راهنمای نظافت سگ های خانگی | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

راهنمای نظافت سگ های خانگی

نظافت سگ های خانگی می تواند از ابتلا حیوان خانگی شما به بیماری جلوگیری کند. بررسی مداوم وضعیت سگ از جمله ریزش موی حیوان خانگی، وجود اشک در چشمان سگ شما، هرگونه تغییر در روند تغذیه و … سبب می شود سگ در خانه احساس آرامش کند و از داشتن یک سگ سالم لذت ببرید.

 شستن سگ در خانه اصول خاصی دارد که به شما کمک می کند از آسیب رساندن به حیوان خانگی خود جلوگیری کنید. پیش از اینکه در مورد نحوه شستن سگ در خانه صحبت کنیم، بهتر است بدانید که شستشوی مداوم و نظافت و بهداشت بیش از حد سگ می تواند آسیب جدی به حیوان وارد کند. سگ ها غدد چربی  یا عرق زیر پوست خود ندارند. پس لزومی به شستشوی مداوم پوست سگ ندارد. با این حال، برس زدن موهای سگ علاوه بر ایجاد حس خوب می تواند به تمیز نگه داشتن سگ نیز کمک کند.

نظافت سگ در خانه تنها به شستن بدن محدود نمی شود، به طور کلی نظافت و بهداشت سگ به چند قسمت مجزا تقسیم می شود:

  1. شانه زدن موی سر و بدن
  2. حمام کردن سگ
  3. کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن ها
  4. تمیز کردن گوش
  5. تمیز کردن دندان های سگ
  • شانه زدن سگ خانگی

شانه کردن موهای سگ بخش مهمی از نظافت کلی از این حیوانات خانگی است. شانه کردن موهای سگ با از بین بردن موهای شل و جلوگیری از گره خوردن، کت و خز سگ شما را در وضعیت خوبی نگه می دارد.

شانه زدن همچنین به روغن های طبیعی پوست کمک می کند تا به ساقه مو برسند. این یک پوشش براق روی پوست سگ ایجاد می کند و به تمیز نگه داشتن سگ کمک می کند. این می تواند به کاهش دفعات حمام کردن کمک کند.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای نظافت سگ های خانگی : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
راهنمای نظافت سگ های خانگی
  • حمام کردن سگ

شامپوی سگ

دامپزشک قادر است در مورد مناسب ترین محصولات برای حمام کردن سگ خانگی شما توصیه کند. شامپویی را انتخاب نمایید که مخصوص سگ ها طراحی شده است. سگ ها پوست حساسی دارند و pH پوست آنها با pH پوست انسان متفاوت است. بنابراین، محصولات شامپوی انسانی نباید برای سگ استفاده شود.

برای سگ هایی با پوست سالم، شامپوی ملایم ضد حساسیت را انتخاب کنید. دامپزشکان می توانند نوع شامپو یا داروی مناسب سگ های مبتلا به بیماری های پوستی را تعیین کنند. برای جلوگیری از خشکی بعد از شستن موها می توانید از نرم کننده ضد حساسیت نیز استفاده کنید. ابتدا مقدار کمی شامپو را روی پوست سگ بمالید تا مطمئن شوید که هیچ اثر تحریک کننده ای روی سگ نداشته باشد. اگر شامپوی استفاده شده با پوست سگ شما سازگاری داشت، از دامپزشک خود بخواهید محصولی مناسب برای حیوان خانگی شما توصیه کند.

نرم کننده سگ

پس از شامپو، می توان از نرم کننده ضد حساسیت استفاده کنید. نرم کننده را مثل شامپو به قسمت های مختلف بدن سگ ماساژ دهید. بسته به نوع نرم‌کننده‌ای که استفاده می‌کنید، ممکن است لازم باشد قبل از شستشو، نرم‌کننده را برای مدتی روی سگ بگذارید.

بعد از شستن، سگ خود را با یک حوله مناسب خشک کنید. البته در طول حمام کردن، به سگ خود با غذاهای خوشمزه پاداش دهید. همچنین در ابتدا و انتهای حمام به او جایزه بدهید. این به سگ شما کمک می کند تا یاد بگیرد که حمام کردن را دوست داشته باشد. سگ ها تمایل دارند پس از خیس شدن، آب اضافی را به طور غریزی از بین ببرند، اما بهتر است به آنها کمک کنید تا با یک حوله مناسب خشک شوند. از استفاده از سشوار خودداری کنید زیرا بیشتر سگ ها دوست ندارند در معرض هوا قرار بگیرند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • کوتاه کردن و مرتب کردن ناخن ها

خوب است پس از نظافت سگ در خانه ناخن ها را چک کنید. بسته به این که سگ شما در چه منطقه ای بیشتر زندگی می کند، ممکن است نیاز باشد ناخن ها را به ندرت یا هر هفته کوتاه نمایید. اگر سگ شما اغلب اوقات خود را در خانه روی سطوح نرمی شبیه فرش می گذراند، بهتر است هر از چند گاهی به ناخن های او نگاهی بیندازید. ولی اگر سگ شما بیشتر در فضای باز و روی سطوح سخت راه می‌رود، نیاز کمتری به نگهداری و کوتاه کردن ناخن دارد. ابزارهای نظافت سگ بسیار گوناگون است. می توان ناخن گیر مناسب را با توجه به سایز سگ خود انتخاب نمود. همچنین در صورتی که ناخن های سگ به دلیل کوتاهی بیش از حد دچار خونریزی شود، مقداری پودر انعقاد خون در دست داشته باشید. به نکات زیر توجه کنید:

  1. در مواردی که ناخن های سگ خیلی بلند نیست از ناخن گیر استفاده نکنید و فقط سوهان بزنید.
  2. وقتی سگ آرام است ناخن ها را کوتاه کنید.
  3. لبه های تیز ناخن ها را بعد از بریدن با سوهان بردارید.
راهنمای نظافت سگ های خانگی
  • تمیز کردن گوش

خوب است هر دفعه پس از نظافت سگ در منزل گوش های سگ خود را تمیز کنید. در حین تمیز کردن، به دقت به نشانه های خاراندن، التهاب یا هر چیز غیرعادی دیگری در گوش سگ نگاه کنید. توجه داشته باشید که سلامت گوش سگ بسیار مهم است و در صورت مشاهده هرگونه مشکل غیرعادی بهتر است با دامپزشک خود مشورت نمایید. به هیچ وجه جهت تمیز کردن گوش سگ خود از الکل استفاده نکنید.

محلول های شستشوی زیادی برای تمیز کردن گوش سگ ها وجود دارد که می توانید برای نظافت و بهداشت سگ از آنها استفاده کنید. برای این کار، پنبه ای را در محلول آغشته کنید و گوش سگ را به آرامی تمیز کنید. مطمئن شوید که محلول از پنبه نمی چکد. بعد از آغشته نمودن گوش سگ به محلول با پنبه و تمیز کردن گوش، گوش سگ را با پنبه خشک کاملا تمیز نمایید.

  • تمیز کردن دندان ها

در گربه های سالم دندان ها تمیز، سفید و نشکن هستند. لثه ها را از نظر زخم بررسی کنید. لثه های گربه شما باید صورتی و سالم و بدون قرمزی، تورم یا خونریزی باشد.

در صورت امکان، انتهای دهان گربه را نیز بررسی کنید. نفس حیوان نباید بوی بدی بدهد، پس اگر بوی بدی را مشاهده نمودید جهت معاینه و بررسی به دامپزشک بروید. اطمینان یابید که دندان های گربه خود را به طور مرتب مسواک می زنید. مسواک و خمیر دندان حیوانات خانگی برای این امر ضروری است.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای نظافت سگ های خانگی : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

راهنمای نظافت سگ های خانگی

نکات راهنمای  نظافت :

اصولا توله های زیر دو ماه که در کنار مادرشان زندگی می کنند نیازی به شست و شو ندارند و مادر بهداشت آنها را تامین می کند. شستن توله سگ های بدون مادر زیر دو ماه خطرناک و نامناسب است. زیرا در این سن و قبل از واکسیناسیون، توله ها به شدت در معرض بیماری و مستعد سرماخوردگی هستند.

سگ ها پس از غوطه ور شدن در حمام به دنبال فرصتی برای تکان دادن خود هستند. این باعث می شود آب زیادی به اطراف پاشیده شود و حتی یک سگ کوچک می تواند وقتی خود را تکان می دهد شما و ناحیه وسیعی از اطرافش را خیس کند. اگر می توانید، برای انجام این کار مدت کوتاهی از حیوان فاصله بگیرید. در غیر این صورت حیوان را ابتدا با حوله سریع و سپس با سشوار خشک کنید.

بهتر است او را از قبل با صدای سشوار آشنا کنید تا نترسد. بعد از اینکه او را کاملا خشک کردید، به طور کامل و چند بار شانه بزنید تا موها گره نخورد. سعی کنید در حین استحمام زیاد به حیوان استرس وارد نکنید زیرا اگر خاطره خوبی از استحمام نداشته باشد با هر بار شستن بی قرار می شود و شما را خسته می کند. پس تمام مراحل را به آرامی و به آرامی انجام دهید.

پیشنهاد کارشناس مقاله راهنمای نظافت سگ های خانگی : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین