرعت بالا رانندگی کند، احتمال پرت شدن سگ از ماشین دیگر به وجود نمی آید. پیشنهاد می کنیم که برای حمل و نقل سگ خود از باکس ‌های مخصوص ماشین استفاده نمایید. باکس ها به این گونه هستند که توسط کمربند اتومبیل به صندلی بسته می ‌شوند و به این صورت خطرات احتمالی را کاهش می دهد.

پیشنهاد کارشناس مقاله شرایط و قوانین حمل و نقل سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

شرایط و قوانین حمل و نقل سگ

 

1-    همراه داشتن غذا و تجهیزات کامل

وقتی که با سگ خود با ماشین به مسافرت می روید، باید تجهیزات مورد ‌نیاز سگ خود را به همراه داشته باشید. ظرف مناسب برای آب و غذا سگ را قبل از سفر آماده کنید، همراه داشتن مقدار کافی غذای خشک مخصوص برای سگ که بدون یخچال فاسد نمی ‌شود، در سفر بسیار ضروری است. نکته دیگر این است که در زمان ‌های مشخص توقف کنید و سگ را برای دستشویی به محل مناسب ببرید.

2-    تهیه جعبه کمک‌ های اولیه

در سفر زمینی خود با سگ ضروری است که نکات مختلفی را برای پیشگیری از هر گونه حادثه، استرس و بیماری سگ در نظر بگیرید. این را بهتر است که بدانید همراه داشتن اسباب ‌بازی ‌های سگ، از مهم ‌ترین لوازمی می باشد که در کنار جعبه کمک ‌های اولیه باید بگذارید.

مدارک لازم برای پذیرش حیوان در پروازهای داخلی

  • مدارک واكسيناسيون معتبر
  • تکمیل فرم مخصوص حمل موجود زنده
  • اصل گواهی معتبر بهداشتی صادره از اداره دامپزشکی کشور
  • تائیدیه کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه (در صورت نیاز) 
  • پرداخت کرایه حمل
  • شناسنامه یا گذرنامه حیوان 

 هزینه حمل و نقل سگ در برخی پروازهای داخلی مثل ایر لاین ماهان:

  • حیوانات اهلی: وزن کامل حیوان به همراه قفس ×2× اضافه بار مسیر 
  • پرندگان: وزن کامل پرنده به همراه قفس × 4 × اضافه بار مسیر 

پیشنهاد کارشناس مقاله شرایط و قوانین حمل و نقل سگ : آموزش تمیز کردن گوش سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین