آموزش استفاده از باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

آموزش استفاده از باکس سگ 

آموزش استفاده از باکس سگ یکی از بهترین روش‌ها برای تربیت سگ‌های خانگی محسوب می‌شود و جعبه می‌تواند به یک محیط امن برای سگ‌ها تبدیل شود.  سگ‌ها به‌طور طبیعی حیواناتی هستند که دوست دارند در لانه حضور داشته باشند. آن‌ها از قرار گرفتن در محیط‌های بسته و کوچک لذت می‌برند‌.  اگر سگ شما به داخل جعبه غذا نمی دود، ممکن است لازم باشد چیزی با ارزش تر برای جذب سگ پیدا کنید. سعی کنید چیزی را پیدا کنید که نتواند در برابر آن مقاومت کند، مانند خوراکی های خوشبو، تکه های هات داگ، مرغ یا یک اسباب بازی جدید.

آموزش استفاده جعبه به سگ به عوامل مختلفی مانند سن،‌ جنسیت،‌ رفتار و میزان آموزش‌پذیری آن‌ها بستگی دارد. با توجه به موارد گفته شده این آموزش می‌تواند روزها، هفته‌ها و حتی چندین ماه طول بکشد.

 مراحلی که در‌ ادامه بیان می‌شود را با صبر و حوصله انجام دهید‌ و از تکرار آن‌ها خسته نشوید.

انتخاب جعبه مناسب 

  • آشناکردن سگ با باکس

باکس را جایی از منزل خود بذارید که در دیدرس سگ باشد و بتوانید با آن ارتباط بر قرار کند و همچینین حتما در باکس را باز بگذارید. ممکن است در ابتدا سگ با باکس ارتباطی برقرار نکند شما باید باکس را با سگ دوست کنید. 

  • تجربه غذاخوردن داخل باکس را به سگ بدهید.

می توانید در اطراف باکس غذا بریزید تا سگ به باکس نزدیک شود یا می توانید روی باکس غذا بذارید تا سگ با باکس ارتباط برقرار کنید.

پیشنهاد کارشناس آموزش استفاده از باکس سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
استفاده از باکس سگ
  • مدت زمان حضور سگ در جعبه را افزایش دهید.

سگ بعد از چندین بار تکرار قبل متوجه کلمه “باکس” می شود. حالا شما باید تنها با کلمه باکس به سگ بفهمانید که داخل باکس رود. شما کلمه باکس را به سگ میگید بعد سگ اگر وارد باکس شد او را تایید میکنید اگر کاری که شما می خواستید را انجام نداد سگ را تشویق نکنید و دوباره فرمان باکس را تکرار کنید.

اگر تمرین قبل را که پرت کردن غذا داخل باکس بود را انجام دادید این مرحله برای شما موفقیت آمیز خواهد بود. پس حتما این مورد نیاز به انگیزه غذایی بالا و تمرین مداوم دارد. همیشه در زمان آموزش سگ باید حوصله به خرج دهید.

  • سگ را به خوابیدن در داخل جعبه عادت دهید.

هر بار۳۰ ثانیه درب باکس را ببنید و بعد باز کنید و سگ را تشویق کنید. این کار را ۳ الی ۴ بار با فاصله زمانی کوتاه انجام دهید.

  • شکیبا باشید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

راهنمای آموزش استفاده از باکس سگ

  • جعبه باید به یک منطقه امن تبدیل شود؛در زمان آموزش استفاده از جعبه به سگ درب جعبه‌ را همیشه باز بگذارید تا او شما بتواند در هر زمانی که به آرامش نیاز دارد وارد آن شود. به کودکان و مهمانان خود آموزش دهید زمانی که سگ‌تان وارد جعبه شده برای او ایجاد مزاحمت نکنند.
  • هرگز از جعبه برای تنبیه استفاده نکنید؛در زمان آموزش استفاده جعبه به سگ به ‌یاد داشته باشید‌ که جعبه‌ها را می‌توان برای مدیریت رفتار سگ‌ها استفاده کرد، اما هرگز نباید برای تنبیه استفاده شوند. اگر مهمان دارید و دوست ندارید که سگ‌تان در محیط قرار بگیرد می‌توانید با خوراکی و یا اسباب بازی‌ او را به داخل جعبه هدایت کنید‌.
  • سگ را برای مدت طولانی در جعبه رها نکنید؛سگ‌ها باید با محیط بیرونی خود تعامل داشته باشند. به پیاده‌روی بروند و با انسان‌ها ارتباط برقرار کنند؛ بنابراین باید برایشان وقت بگذارید. اگر خودتان نمی‌توانید این کار را انجام دهید؛ از دیگران کمک بگیرید؛ حتما این نکته را به یاد داشته باشید که جعبه‌ها محل مناسبی برای نگهداری طولانی مدت سگ‌ها نیستند. رعایت این نکات در زمان آموزش استفاده جعبه به سگ می‌تواند برای شما راهگشا باشد.
  • توله سگ‌های زیر شش ماه نباید بیش از سه یا چهار ساعت در یک جعبه بمانند؛زیرا آن‌ها نمی‌توانند مثانه یا روده خود را برای مدت طولانی کنترل کنند و نیاز به ادرار دارند. این مورد شامل حال سگ‌های بالغی که در خانه تربیت می‌شوند نیز است.
  • اگر سگ شما می‌تواند بدون ایجاد دردسر در خانه بماند سعی کنید او را داخل جعبه قرار ندهید؛جعبه‌ها یک وسیله برای مدیریت رفتار سگ‌ها به‌حساب می‌آید بنابراین اگر سگ‌تان رفتار مناسبی از خود بروز می‌دهد و وسایل خانه را خراب نمی‌کند بهتر است که بخشی از خانه را جدا کرده و از سگ‌ها در مدت‌زمانی که در خانه نیستید در آن منطقه نگهداری کنید.
آموزش استفاده از باکس سگ

مشکلات شایع حین روند آموزش

  • نگرانی جدایی

استفاده از جعبه به عنوان درمانی برای اضطراب جدایی در سگ‌ها توصیه نمی‌شود. یک جعبه ممکن است باعث مدیریت رفتار سگ‌تان‌ شود‌ یا از آسیب‌رساندن به وسایل خانه جلوگیری کند؛ اما روشی برای جلوگیری از اضطراب جدایی محسوب نمی‌شود‌. در این موارد سعی کنید از یک متخصص حرفه‌ای که با رفتار حیوانات آشنایی دارد، کمک بگیرید.

  • صدای ناله

اگر هنگام آموزش استفاده از جعبه به سگ یا در زمان شب و در داخل جعبه سگ‌‌تان ناله می‌کند؛ باید کمی محتاطانه با او برخورد کنید. اگر قبلا از طریق ناله کردن به پاداش که در اینجا همان آزاد شدن از جعبه است، نرسیده پس سعی کنید آن ناله را نادیده بگیرید؛ مطمئن باشید که به زودی آرام می‌شود  ولی اگر بعد از نادیده‌گرفتن آن، ناله ادامه پیدا کرد سعی کنید عباراتی که زمان بیرون بردن سگ‌تان از آن‌ها استفاده می‌کنید را بگویید. اگر پاسخ داد و هیجان‌زده شد، او را بیرون بیاورید و سعی کنید چند دقیقه آن‌ها را به حیاط یا خارج از محیط خانه ببرید و مجددا به داخل جعبه بازگردانید. باید به یاد داشته باشید که این یک مسیر یادگیری طولانی مدت برای سگ‌ها به‌حساب می‌آید بنابراین باید با دقت و صبر جلو بروید.

پیشنهاد کارشناس آموزش استفاده از باکس سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

جمع بندی مقاله آموزش استفاده از باکس سگ

حتی اگر قصد ندارید سگ خود را مرتباً در باکس بگذارید، آموزش دادن او به داخل جعبه در مواقعی که باید در باکس یا جعبه محبوس شود، مانند بردن پیش دامپزشک یا هنگام سوار شدن ماشین، کمک خواهد کرد. برای آموزش دادن به سگ خود برای ورود به جعبه، به مقداری غذا و یک جعبه نیاز دارید. باید از کلمه یا عبارتی استفاده کنید که به سگ شما بفهماند زمان رفتن به داخل باکس است. 

   با ایستادن در مقابل باکس سگ خود و نشان دادن غذاهای ارزشمند شروع کنید. کلمه نشانه را بگویید و خوراکی ها را در پشت جعبه بیندازید. این روند را چندین بار تکرار کنید و با یک تجربه مثبت و تحسین خاتمه دهید. البته جعبه درست مانند یک اتاق برای انسان محسوب می‌شود. همان‌طور که ما دوست نداریم همه‌ی عمر خود را در اتاق بگذرانیم،‌ سگ‌ها نیز نباید بیشتر وقت خود را داخل جعبه باشند.

پیشنهاد کارشناس آموزش استفاده از باکس سگ : سگ ها چه چیزی دوست دارند را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین