راهنمای خوراندن قرص به سگ | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

راهنمای خوراندن قرص به سگ

به چند نکته مهم در مورد راهنمای خوراندن قرص به سگ در همین ابتدا توجه کنید:

  • از دارو خوراندن خودسرانه به سگ خودداری نمایید. هر دارویی که به سگ خود می دهید باید توسط دامپزشک تجویز و تایید شود.
  • به هیچ وجه چند دارو را با هم ترکیب نکنید. ترکیب داروها با هم بدون تجویز پزشک می تواند بسیار خطرناک باشد.
  • گاهی ممکن است دامپزشک نوع و شکل دیگری از دارو را برای سگ تجویز کند. یعنی گاهی شرایط استفاده از شربت برای سگ به جای قرص وجود دارد. در چنین شرایطی اگر سگ شما اصلا قرص را قورت نمی دهد، می توانید از دامپزشک بخواهید که به جای قرص شربت تجویز کند.
  • وقتی می خواهید قرص را مستقیم در دهان سگ بگذارید، نباید سر سگ را خیلی بالا نگه دارید. بالا بردن سر سگ او را آزار می دهد و در نتیجه مقاومت زیادی از سوی او به همراه خواهد داشت.
  • نباید اجازه دهید سگ دارو را در دست شما ببیند. برخلاف تصور عموم، سگ ها اصلا نادان نیستند و می توانند خیلی چیزها را بفهمند. بنابراین، همیشه باید دارو را مخفیانه در غذای سگ قرار دهید.
  • هر بار که دامپزشک برای سگ شما دارو تجویز کرد، باید قبل از خروج از مطب، مطابق دستورالعمل دادن دارو به سگ را از او بپرسید. شما باید دقیقا بدانید که هر چند ساعت یک بار چه مقدار و چند بار باید این دارو را به سگ خود بدهید. باید بدانید که آیا می توانید این قرص یا این شربت را با آب یا غذا ترکیب کنید یا نه و خیلی چیزهای دیگر. همچنین باید از دامپزشک در مورد شرایط نگهداری دارو بپرسید تا بتوانید بهترین را دریافت کنید

دارو را به شکل اصلی نگه دارید. نکته دیگر این است که باید انعطاف زمانی دارو دادن را هم بدانید. برخی از داروها هستند که هرگز نباید دیرتر از موعد مقرر به سگ ها داده شوند، در حالی که برخی از داروها را می توان دیرتر از موعد مقرر مصرف کرد.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای خوراندن قرص به سگ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
خوراندن قرص به سگ

یا مثلاً بعضی از قرص ها را نباید از وسط نصف کرد یا تکه تکه کرد. اما اگر شرایط یک قرص را نمی دانید، ممکن است آن را نصف کنید. همچنین سعی کنید طعم قرص را از دامپزشک بپرسید. اگر مزه قرص خیلی تلخ و تند نیست، می توانید آن را پودر کرده و در غذا یا آب قرار دهید. اما اگر قرص طعم بسیار تلخی داشته باشد، نمی توانید این کار را انجام دهید.

شیوه های آسان و کاربردی خوراندن قرص به سگ

  • قرص را با دست در انتهای زبان (عمق دهان) قرار دهید و سپس دهان حیوان را برای چند ثانیه بسته نگه دارید و به آرامی کناره آن را بمالید.
  • راه دیگر برای طعم دادن به قرص ها این است که قرص را در مقداری کره معمولی، کره بادام زمینی یا پنیر خامه ای پنهان کنید و مخلوط قرص و کره را روی یک چوب بستنی یا بستنی قرار دهید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • قاشقی را که برای این منظور کنار گذاشته اید بگذارید و اجازه دهید سگتان بدون اجبار و به میل خودش آن را بخورد. نکته مهم این است که یک رویکرد کاملا طبیعی داشته باشید، زیرا سگ ها به راحتی می توانند رفتار یا استرس شما را تغییر دهند. چند دقیقه با سگ خود بمانید تا مطمئن شوید که قرص کاملا خورده شده است زیرا برخی از سگ ها یاد می گیرند که قرص را از پنیر خامه ای جدا کنند و آن را نخورند.
  • یک سوسیس را به اندازه قرص مورد نظر برش دهید و سپس سوسیس ها را به همراه قرص بدون روکش در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید. با این کار قرص ها نیز بوی سوسیس می دهند. بعد، در زمانی که معمولاً به سگ خود غذا یا تنقلات می دهید، پرتاب کنید و بازی کنید
  • مقداری سوسیس را تکه تکه کنید تا سگ شما بگیرد. سپس پس از انداختن 4 عدد سوسیس و گرفتن آن ها، قرص مورد نظر را مانند سوسیس به سمت سگ بیندازید و بلافاصله پس از مصرف قرص، مجددا سوسیس را بیندازید تا سگ بگیرد.
خوراندن قرص به سگ

حل کردن قرص در آب

اغلب آنتی بیوتیک ها، ویتامین ها و داروهای ضد انگلی مورد نیاز حیوانات خانگی از جمله سگ ها به صورت قرص هستند که در صورت تجویز دامپزشک باید به حیوان داده شود. برخی از سگ ها به راحتی این قرص ها را می خورند و هیچ مقاومتی از خود نشان نمی دهند و برخی دیگر از خوردن قرص امتناع می کنند و این امتناع برای صاحبش دردسرساز می شود.

اما بهتر است بدانید که این دارو را می توان از چند طریق به حیوان داد، از جمله مخلوط کردن آن با غذا یا گذاشتن قرص در انتهای دهان حیوان. اما اگر در هر صورت حیوان از خوردن دارو امتناع کرد، می توان آن را در مقداری آب حل کرد، در این صورت ممکن است بتوانید دارو را به سگ بدهید.

طریقه خوراندن قرص حل شده به سگ

برای استفاده از این روش ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که حل شدن قرص در آب در اثر آن بر بدن سگ اختلالی ایجاد نمی کند. در این شرایط می توانید قرص را با مقدار بسیار کمی آب حل کنید و با سرنگ آن را در دهان سگ خالی کنید و مطمئن شوید که حیوان قرص را خورده است.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای خوراندن قرص به سگ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

راهنمای خوراندن قرص به سگ

قرص خوراندن به اجبار

بدون مشورت با دامپزشک هیچ دارویی به حیوان خانگی خود ندهید. در ابتدا حیوان باید کاملاً برای مصرف دارو آماده شود. حتما برای این منظور او را بنشانید و پس از اطمینان از تمیز بودن دست ها (ضدعفونی و استفاده از دستکش)

با یک دست لب بالا را روی دندان فشار دهید و با دست دیگر فک پایین را به سمت پایین هدایت کنید.

در پایان مقاله راهنمای خوراندن قرص به سگ

همیشه رفتار و وضعیت حیوان خانگی خود را در نظر داشته باشید. هرگز سعی نکنید به سگ یا گربه با چنان نیرویی غذا بدهید که به دهان یا گردن حیوان آسیب برساند. اگر حیوان خانگی شما شروع به غر زدن کرد یا شروع به غر زدن کرد، آن را متوقف کنید. حتی اگر دارو برای بهبودی حیوان خانگی شما مهم باشد زیرا ممکن است به شما آسیب برساند، ممکن است شما و حیوان خانگی شما هر دو به آنتی بیوتیک نیاز داشته باشید.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای خوراندن قرص به سگ : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین