انواع نژاد سگ خانگی | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

انواع نژاد سگ خانگی

در این مقاله به بررسی انواع نژاد سگ خانگی پرداخته میشود. سگ یکی از اولین موجوداتی است که برای زندگی در کنار انسان‌ها تربیت شد. این موجود دوست داشتنی نژادهای گوناگونی دارد که از نظر جثه و اندازه، روحیه، سر و صدا، شکل ظاهری و سازگاری با انسان با هم تفاوت دارند. در صورتی که قصد نگهداری از سگ‌ها در خانه، به خصوص آپارتمان را داشته باشید، باید نژادی را انتخاب کنید که ویژگی‌های یک حیوان خانگی را داشته باشد و زندگی او در خانه برای حیوان و شما مشکلی ایجاد نکند.

از جمله پر طرفدار ترین نژاد های سگ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سگ باسنجی
  • سگ پودل (Poodle)
  • سگ بیچون فریز(Bichon Frise)
  • سگ بولداگ (Bulldog)
  • سگ یورکشایر (Yorkshire)
  • سگ پاگ (pug)
  • سگ گلدن رتریور (Golden Retriever)
  • سگ مالتیز (Maltese)
  • سگ لابرادور رتریور (Labrador Retriever)
  • سگ شیتزو (Shih Tzu)
  • سگکاوالیر کینگ چارلز اسپانیل(Cavalier King Charles Spaniel)
پیشنهاد کارشناس انواع نژاد سگ خانگی : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
نژاد سگ خانگی

 در ادامه به شرح حال برخی از نژادها می پردازیم:

  • پومرانیا (Pomeranian)

سگی است که دارای اسم مستعار «سگ کوچکی که فکر می‌کند که می‌تواند» است! او کوچک و جمع و جور فعال و قادر به رقابت و مسابقه در چابکی، اطاعت کردن و به خوبی یک دوست خانوادگی و همدم است. او عاشق بودن با افراد است و به خوبی با حیوانات دیگر همراه می‌شود. آنها بسیار کنجکاو هستند. پومرانیا ریزش موی زیادی دارد و به همین دلیل نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما نیاز زیادی به پیاده‌روی ندارند.

  • هاوانس (Havanese)

در سال 1800 بعنوان یک سگ همراه از کوبا به دنیا آمد. او دارای لقب سگ چسبیده را به دست آورد زیرا به شدت به صاحبان خود می چسبد. هاوانس ها قابل آموزش و به طور شگفت انگیزی پر انرژی هستند و در ورزش‌ها و در حرفه‌های سگ‌ها از کارکنان و اعضای سیرک تا کمک به معلولان پیشرفت کرده‌اند. نژاد سگ هاوانس با موهای ابریشمی، چشمانی زیبا و اندازه مناسب تحسین کنندگان زیادی را به دست آورده است.

  • یورکشایر تریر (Yorkshire terrier)

یورکشایر تریر محبوبترین نژاد سگ در اسباب بازیهای ایالت متحده امریکاست.  یورکشایرها در سایز و اندازه کوچک ولی دارای شخصیتی بزرگ و بسیار شجاع هستند و علیرغم اینکه جثه کوچکی که دارند اما از سگ‌های بزرگ هیچ ترسی ندارند. یورکشایرها توسط انجمن پرورش سگ امریکا لقب مهربان و بانشاط را به خود گرفته‌اند. این نژاد برای کسانی که فرزند کوچک دارند ممکن است انتخاب مناسبی نباشد، چون ممکن است کمی جنگجو باشند.

  • پاگ (Pug)

پاگ‌ها به عنوان دلقک‌های دنیای سگ‌ها شناخته می‌شوند چون آنها حس دوست داشتن و با مزه و شوخ‌طبعی را القا می‌کنند. پاگ‌ها با حیوانات دیگر و کودکان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند و اغلب به عنوان سگ‌های بازیگوش در یک مکان و جای کوچک توصیف می‌شوند. آنها توسط انجمن پرورش سگ امریکا سگ‌های دوست داتنی، جذاب، خوش خلق و بازیگوش لقب گرفته‌اند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • لهاسا اپسو (Lhasa Apso)

عمدتا یک همدم و همراه خانوادگی است که وفادارانه از صاحبان و خانواده‌اش در مقابل خطر حمایت می‌کند. لهاسا محکم اما مستقل است.

  • بیچن فرایزر (Bichon Frise)

این سگ در دسته سگ‌های عروسکی قرار می‌گیرد. وی با چشمان سیاه، کت و لباس سفید و کرکی خود مثل یک اسباب بازی بچه به نظر میرسد. زمان زیادی نمی‌برد که متوجه شوید بیچن می‌تواند شادترین و مشتاق‌ترین همدم شما باشد. نگهداری بیچن فرایزر به علت ریزش موی کمی که دارد برای کسانی که آلرژی دارند انتخاب مناسبی است.

  • شیتزو (Shih-Tzu)

شیتزوها بسیار باهوش و مهربان هستند و به راحتی با انسان‌ها و دیگر حیوانات دوست می‌شوند. شیتزو صرفا جهت همدم و همراه بودن پرورش داده شده است. این سگ بسیار مهربان و خوشحال و سگ خانگی بیرون رو است که هیچ چیز رو بیشتر از دنبال کردن صاحبانش از این اتاق به آن اتاق دوست ندارد. نام او به معنی شیر کوچک است اما اصلاً خشن نیست. به گرما حساس هستند و احتیاج به پیاده روی دارند و باید هر روز بیرون برده شوند. در سال‌های اخیر صاحبان سگ ها شروع به استفاده کردن شیتزو در مسابقات چابکی کردند.

  • بولداگ (Bulldog)

بولداگ‌ها بر خلاف ظاهر خشن خود بسیار مهربان و آرام هستند. سگ بولداگ در ابتدا برای راندن گله به بازارها و رقابت کردن در یک بازی خونین به نام خرابکاری مورد استفاده قرار میگرفت. بولداگ‌ها همراه‌های ملایمی هستند که بچه‌ها را دوست دارند و با آنها بسیار مهربان هستند. پیاده‌روی مختصر و یه چرت روی مبل تنها سرعت این نژاد سگ است.

  • آفن پینشر (Affenpinscher)

آنها سگ‌هایی خوشحال، بازیگوش، مهربان و کنجکاو هستند. آفن پینشر به خانواده و صاحبانش وفادار است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا از خطر حفظشان کند. آفن پینشرها اوایل برای کشتن موش‌ها در خانه، استبل‌ها و مغازه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما هم‌اکنون آنها تبدیل به همراه و همدم انسان‌ها مخصوصاً خانم‌ها شده‌اند.

انواع نژاد سگ
  • نژادباسنجی

وقتی همسایه هایی در واحد های نزدیک در یک مجتمع و دیوارهای نازک دارید گزینه بسیار خوبی است. این سگ که به پارس نکرد و بی سرو صدا بودن معروف است به ندرت از ۶۰ سانتی متر یا بیش از  آن بلندتر می شود.

  • نژاد چی هوا هوا

که به دلیل کوچک بودنش معروف است ، یک سگ آپارتمانی عالی است حتی میتواند داخل ماشین و مسافرت های هوایی با شما همراه شود. آنها به حداقل ورزش و عشق نزدیک بودن به صاحبان خود نیاز دارند. چوهواهوا می تواند نسبت به غریبه ها غیرقابل اعتماد باشد ، بنابراین بهتر است در هر موقعیت اجتماعی بر آنها نظارت دقیق داشته باشید.

پیشنهاد کارشناس انواع نژاد سگ خانگی : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

انواع نژاد سگ خانگی

ویژگی های یک سگ خانگی مطلوب :

هوش: برای نگهداری از یک سگ در خانه و آپارتمان باید نژادی را انتخاب کنید که از هوش خوبی برخوردار باشد. هوش بالاتر به آموزش پذیری بهتر سگ کمک می‌کند.

کودک پسند: اولین ویژگی یک سگ خانگی مناسب، کودک پسندی است. نژادی را انتخاب کنید که با روحیات، جنب و جوش و رفتار کودک شما سازگاری داشته باشد. جنب و جوش کودکان در بعضی نژادها باعث پرخاشگری سگ‌ها می‌شود.

ریزش موی پایین: از دیگر ویژگی‌های یک سگ آپارتمانی خوب، ریزش موی پایین است. نژادهای مو بلند معمولا ریزش موی بالاتری دارند.

سر و صدای کمتر: یکی از مشکلات نگهداری حیوانات در آپارتمان سر و صدای آ‌ن‌ها است. بعضی نژادهای سگ صدای تند و تیزی دارند و نگهداری آن‌ها در خانه مشکل است اما بعضی نژادها صدای آرام‌تری دارند که گزینه مناسب‌تری برای نگهداری در خانه و آپارتمان هستند.

سخن پایانی مقاله انواع نژاد سگ خانگی

بهترین نژاد سگ های آپارتمانی و خانگی، نژادهایی هستند که از نظر اندازه مناسب زندگی در خانه و از نظر اخلاق و رفتار، سازگار با انسان هستند و معاشرت و ارتباط خوبی با انسان‌ها دارند. آشنایی با این نژادها و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها، پیش از به سرپرستی گرفتن یک سگ و نگهداری آن در خانه اهمیت زیادی دارد.

پیشنهاد کارشناس انواع نژاد سگ خانگی : سگ ها چه چیزی دوست دارند را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین