مزیت استفاده از کنسرو سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

مزیت استفاده از کنسرو سگ

در این مقاله به بررسی موضوع مزیت استفاده از کنسرو سگ پرداخته میشود. برای چندین دهه، غذای خشک مهم ترین و رایج ترین غذا برای حیوانات خانگی بوده است. اما از آنجایی که حیوانات خانگی بخشی از خانواده شدند و پیوند بین انسان و حیوانات خانگی را تقویت کردند، شاهد عرضه چندین محصول به شکل غذای مرطوب یا کنسرو در بازار هستیم.

کنسرو تر یکی از بهترین و خوشمزه ترین انواع غذای سگ است و تمامی نژادهای سگ به آن علاقه زیادی دارند. غذای سگ به طور کلی به دو نوع خشک و مرطوب تقسیم می شود. غذای تربا با نام های مختلفی مانند پوچ، کنسرو یا سوپ شناخته می شود. این محصولات همانطور که از نامشان پیداست به صورت آبدار و کنسرو شده به بازار عرضه می شوند، بافت کنسرو غذای سگ بسیار شبیه به غذای گوشتی است که در آن از انواع سبزیجات نیز استفاده می شود و در نتیجه غذای سگ لذیذی به دست می آید .

در ادامه ی مقاله ی مزیت استفاده از کنسرو سگ شده سگ با ما همراه باشید.

غذا تر معمولاً در یک قوطی یا کیسه بسته بندی می شود، اگر آن را به صورت قوطی بخرید، چون وزن آن بسیار زیاد است، برای یک یا دو وعده غذا دوام می آورد و به صرفه می باشد.

اما پوچ سگ معمولاً حجم کمتری دارد و آبکی تر است و معمولاً برای توله سگ های استفاده می شود یا برای غذای تشویقی سگ در نظر گرفته شد .

مزیت استفاده از کنسرو سگ چیست؟

امروزه غذاهای مرطوب با کیفیت بالاتر برای رفع نیازهای مختلف مردم تولید می شود. غذای تازه سگ توسط برندهای معروف ساخته می شود که می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

  • افزایش رطوبت و آبرسانی

یکی از مزایای اصلی غذای مرطوب، آبرسانی بیشتر در رژیم غذایی حیوان خانگی است. میزان رطوبت می‌تواند بسته به برند و نوع غذا بین 70 تا 80 درصد متغیر باشد. رطوبت اضافه شده به ویژه برای گربه‌هایی که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری هستند مهم است زیرا این حیوانات تمایل کمی به نوشیدن آب دارند. یکی از مزایای اصلی غذای مرطوب، آبرسانی بهتر به رژیم غذایی حیوان خانگی است. میزان رطوبت بسته به برند و نوع غذا می تواند بین 70 تا 80 درصد متغیر باشد.

غذای مرطوب کنسرو شده می تواند برای حیوانات مبتلا به دیابت با کنترل سطح قند خون به دلیل رطوبت کم مفید باشد زیرا رطوبت کم غذای خشک می‌تواند بر این اندام‌ها تأثیر منفی بگذارد .البته بسته به محتوای کربوهیدرات خوراک همه رژیم های غذایی مرطوب برای حیوانات دیابتی مناسب نیستند.

پیشنهاد کارشناس مقاله مزیت استفاده از کنسرو سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
مزیت استفاده از کنسرو سگ
  • محتوای پروتئین بیشتر

غذای مرطوب برای سگ ها دارای محتوای گوشت بالایی است که به ویژه مورد استقبال این حیوانات خانگی قرار می گیرد. غذای مرطوب مقدار زیادی پروتئین (و در نتیجه محتوای اسیدهای آمینه بالایی)، چربی و سایر مواد مغذی را برای بدن فراهم می کند. علاوه بر این، غذاهای مرطوب کنسرو شده دارای کربوهیدرات، نشاسته و فیبر کمتر است.

از آنجایی که غذای مرطوب دارای محتوای آب بسیار بالاتری است، محتوای پروتئین آن نیز به طور قابل توجهی بالاتر است در تولید تجاری غذاهای کنسرو شده برای حیوانات خانگی، از منابع گوشتی مانند مرغ و ماهی به طور گسترده استفاده می شود.

  • مواد افزودنی و نگهدارنده کمتر

غذاهای مرطوب که در قوطی‌ها و ظروف تولید می‌شوند معمولاً از طریق سیستم استریل کردن مخزن پخته می‌شوند. با پختن محصول در دمای مناسب برای مدت زمان مورد نیاز، تولیدکنندگان نیازی به افزودن مواد نگهدارنده به فرمولاسیون های مرطوب غذای حیوانات خانگی ندارند. این باعث افزایش پایداری، ماندگاری و تازگی محصولات کنسرو می شود.

  • بافت نرم‌تر و قابلیت هضم بهتر

بافت نرم، مرطوب و گوشتی غذای مرطوب برای حیوانات خانگی مسن تر، حیوانات خانگی نژاد کوچک و حتی توله سگ ها  در حال دندان درآوردن خوب است زیرا آنها راحت تر می جوند. غذای کنسرو شده نیز بسیار خوش طعم است و آن را به یک خوراکی خوشمزه برای همه حیوانات خانگی در هر سنی تبدیل می کند.

مهمتر از طعم، غذاهای مرطوب راحت‌تر هضم می‌شوند. قابلیت هضم به عنوان بخش جمعی از تمام مواد مغذی موجود در غذا تعریف می شود که قرار است از روده به بدن جذب شود. به زبان ساده، معیار قابلیت هضم، ارزش غذایی یک غذا را ارزیابی می کند. غذای مرطوب برای حیوانات خانگی به دلیل محتوای گوشت بالا و محتوای فیبر کم آن قابلیت هضم بالایی دارد .

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

از دیگر مزیت استفاده از کنسرو سگ و گربه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حل مشکلات ادراری: حیوانات خانگی مستعد مشکلات ادراری از افزودن غذاهای کنسرو شده به رژیم غذایی خود سود زیادی می برند. 
  • به مدیریت وزن کمک می کند: اگر می خواهید با کاهش مصرف غذا، حیوان خانگیتان وزن کم کند، افزودن یک غذای کنسروی به رژیم غذایی سگ می تواند به افزایش احساس سیری حیوان خانگی کمک کند. مطمئن شوید که غذای مرطوب کم چرب باشد.
  • استفاده بهتر از داروها: تجویز دارو برای حیوان خانگی شما می تواند یک چالش باشد. اگر باید داروی حیوان خانگی خود را به شکل قرص بدهید، غذای مرطوب می‌تواند برای پوشاندن قرص‌ها بسیار مفید باشد. 

انواع غذای کنسروی سگ

چندین نوع غذای کنسرو شده سگ وجود دارد. قبل از خرید کنسرو غذای سگ برای حیوان خانگی خود، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • لبنیات و تخم مرغ

تخم مرغ و لبنیات دارای مقدار قابل توجهی پروتئین هستند و به راحتی و به سرعت هضم می شوند. این محصولات منبع غنی از کلسیم و برخی ویتامین ها هستند. پنیر و لبنیات نمونه های دیگری از لبنیات هستند که در ساختار  کنسرو سگ استفاده می شوند.

مزیت استفاده از کنسرو سگ
  • ماهی

ماهی بهترین منبع ممکن از پروتئین با کیفیت بالا است. ماهیچه های ماهی دارای مقدار زیادی ید هستند. گوشت ماهی حاوی مقدار قابل توجهی فسفر و کلسیم است. در گوشت ماهی چرب ویتامین های A و D   و امگا 3 در دسترس هستند. از این ویتامین ها همیشه برای تهیه غذای کنسرو شده سگ استفاده می شود. علاوه بر ماهی های چرب، از ماهی سفید در صنایع غذایی سگ نیز استفاده می شود.

  • غلات

غلات منبع اصلی پروتئین، انرژی و مواد مغذی مانند نیاسین و تیامین هستند. این غلات به راحتی قابل هضم سرشار از کربوهیدرات هستند.

نمونه‌هایی از این غلات عبارت‌اند از:

برنج، ذرت، گندم، سورگوم و جو. این مواد اثر مفیدی بر سلامت حیوان می‌گذارند.

  • سبزیجات

سبزیجات منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و فیبر است. سبزیجاتی مثل لوبیا و سویا دارای انرژی، پروتئین، فیبر، انواع ویتامین B، امگا6 و مواد معدنی دیگر هستند.

نکاتی درباره نگهداری از کنسرو سگ

برای نگهداری اصولی از کنسرو سگ می‌توانید از راهنمای زیر استفاده کنید:

  • اگرمحصول کنسرو سگ خریداری می‌کنید، حتماً تاریخ ساخت و انقضا روی محصول را بررسی کنید و مطمئن شوید که محصول برای استفاده مناسب است .
  • نیازینیست قوطی در بسته را در یخچال قرار دهید. مکانی خشک و خنک و دور از نور خورشید را برای نگهداری کنسروها در خارج از یخچال انتخاب کنید.
  • بلافاصله بعد از اینکه درب کنسرو را باز کردید از آن برای تغذیه کردن سگ استفده کنید.
  • دقت کنید غذایی که از قوطی خارج شده نباید بیش از ۲ تا ۴ ساعت در معرض جریان هوای باز قرار بگیرد.
  • باقیمانده کنسرو را حتماً داخل یخچال بگذارید.
  • باقیمانده کنسرو را حتماً کمتر از ۱ هفته استفاده کنید.
  • برای حفظ سلامت باقیمانده غذای کنسرو سگ آن را فریز کنید.
پیشنهاد کارشناس مقاله مزیت استفاده از کنسرو سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

انواع غذای کنسروی سگ

 

آیا کنسرو سگ نیاز به جوشاندن دارد؟

نه، این لازم نیست. دلیل ماندگاری طولانی مدت غذاهای کنسرو شده به دلیل نحوه بسته بندی و وکیوم آنها است و به همین دلیل می توانید به محض باز کردن آن را به سگ خود بدهید. .

آیا لازمه غذای کنسروی سگ رو قبل از مصرف گرم کنم؟

لازم نیست، اما به سلیقه سگ شما بستگی دارد. برخی از سگ ها، به خصوص سگ های مسن تر، دوست دارند غذای گرم بخورند. البته قبل از دادن غذا به سگ خود، بررسی کنید که غذا خیلی داغ نباشد.

پیشنهاد کارشناس مقاله مزیت استفاده از کنسرو سگ : شرایط و قوانین حمل و نقل سگ 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین