بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها

صاحبان سگ با مشکلات رفتاری رایج سگ ها آشنا هستند، اما گاهی اوقات تعجب می کنند که چرا سگ من اینگونه رفتار می کند. سگ ها از جمله موجوداتی هستند که بسیار آموزش پذیر و مشتاق یادگیری و اطاعت از دستورات صاحبان خود هستند. پس اگر متوجه برخی مشکلات رفتاری سگ خود شدید اصلا نگران نباشید زیرا با تکنیک های تربیت سگ به راحتی می توانید این رفتارها را حل کنید.

اگرچه برخی از رفتارهای این موجودات دوست داشتنی که از آن به عنوان مشکلات رفتاری یاد می شود، جزو غرایز و ویژگی های این موجودات است، اما هنوز راه هایی برای حل آن ها وجود دارد.

مشکلات رفتاری سگ ها شامل چه مواردی می شود؟

اگر شما هم جزو کسانی هستید که با این موجودات دوست داشتنی زندگی می کنید، ممکن است برخی از رفتارها و اعمال آنها برای شما خوشایند نباشد. اگر به فکر آوردن یکی از این موجودات زیبا و مهربان به خانه خود هستید، بهتر است با برخی از مشکلات رفتاری آن ها آشنا شوید. اینکه کدام یک از رفتارهای سگ ها می تواند برای ما و خودشان خطرناک باشد موضوع مهمی است. باید با زبان سگ ها آشنا شویم.

به عنوان کسانی که با این موجودات زندگی می کنیم، باید سعی کنیم این رفتارها را در سگ هایمان کنترل کنیم تا بتوانیم زندگی آرام و لذت بخشی را در کنار هم داشته باشیم. برخی از این مشکلات رفتاری عبارتند از:

پیشنهاد کارشناس مقاله بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها
  • جویدن

جویدن یک عمل طبیعی برای همه سگ ها است. این تنها بخشی از راهی است که آنها را به هم متصل می کند. با این حال، اگر سگ شما باعث خرابکاری شود، جویدن می تواند به سرعت به یک مشکل رفتاری تبدیل شود. رایج ترین دلایل جویدن سگ ها عبارتند از:

  • کنجکاوی ( بخصوص توله سگ ها)
  • دندان درآوردن توله سگ
  • خستگی یا انرژی زیاد
  • نگرانی و اضطراب

با تهیه تعداد زیادی اسباب بازی جویدنی، سگ خود را تشویق کنید که چیزهای مناسب را بجود. وسایل شخصی خود را از دسترس سگ خود دور نگه دارید. هنگامی که در خانه نیستید، سگ خود را در یک جعبه قرار دهید یا او را در مکانی محبوس کنید که کمترین آسیب را به او وارد کند.

اگر سگ خود را در حال جویدن چیزی اشتباه گرفتید، سریعاً با صدای بلند آن را اصلاح کنید. سپس آن را با یک اسباب بازی جویدنی جایگزین کنید. مهم ترین کاری که می توانید انجام دهید این است که مطمئن شوید سگ شما زیاد ورزش می کند، در این صورت انرژی او تحلیل می رود و به طرف مقابل تحریک می شود و جویدن را متوقف می کند.

  • حفرکردن

بیشتر سگ ها در صورت فرصت، حفاری را انجام می دهند. این غریزه است. گونه های خاصی مانند تریرها به دلیل سبک شکارشان بیشتر به حفاری تمایل دارند. به طور کلی، بیشتر سگ ها به دلایل زیر حفاری می کنند:

  • خستگی و کسالت یا انرژی زیاد
  • اضطراب یا ترس
  • غریزه شکار
  • به دست آوردن راحتی (مانند ساختن لانه یا خنک کردن آن)
  • مخفی کردن دارایی ها (مانند استخوان یا اسباب بازی)
  • برای فرار یا دستیابی به دسترسی

اگر سگ شما حیاط خانه شما را کند، برای شما بسیار خسته کننده خواهد بود. سعی کنید علت حفاری را پیدا کنید، سپس سعی کنید آن را از بین ببرید. زمان بیشتری را با سگ خود بگذرانید، او را بیشتر ورزش دهید و روی آموزش بیشتر کار کنید. اگر حفاری اجتناب ناپذیر است، گوشه ای را برای او بگذارید که سگ شما یاد بگیرد که حفاری مجاز است، مانند جعبه شن.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • مشکل واق واق و پارس کردن سگ

بیشتر سگ ها یا پارس می کنند، زوزه می کشند یا ناله می کنند. پارس بیش از حد یک مشکل رفتاری در نظر گرفته می شود. قبل از اینکه بخواهید پارس سگ خود را محدود کنید، ابتدا علت پارس کردن سگتان را دریابید.

شایع ترین علل پارس سگ عبارتند از:

  • برای هشدار یا اعلام خطر
  • بازیگوش یا هیجان زده بودن
  • برای جلب توجه
  • اضطراب
  • کسلی یا خستگی
  • پاسخ دادن به سگ های دیگر

شما باید یاد بگیرید که پارس بیش از حد سگ خود را کنترل کنید. محکم و صبور باشید. و همچنین دستورات ساکت و پارس کردن را به سگ خود آموزش دهید و به جزئیاتی که ممکن است برای مدت طولانی ادامه داشته باشد توجه کنید.

  • دسشویی نابجای سگ

یکی از مواردی که باید به سگ های آپارتمانی و سگ هایی که با ما زندگی می کنند آموزش دهیم این است که در محلی که برای او تعیین می کنیم ادرار و مدفوع کنند. متاسفانه برخی از سگ ها به دلیل عدم آموزش صحیح در این زمینه در دوران کودکی رفتار مناسب را نمی شناسند و ممکن است در خانه و هر کجا که بخواهند کارهای خود را انجام دهند.

راه هایی برای رفع خطای دستشویی سگ وجود دارد که همه آنها به صبر و آرامش نیاز دارند. این امکان وجود دارد که سگ شما زمانی که از دست شما عصبانی است این رفتار را از روی لجبازی در خانه انجام دهد. اما باید یاد بگیرید که چگونه با یک سگ عصبانی آشتی کرد تا این مشکلات برای ما پیش نیاید.

بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها
  • لجبازی

یکی از آزاردهنده ترین مشکلات رفتاری سگ ها لجبازی و بی اعتنایی آنها به حرف صاحبشان است. اگر وقتی نام سگ خود را صدا می‌زنید پاسخی دریافت نمی‌کنید، یا اگر سگ شما با شنیدن “نه” ناراحت می‌شود، این نشانه لجبازی سگ شما است.

بی توجهی و لجبازی سگ به دو دسته فعال و منفعل تقسیم می شود. حالت فعال زمانی است که سگ شما هنگام دستور دادن شما را نادیده می گیرد، در حالی که حالت غیرفعال زمانی است که سگ شما از نادیده گرفتن دستورات شما خوشحال می شود و از انجام آن لذت می برد.

برای درمان و اصلاح لجبازی سگ خود نباید از تنبیه و دعوا استفاده کنید زیرا این کار باعث می شود سگ رفتار شدیدتری داشته باشد. یک برنامه منظم برای ساعت ها پیاده روی، غذا خوردن و بازی ایجاد کنید تا برتری خود را نشان دهید.

هر وقت سگ شروع به لجبازی کرد، او را نادیده بگیرید انگار سگ آنجا نیست، وقتی به شما توجه می کند برعکس این کار را انجام دهید و شما نیز به او توجه کنید و تشویقش کنید.

  • پنجه کشیدن

این نوع مشکلات رفتاری در سگ ها ارتباط زیادی با محیط آنها دارد. دلایل زیادی وجود دارد که سگ شما ممکن است دیوارهای خانه شما را خراش دهد. این رفتار که از بی حوصلگی تا اضطراب در سگ ها را شامل می شود، نشان دهنده مشکل خاصی است که معمولاً توسط عوامل خارجی ایجاد می شود.

شما باید سگ خود را طوری تربیت کنید که در همه شرایط آرام و ساکت باشد. بنابراین، ارائه ورزش مناسب و ایجاد برنامه های روزانه می تواند به کاهش اضطراب او و شما کمک کند. سرگرمی یکی دیگر از دلایل پنجه کشیدن سگ ها است. وقتی سگ شما حوصله اش سر می رود، ممکن است برای سرگرمی پنجه هایش را بخراشد.

اگر زمانی را با سگ خود می گذرانید و سعی می کنید او را از استرس و اضطراب دور نگه دارید، اما همچنان این مشکل رفتاری در سگ وجود دارد، باید با یک متخصص دامپزشکی مشورت کنید.

پیشنهاد کارشناس مقاله بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها
  • گاز گرفتن

هر سگی وقتی احساس خطر یا عصبانیت می کند می تواند گاز بگیرد، اما معاشرت اولیه به آنها می آموزد که در کنار مردم راحت باشند. زمان زیادی را با او بگذرانید تا یاد بگیرد به مردم اعتماد کند.

 گاهی گاز گرفتن سگ می تواند باعث تلفات جانی شود و برای شما دردسر ایجاد کند. گاز گرفتن یکی از مشکلات رفتاری در سگ است که باید سریعا درمان شود.

اما اولین قدم در هدف از بین بردن پرخاشگری و گاز گرفتن این است که برای هر رفتاری که شامل گاز گرفتن یا پرخاشگری نباشد به او پاداش دهید.

تنبیه سگ با ضربه زدن بدترین کاری است که می توانید انجام دهید. این نه تنها بی رحمانه و بی رحمانه است، بلکه تحقیقات نشان می دهد که صاحبانی که از روش های تهاجمی استفاده می کنند، پرخاشگری بیشتری را از سگ خود می بینند.

  • مشکل اضطراب در سگ‌ها

اضطراب جدایی یکی از مشکلات رفتاری بسیار مورد بحث در سگ ها است. ظهور برخی از رفتارها مانند ایجاد صدا، جویدن، دفع نامناسب ادرار و مدفوع و انواع دیگر آسیب ها، زمانی رخ می دهد که سگ از صاحب خود جدا شود. البته همه این رفتارها ناشی از اضطراب جدایی نیست.

علائم واقعی اضطراب جدایی عبارتند از:

  • وقتی صاحب سگ آماده رفتن می شود، سگ مضطرب می شود.
  • رفتارهای نامناسب تقریباً 15 تا 45 دقیقه پس از خروج صاحب سگ رخ می دهد.
  • سگ با ثابت ماندن در اطراف صاحب سعی می کند به دنبال او برود.
  • سگ سعی می کند هر جا که می تواند صاحبش را لمس کند.
  • حل اضطراب جدایی مستلزم تمرین و آموزش زیاد، اصلاح رفتار و امتیاز ورزش است.
  • استفاده از دارو در موارد حاد نیز پیشنهاد می شود، اما این باید آخرین راه باشد.
پیشنهاد کارشناس مقاله بررسی و حل مشکلات رفتاری سگ ها : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین