بیماری ديستمپر سگ چیست؟ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

بيماري ديستمپر سگ

در این مقاله به بررسی موضوع بیماری ديستمپر سگ پرداخته میشود. از گذشته تا به امروز، کسانی در زندگی روزمره ی خود بوده اند که به حیوانات مخصوصا سگها علاقه ی بسیار زیادی داشته و از آن‌ها در منزل خود نگهداری می‌کرده‌اند. در حال حاضر نیز به علل زیادی، بسیاری هستند که به خرید و نگهداری از سگ روی آورده‌اند که یکی از رایج‌ ترین این حیوانات که طرفداران زیادی هم دارد، نژادهای بسیار مختلف سگ های آپارتمانی است.

سگ‌ها از جمله حیوانات دوست‌داشتنی می باشند که نژادهای بسیار مختلفی دارند و برای کسانی که  مایل هستند وقت بسیار زیادی را با حیوان خانگی خود بگذرانند، بسیار مناسب بوده اند.

برای خریدن  سگ لازم می باشد که از پیش، شرایط خود و منزل را بسنجید، سپس بهترین حیوان خانگی را برای نگهداری اختیار نمایید. این افراد باید بدانند که حیوانات همانند انسانها در معرض ابتلا به بیماری‌ هستند که ممکن می باشد برخی از آن‌ها بسیار خطرناک باشد؛ علاوه‌ بر این مسئله، این بیماری‌ها به انسان‌ها نیز قابل منتقل شدن نیز است. از این رو شناخت آن‌ها و راه‌های پیشگیری و درمان‌ برای این افراد بسیار مهم تلقی می گردد.

از بیماری‌های خطرناک برای سگ‌ها، بیماری دیستمپر سگ می باشد. در این مقاله مایلیم که در مورد دیستمپر سگ، نشانه‌ها و علائم آن، راه‌های پیشگیری و درمان آن و  انتقال آن به انسان‌ها و تاثیرش بر انسان‌ها، اطلاعاتی را رد و بدل نماییم. تا پایان مقاله بیماری ديستمپر سگ همراه ما باشید.

دیستمپر چیست؟

بیماری شایع دیستمپر سگ یا Canine distemper virus یک بیماری ویروسی می باشد كه بر ریه ، روده و سیستم عصبی سگ تاثیر بسیار زیادی میگذارد.

این بیماری بعد از هاری دومین بیماری کشنده  در سگها معرفی شده است .ویروس به صورت مسری و در اثر تماس کاملا مستقیم و نزدیک از سگی به سگ دیگر منتقل می شود. ویروس دیستمپر  توسط ضد عفونی كنندها معمولی در محیط از بین میرود. این ویروس در گرمای محیط در چند دقیقه كشته خواهد شد؛ ولی میتواند در دمای نزدیك به یخ زدگی تا هفته ها دوام بیاورد.

پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ديستمپر سگ چیست؟ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
بیماری ديستمپر سگ چیست؟

 علایم دیستمپر در سگ را نام ببرید؟

سگهای بسیار جوان 6-3ماهه واكسن نشدهاند بیشتردر معرض ابتلا به دیستمپر می باشند. ویروس ها از راه ترشحات بینی سگ مریض پخش خواهند شد؛ سپس به بینی سگ سالم می روند ، در انجا رشد می نمایند و در تمام بدن پخش خواهند شد .یك هفته بعد از الوده شدن سگ تب خواهد کرد كه صاحبش می تواند متوجه ان نگردد.

دو هفته بعد از الوده شدن ویروس موجب تخریب شدید سلولهای بینی ،چشم ، ریه و روده ها خواهد شد. این بافتهای صدمه دیده محل بسیار مناسبی برای رشد کردن باكتریها و ایجاد کردن عفونتهای ثانویه باکتریایی می گردند. این الودگی تركیبی (ویروس + باكتری) موجب از بین رفتن اشتها ،تب ، بینی پوشیده از ترشح ،ریزش ترشحات غلیظ از چشمها، ذات الریه و اسهال در بدن سگ ها خواهند شد؛ همچنین ویروس به بالشتك های كف پاهای حیوان حمله خواهد کرد و موجب پوسته پوسته و ضخیم شدن  می گردد؛ ویروس میتواند به سیستم ایمنی بدن سگ ها اسیب های بسیار جدی رسانده و باعث ضعیف شدن دفاع بدن در برابر دیگرعفونتها (عفونت های ثانویه) گردد؛ اگر بخش باكتریایی بیماری با انتی بیوتیك كنترل گردد سگ برای 3-2 هفته بهبود میابد ولی علایم مربوط به اختلالات عصبی میتواند بعدتر ظاهر گردد؛  نیمی از سگهایی كه به دیستمپر مبتلا می گردند علایم بیماری عصبی از خود بروز می دهند.

ویروس های دیستمپر سگها جذب بافتهای عصبی می شوند و در انجا به خوبی رشد خواهند کرد. صدماتی كه در مغز و نخاع در اثر فعالیت ویروس درست می شود، موجب ایجاد شدن تشنجهای صرع همانند و تشنجهای موضعی (مثل پرش عضلات) خواهد شد. صدمه زدن به نخاع سگ موجب ضعف و فلجی سگ گردد. بیشتر سگهایی كه به نوع عصبی بیماری دیستمپر دچار خواهند شد؛ میمیرند یا به روش های  انسانی بوسیله ی  تزریق کردن مقادیر بسیار زیاد بعضی داروهای بیهوشی كشته (مرگ اسان) خواهند شد.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

چه ازمایشاتی برای تشخیص دیستمپر لازم می باشند؟

تشخیص دادن بسیار قطعی دیستمپر در سگ تا زمانیكه علایم معمول این بیماری (مثل ترشحات چشم یا ذات الریه) ظاهر نشوند معمولا سخت می باشد . 14 روز بعد از الوده شدن جداسازی و تشخیص دادن ویروس در بافتها ی الوده سخت تر می شود.

در ایران از کیت های ایمنوکروماتوگرافی بسیار سریع (همانند تست حاملگی خانمها با ادرار) که با استفاده کردن از ترشحات چشم وبینی نتیجه را اعلام می نمایند. اگر دو خط نوار کیت قرمز شد نشان دهنده مثبت بودن ازمایش می باشد و نشان خواهد داد که سگ به ویروس الوده شده می باشد، ولی اگر یک خط قرمز بر روی نوار روشن گردد، منفی بودن ازمایش تفسیر را نشان خواهد داد؛ افزایش عیار پادزهر ضد دیستمپر در بدن سگ واكسینه نشده  شك ما را به این بیماری معطوف خواهد کرد. تشخیص دادن دیستمپر در سگهایی كه علایم عصبی از خود ظاهر می نماید بدون اینكه علایم معمول دیستمپر را دارا باشد نیز دشوار می باشد.

  • چه درمانی برای دیستمپر وجود خواهد داشت:

در حال حاضر هیچ درمانی بر ضد ویروس دیستمپر موجود نیست: بنابر این درمان محدود به انتی بیوتیك ها برای كنترل کردن عفونتهای باكتریایی می باشد؛ درمان کردن با انتی بیوتیك ها موجب بهبود بافتن بسیاری از علایم بیماری خواهد شد ولی از ورود و صدمه زدن ویروس به بافت عصبی در مغز و نخاع جلوگیری نخواهد کرد. مراقبت کردن از سگ های مبتلا به دیستمپرمانند دادن غذاهای بسیار باكیفیت و خوشمزه و فراهم کردن یك محیط کاملا بدون استرس برای بهبود حال عمومی و اشتهای حیوان بسیار مفید واقع می شود.

بیماری ديستمپر سگ چیست؟
  • پیشگیری از دیستمپر سگ:

به علت اینكه درمان محدود می باشد پیشنهاد می کنیم از روش های پیشگیری واكسن استفاده گردد؛ واكسنهای دیستمپر می بایست زمانیکه توله از شیر گرفته خواهد شد شروع شوند. ولی مادر واكسینه شده بود یا از بیماری دیستمپر بهبود یافته باشد میتواند پادزهر دیستمپر را از راه شیربه توله ها انتقال یابد؛ ولی این پادزهر تنها تا چند هفته خواهد توانست در توله را از گزند بیماری دور باشد.

میزان پادزهر های محافظتی كه مادر به توله منتقل می نماید بستگی به میزان موجود پادزهر بدن مادر است. این پادزهرها با اینكه موجب حفاظت توله از بیماری دیستمپر می شود ولی می توانند موجب ایجاد تداخل در عملكرد واكسن نیز باشد.

تا زمانی كه پادزهر مادری در بدن توله وجود داشته باشد واكسیناسیون با موفقیت نخواهد توانست در توله ایجاد محافظت نماید؛ در سن 6 هفتگی نیمی از توله ها ی به دنیا امده دیگر پادزهر مادری کافی برای تداخل با واكسیناسیون را نخواهند داشت. وقتی توله رشد نماید كم كم پادزهر حفاظتی كه از مادر به توله انتقال می یابد، رفته رفته بی اثر می شود تا جاییكه در سن 13 هفتگی 95 درصد توله ها در معرض مبتلا شدن به دیستمپر قرار میگیرند.

از نظر های اقتصادی تعیین میزان پادزهر مادری در توله مقرون به صرفه نمی باشد بنابراین واكسیناسیون در برابر دیستمپر  سریعا بعد از شیر گرفتن توله در سن 7-6 هفتگی شروع و پس از ان هر 3-2 هفته یكبار تا سن 14 هفتگی ادامه می یابد، توله می بایست تا زمانیکه كه واكسیناسیون كامل نگردد از دیگر سگها جدا باشد . برنامه واكسیناسیون پیشنهادی برای حفاظت توله ها از این بیماری كشنده بسیار موثر می باشد.

پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ديستمپر سگ چیست؟ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

بیماری ديستمپر سگ چیست؟

 

آیا ویروس دیستمپر قابلیت شیوع به انسان‌ را دارا است؟

در سال‌های قبل، اعتقاد بر این است که بیماری دیستمپر سگ برای انسان‌ها نیز خطرناک می باشد و آن‌ها را آلوده خواهد کرد، ولی با توجه داشتن به آزمایش‌ها و تحقیقات 15 سال گذشته، این نتیجه حاصل می گردد که این اعتقاد اشتباه است و ویروس دیستمپر بدن انسان را آلوده نخواهد  کرد. برخی آزمایش‌ها نیز، نشان داده است که بدن انسان خواهد توانست به این ویروس آلوده گردد، اما هیچگونه علائمی را بروز ندهد!

پیشنهاد کارشناس مقاله بیماری ديستمپر سگ چیست؟: مزیت استفاده از کنسرو سگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین