آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها

در این مقاله به بررسی موضوع آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها پرداخته میشود. برای دوستداران این حیوان با محبت خانگی همیشه کوتاه کردن ناخن‌ سگ ها یکی از مراقبت‌ های بسیار با پر اهمیت بهداشتی است که باید انجام گیرد. دامپزشکان و آرایشگرهای کاملا متخصص و مخصوص سگ کار گرفتن ناخن‌ هایشان را بسیار حرفه‌ای انجام می‌دهند؛ ولی به دلایل بسیار زیادی بسیار لازم می باشد که صاحبان سگ ها نیز خودشان دست بکار شوند و این کار را یاد بگیرند و در خانه انجام دهند. در این مقاله شما آموزش  کوتاه کردن ناخن در سگ ها و سایر نکات بسیار مهمی که باید بدانید را آموزش خواهید دید پس در ادامه با گمبرون کنل همراه باشید.

مراحل و آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها

بر اساس اطلاعات وبسایت معتبر کنل کلاب (AKC)که وب سایتی بسیار معتبر می باشد. دفعه اول برای کوتاه کردن ناخن، توله سگ را در طول یک هفته و به تدریج آموزشش بدهید. البته اگر توله سگ شما آرام‌‌تر است و زیاد بدقلقلی نمی کند این روند را می‌توانید بسیار سریعتر پیش ببریدش؛ ولی این روش در مورد حساس‌ترین و بدقلق ترین توله‌‌‌ها هم به خوبی جواب خواهد داد.

روز اول:  ناخنگیر و سوهان را به توله سگ نشان بدهید و این اجازه را به او بدهید که بوسش کند و حسابی این مورد را بررسی نماید. در حین این کار مجاز است که تشویقی نیز به او بدهید و نوازشش نمایید.

روز دوم: ناخنگیر یا سوهان برقی را یکی پس از دیگری یکی به ناخن‌های سگ بمالید. بعد به او تشویقی بدهید و نوازشش نمایید.

روز سوم: ناخنگیر یا سوهان برقی را به ناخن‌های سگ بمالید. ناخنگیر را با فاصله ای بسیار کمی از ناخن سگ فشارش بدهید تا سگ صدای ناخنگیر رو بشنود و سوهان برقی را روشن نمایید تا صدا و ویبره را احساس نماید. بابت صبر و حوصله ای که دارد به او تشویقی بدهید و نوازشش نمایید.

روز چهارم: ناخنگیر و سوهان را یکی پس از دیگری یکی به ناخن‌های سگ بزنید، ولی کوتاه ننمایید ناخن‌ها را دستتون بگیرید و با بررسی ناخن مطمئن بشوید که تا کجا مجاز به کوتاه کردنش می باشید.

روز پنجم: سعی نمایید نوک یکی از ناخن‌ها را به مقدار بسیار کمی کوتاه نمایید. اگر توله سگ واکنش بسیار خوبی نشان دهد، به او تشویقی بدهید. اگر رفتار بسیار آرامی نیز داشت بهتراست این بار فقط یه ناخن رو کوتاه نمایید.

روز ششم: دومین ناخن رو با آرامش کوتاه نمایید.

روز هفتم: به همین ترتیب هرروز یه ناخن رو کوتاه کرده تا ترس سگ یکی یکی کم شود.

پیشنهاد کارشناس مقاله آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها

چرا کوتاه کردن ناخن های سگ ضروری است؟

کوتاه کردن ناخن های سگ یکی از ضروری ترین و مهم‌ترین اصول نگهداری سگ خانگی می باشد. زیرا زمانی ناخن‌های سگ بیش از حد رشد کرده و بلند باشد موجب درد شدید و مشکلاتی بسیار جدی برای خود سگها خواهد شد. اگر ناخن‌های سگ ها کوتاه نگردند در زمان راه رفتن این ناخن‌ها به زمین برخورد خواهند کرد و درنتیجه موجب می‌گردد سگ در وضعیتی نامناسب و کاملا غیرعادی و عجیبی راه برود و به مسیر خود بپردازد. این موضوع بسیار مهم در دراز مدت موجب بروز سایر مشکلات ستون فقرات و سایر ناراحتی ها را برای سگ ها پدید خواهد آورد؛ پس آموزش کوتاه کردن ناخن در سگ ها از اهمیت بسییار زیادی بر خوردار می باشد.

ناخن‌های بسیار بلند، مخصوصا در حدی بلند که در زمان راه رفتن و دویدن به زمین بکشد منجر به بروز مشکلات بسیار جدی در راه رفتن خواهد شد، لنگیدن و جراحات بسیار جدی از مشکلات پدید آمده از درازی ناخن های سگ می باشد. به طور بسیار کلی ناخن‌های دراز و  بلند در سگ ها موجب محدودیت های حرکتی و رفتاری در سگ خواهد شد و کیفیت زندگی‌‌ اش بشدت کاهش میدهد.

چرا باید صاحبان سگ کوتاه کردن ناخن‌های سگ را آموزش ببینید؟

بسیاری از صاحبان سگ از اینکه خودشان ناخنهای سگ ها را کوتاه نمایند بشدت می‌ترسند و بسیار نگران می شوند که بیش از حد کوتاه نمایند یا کار اشتباهی انجام بدهند که  و به سگ آسیب برسانند؛ به همین علت ترجیح خواهند داد هربار سگ خود را پیش دامپزشک یا آرایشگر مخصوص سگ ببرند. هیچ جای نگرانی ندارد اگر اصول بسیار کلی این کار را آموزش ببینید براحتی می‌توانید مثل یه حرفه‌ای این کار را در منزل نیز انجام بدهید. کوتاه نمودن ناخن برای خود سگ هم بشدت اضطراب آور می باشد و اگر توسط خودتان در محیطی بسیار آرام منزل انجام بشود استرس سگ را کاهش خواهد داد.

اگر تا به الان مسئولیت سگی را نداشتید و حتی ناخن سگی را اصلا کوتاه نکردید بهتراست حداقل یکی دوبار اول برای گرفتن ناخن‌هایش او را  پیش دامپزشک برده و از او درخواست کمک نمایید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

بهترین زمان گرفتن ناخن سگ چه زمانی است؟

رشد کردن ناخن‌های سگ به عوامل بسیار زیادی مانند ژنتیک، نژاد سگ، تغذیه و میزان فعالیت سگ ها وابستگی بسیار زیادی دارد. به طور کاملا میانگین هر ۲ هفته یکبار زمان بسیار مناسبی برای کوتاه کردن ناخن‌های سگتان می باشد.

در حالتی کاملا  ایده‌ال زمانیکه سگ در حال ایستاده قرار داشته باشد، باید ناخن‌هایش بالاتر از سطح زمین قرار بگیرد و بتوانید مانند یک کاغذ را در زیر ناخن‌های او ببرید؛ هراندازه ناخن ها به سطح زمین نزدیک‌تر باشند یعنی اینکه وقت کوتاه کردن آنها بسیار داره نزدیک می باشد. هنگامی که ناخن‌ها از سطح پنجه بلندتر بشوند و زمان راه رفتن سگتان صدای تق تق به زمین خوردنش را بشنوید یعنی وقت این رسیده است که ناخن‌هایش را کوتاه نمایید.

 

آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها

از ناخنگیر بسیار مناسب سگ استفاده نمایید!

یکی از اصلی ترین لوازمی که از  ابتدا باید برای نگهداری سگتان در منزل داشته باشید ناخنگیر می باشد، انواع بسیار مختلفی از ناخنگیر و همینطور سوهان های بسیار مخصوص سگ در اکثر پتشاپها موجود است که دو نوع ناخنگیر گیوتینی و انبری بیش از همه رایج‌تر می باشند. این مسئله که کدام ناخنگیر را انتخاب نمایید تا حد بسیار زیادی به نژاد سگ ها، استحکام ناخن‌ها و راحت انجام گرفتن کار شما بستگی دارد؛ کارکردن با ناخنگیرهای گیوتینی از همه بسیار راحت تر می باشد برای اکثر سگها مناسب می باشند.

در آموزش کوتاه کردن ناخن در سگ ها سوهان ناخن هم مورد مهم بعدی می باشد که به دو صورت سوهان ساده و دستی و سوهان برقی در بازار موجود است، از این وسیله برای مرتب نمودن ناخن استفاده ی فراوانی می‌شود.

چرا باید مراقب قسمت انتهایی ناخن باشید!

 بخش های صورتی و مثلثی انتهای ناخن های سگ پر از رگهای خونی و عصبی است و به هیچ وجه نباید این قسمت را بیشتر از اندازه ی مجازش کوتاه کرد؛ اکثر نژادهای بسیار مختلف سگ ها تیره و حتی سیاه رنگ هستند و شما نمی‌تونید این قسمت ها را به راحتی تشخیص بدهید. اگر سگ شما ناخن‌هایش رنگی روشن داشته باشد کار کوتاهی ناخن ها بسیار راحتتر پیش خواهد رفت؛ به این علت که می‌دانید تا چه اندازه ای و تاکجا مجاز به کوتاه کردن هستید. ولی در مورد ناخن‌های سیاه بهتراست احتیاط بسیار بیشتری به خرج بدهید؛ زیرا اگر قسمتی که رگهای خونی دارد کوتاه شود باعث و بانی خونریزی خواهد شد و درد بسیار زیادی را به سگ تحمیل می‌نماید.

از تولگی سگ ها کوتاه کردن ناخن‌ها را شروع نمایید

هر میزان که از سن پایین تر و کم تر این کار را شروع نمایید سگ ها بسیار راحت تر و بهتر کنار خواهند آمد و استرس بسیار کمتری پیدا می‌نمایند. بنابراین از  ۲-۳ ماهگی که توله سگ را به منزل میارید بهتر است با ناخنگیر و سوهان او را آشنا کنید. اصلا نباید  انتظار نداشته باشید همان دفعه ی اول توله سگ در این مورد با شما همکاری کند. ولی با تاییدیه مثبت و استفاده کردن از تشویقی و صبر و حوصله ی بسیار زیاد خواهید توانست بدقلق‌ترین توله سگ را هم به کوتاه کردن ناخن عادتش بدهید.

پیشنهاد کارشناس مقاله آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

آموزش کوتاه کردن ناخن سگ ها

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین