بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها

درست مانند انسان ها،سگ ها از زبان بدن و حالات صورت برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کنند. سگ با صدا حرکات صورت و بدن احساسات خود را به انسان بیان می کنند. در حالی که برخی حرکت های سگ ممکن است شبیه انسان ظاهر شود ولی معنای آنها بسیار متفاوت تر است. شما باید آموزش های لازم را  برای ارتباط با سگ بدانید. مثلا اگر قرار باشد در همان ارتباط اولیه غذای سگ به سگ بدهید باید بدانید چه غذای مناسب تر می باشد.

  یکی از نگرانی‌ها در خصوص نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها نگرانی‌ای به نام شب اول است. ممکن از به دلیل جابه‌جایی مکان نگهداری و نا آشنا بودن مکان جدید ترس و ناامنی در حیوان خانگی شما به وجود بیاید که به طور بی‌قراری، زوزه کشیدن، خطای ادرار، پارس کردن، بی‌اشتهایی، گوشه‌گیری نمایان شود. به کودکان خود گوشزد کنید که در روزهای ابتدایی به سگ نزدیک نشوند تا حیوان واکنش غیرعادی کمتری از خود نشان بدهد.

  کشتی گرفتن، جنگیدن با سگ، بازیگوشی روش های خوبی برای ارتباط برقرار کردن با سگ ها می باشد. ابتدا حالات متفاوت او را بشناسیم تا آسان تر ارتباط برقرار نماییم:

8 راه شناخت و ارتباط برقرار کردن با سگ ها

  • موقعیت دم

شاید شناخته شده ترین راه ارتباطی بین سگ ها حرکت دم آنها باشد. به جز زمانی که سگ از خوشحالی دمش را تکان می دهد، دم سگ می تواند نشان دهنده طیف وسیع تری از خلق و خوی باشد. مثلا وقتی سگ به آرامی دم خود را تکان می دهد نشان می دهد که مراقب و مراقب است. دم سفت نگه داشتن سگ به این معنی است که سگ شما هوشیار است.

  • دم پایین نشان می دهد که سگ شما خوشحال است.
  • اما دم تا شده نشان می دهد که سگ شما ترسیده است.
  • اگر سگ شما آنقدر دم خود را تکان می دهد که پایین تنه او نیز می لرزد، از دیدن شما بسیار خوشحال می شود.
پیشنهاد کارشناس بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها
  • تکان زبان

لرزش زبان معمولاً از اضطراب ناشی می شود و این نشان دهنده تمایل سگ به دلجویی از صاحبش برای جلوگیری از درگیری است. اما این بدان معنا نیست که سگ شما می داند که شیطنت کرده و متاسف است.

سگ ها قطعا می توانند زبان بدن ما را بخوانند و اگر ما ناراحت به نظر برسیم، ممکن است نگران و مضطرب شوند. اما این به معنای احساس گناه و دانستن این نیست که آنها کار اشتباهی انجام داده اند.

  • ارتباط چشمی

سگ ها به روش های مختلف با چهره خود به خصوص چشمان خود با ما ارتباط برقرار می کنند. تماس چشمی مداوم سگ شما راهی برای نشان دادن محبت و اعتمادش نسبت به شماست. به این کار سگ خود به عنوان “دوستت دارم” نگاه کنید. از طرفی امتناع سگ از برقراری تماس چشمی این را نشان می دهد سگتان سرخورده شده، ترسیده، یا بعد از انجام یک کار شیطنت آمیز می ترسد. برخی علائم شایع چشم سگ عبارتند از:

چشم باز: سگ احساس هشدار و بازیگوشی می کند و آماده است.

خیره: نشان دهنده رفتار چالش برانگیز است.

اجتناب از تماس چشمی: نشاندهنده ادب، احترام و یا تسلیم است.

چشمک زدن: برای بازی آماده است.

  • عطسه و خمیازه کشیدن

گاهی سگ ها سعی می کنند با عطسه و خمیازه بی مورد با ما ارتباط برقرار کنند.عطسه یا خمیازه بی دلیل به این معنی است که سگ شما مضطرب و استرس دارد و این اغلب در اطراف حیوانات خانگی دیگر و افراد جدید اتفاق می افتد.

باور کنید یا نه، انسان ها وقتی عذاب می کشند همین کار را می کنند! این می تواند گیج کننده باشد زیرا سگ ها نیز زمانی که در اطراف شما احساس شادی می کنند خمیازه می کشند. کلید تشخیص این موضوع این است که به دنبال خمیازه های غیرقابل توضیح در موقعیت های ناآشنا باشید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • نمایش شکم

سگ ها علاوه بر حرکات صورت و دم، سعی می کنند با استفاده از سایر قسمت های بدن خود نیز ارتباط برقرار کنند. اگر سگ شما غلت می زند و شکمش را در معرض دید شما قرار می دهد، این کار را برای دلجویی یا خشنود کردن شما انجام می دهد.

سگ ها نیز از این طریق با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، در واقع وقتی تهدیدی را می بینند به نشانه مقاومت منفعلانه ضربه می زنند.

  • بالا آوردن یک پا

سگ ها با بالا آوردن یک پا و لمس کردن شما این پیام را می رسانند که توجه می خواهند. شاید اغلب در مواقعی که نشسته اید این را تجربه کرده اید که سگ شما به شما نزدیک می شود و یک پای خود را روی زانوی شما می گذارد.

  • حالت گوش

موقعیت گوش سگ خود را درک کنید. در حالی که ما خیلی از صداها را نمی توانیم بشنویم گوش سگ فوق العاده رسا است. وقتی گوش سگ به سمت جلو یا راست و بالاست نشان دهنده این است که در وضعیت بازی یا شکار است این موقعیت گوش همچنین می تواند کنجکاوی را نشان دهد یا اینکه نشان دهد سگ مشغول انجام کاری مثل تعقیب و گریز است.

  • پارس سگ

پارس کردن سگ خود را تشخیص دهید. پارس کردن سگ تفاوت دارد دیدن و گوش دادن می تواند به شما کمک کند تفاوت آن را در موقعیت های متفاوت متوجه شوید.

  • پارس کردن با صدای بلند و سریع می تواند حالت پرخاشگری را نشان دهد.
  • پارس کوتاه و مکرر یک هشدار برای خطر می تواند باشد.
  • یک پارس ناگهانی شبیه جیغ زدن ممکن است نشانه  درد باشد.
  • پارس کوتاه شکلی از تشکر سگ است.
بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها

اولین تماس بدنی با حیوان چگونه باید باشد؟

در هنگام نزدیک شدن به سگ بسیار محتاط رفتار کنید سعی کنید رفتارهای تهاجمی از خودتان بروز ندهید از سروصدای ناهنجار و یا صدای بازی‌کردن کودکان سگ را دورنگه دارید تا کمتر احساس ترس و خطر کند. به یاد داشته باشید که تنبیه بدنی فقط باعث دور شدن حیوان خانگی از خودتان می‌ شود و بدانید که حرکت مثبتی از خودش بروز نخواهد داد.

جلوگیری از حمله سگ‌ها در برقراری ارتباط

   برای نوازش و لمس سگ‌ها بهتر است که یکباره آنها را در آغوش نگیرید و اول سعی کنید هم سطح با سگ قرار بگیرید یعنی به‌طوری‌که خم شده و به سگ حس قدرت و برتری بدهید. کف دست خود را به طور ثابت پایین نگه دارید، اجازه بدهید اول سگ کامل شما را بو کند و بعد می توانید دست خود را بردارید. وقتی سگ از حالت تهاجمی بیرون آمد دست خود را به‌ آرامی به سمت او برده و به‌ آرامی او را نوازش کنید.

پیشنهاد کارشناس بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

ارتباط برقرار کردن با سگ ها

در نظر داشته باشید که از نوازش صورت و دهان آنها به‌شدت خودداری کنید و بلافاصله به سمت دهان آنها برای نوازش نروید. زیرا باعث بروز احساس ترس و آسیب‌پذیری می‌شوند. اگر مشاهده کردید که سگ حالت تهاجمی به خودش گرفته است یا شروع به واق‌واق کرد بلافاصله باید عقب‌نشینی کنید و در زمان بهتری مجدد امتحان کنید.

کلام آخر مقاله بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها

  در هنگام ارتباط سگ ها با همدیگر سعی کنید آرام باشید، حتی اگر متوجه شده اید که سگ ها با همدیگر به مشکلاتی روبرو شده اند، بهتر است آرامش خودتان را حفظ کنید. سگ ها می توانند به راحتی تحت تاثیر رفتار صاحب خود قرار بگیرند. اگر عصبانی شوید سگ شما هم ممکن است عصبانی شود.  در این شرایط بهتر است نفس عمیقی بکشید و با سگ خود با آرامش حرف بزنید.

پیشنهاد کارشناس بهترین راه ارتباط برقرار کردن با سگ ها: اضطراب جدایی در سگ ها را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین