علائم افسردگی در سگ ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

علائم افسردگی در سگ ها

افسردگی در سگ ها با آدم ها علائم تقریبا یکسانی دارد. سگ ها نمی‌توانند به شما بگویند که چه حسی دارند اما با این وجود می‌توانند رفتارهایی از خود نشان دهند که شبیه به افسردگی انسان است. بر خلاف افسردگی گربه که مختص به خودش است، علائم افسردگی سگ بسیار شبیه به افسردگی در بشر است. در این مقاله به انواع مختلف علائم افسردگی در سگ ها اشاره کردیم مانند: علاقه نداشتن به پیاده روی (عدم علاقه به فعالیت)، علاقه نداشتن به بازی با توپ و اسباب بازی های قدیمی، خیلی بیشتر یا کمتر از حد معمول غذا خوردن اشاره نمود.

8 علامت  افسردگی در سگ ها

  • پنهان شدن

پنهان شدن یکی از علائم افسردگی در سگ ها است، در این دوران سگ چه زمانی که تنهاست و چه زمانی که خانه شلوغ است، قایم می شود. در این دوران سگ ها از جمعیت زیاد می‌ ترسند و به همین دلیل قایم می شوند، بهتر است که همراه سگ خود باشید تا گوشه گیر نشود.

  • تغییر در اشتها

زمانی که سگ ها بیش از حد ناراحت هستند، معمولا اشتهای خود را از دست می دهند و وزن کم می کنند. در موارد شدید، حیوان حتی ممکن است از نوشیدن آب خودداری کند. البته سگ هایی هم هستند که غذا برایشان نوعی تسکین است و زمانی که افسرده می شوند بیشتر از قبل غذا می خورند و این باعث افزایش وزن آنها می شود. سعی کنید تا حد امکان به برنامه غذایی منظم حیوان خانگی پایبند باشید و غذای بیشتری را از سگ خودداری کنید یا وقتی سگ علاقه ای نشان نمی دهد غذا را برای او جذاب تر کنید.

  • بیش از حد خوابیدن

سگ ها زیاد می خوابند، این چیز جدیدی نیست. اما این معمولا زمانی اتفاق می افتد که صاحب آنها در کنار آنها نباشد. اگر سگ خود را برای مدت طولانی تنها بگذارید (مثلاً اجازه دهید به خانه برود و سر کار برود و سپس برگردید و متوجه شوید که سگ هنوز خواب است و هیچ واکنشی به حضور شما نشان نمی دهد) احتمالاً لنگ است.

سگ ها معمولاً 14 ساعت از 24 ساعت شبانه روز می خوابند و خواب آنها عمدتاً چرت های کوتاه است، اما اگر برای سگ شما سخت باشد که از رختخواب خارج شود، حیوان احتمالاً افسرده است. ابتدا بررسی کنید و ببینید آیا مشکل جسمی وجود دارد یا خیر، اگر چیزی پیدا نکردید و نشانه ها ادامه یافت، احتمالاً حیوان افسرده است. توجه داشته باشید که ممکن است برعکس آن نیز اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، اگر سگ شما مشکل خواب دارد و همواره بی قرار است.

پیشنهاد کارشناس مقاله علائم افسردگی در سگ ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
افسردگی در سگ ها
  • رفتار خشونت آمیز و مخرب

اگر سگ شما معمولا آرام است، رفتار عصبی و پرخاشگرانه می تواند نشانه افسردگی باشد.

  • از دست دادن ذائقه و هیجان

اگر سگ شما به طور ناگهانی علاقه خود را به بازی، راه رفتن و سایر چیزهایی که قبلا او را هیجان زده می کرد از دست داد، بهتر است تمرکز کنید. سگ هایی که فعالیت کم یا کند، بی هدف و بی حوصله به نظر می رسند، احتمالاً افسرده می شوند.

  • زوزه و ناله بیش از حد سگ

یکی از نشانه های افسردگی سگ ها پرخاشگری آنهاست. سگ های افسرده و مضطرب وقتی خسته و بی حوصله هستند زوزه می کشند و گاهی ناله می کنند. البته این مورد در کنار سایر موارد می تواند از علائم افسردگی باشد. سگ هایی که توله هایشان را از دست داده اند یا در غم از دست دادن دوست یا صاحبشان غمگین هستند با زوزه و ناله عزاداری می کنند.

  • لیسیدن پنجه ها

لیسیدن یا جویدن زیاد می تواند دلایل جسمی و روانی داشته باشد. سگ های افسرده اغلب پنجه های خود را می لیسند یا می جوند تا خود را آرام کنند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • گریه کردن

سگ ها گاهی برای رفع اضطراب گریه می کنند. سگ های افسرده ممکن است پس از گذراندن دوره ای از غم و اندوه دیگر نتوانند آرام و ساکت باشند و برای آرام شدن گریه کنند. البته گریه سگ ها بی صدا و تنها با اشک ریختن از چشمان آنها همراه است.

عمده دلایل و علت های افسردگی سگ ها

  • دلزدگی و ناامیدی
  • بیماری احساسی و روحی
  • تغییرات محیطی و تغییر آب و هوا
  • بیماری جسمی
  • ترس و استرس سگ
  • تغییر صاحب و به دست آوردن صاحب جدید
  • آموزش‌های نامناسب
  • تجربیات منفی
  • یک نوزاد جدید در خانه
  • یک حیوان خانگی جدید
  • از دست دادن یک عضو خانوادهسگ ها نیز مانند انسان ها غصه می خورند
  • صاحبی که به سر کار می‌رود و سگ را کل روز تنها می‌گذارد
  • یک خانه جدید
  • افسردگی سگ بعد از زایمان
افسردگی سگ ها

3 راه درمان سریع  افسردگی در سگ ها

  1. ورزش کردن با سگ
  2. ارتباط با دیگر سگ‌ ها
  3. توجه کمتر به سگ: برخی از دامپزشکان بیان کردند که در زمان افسردگی بهتر است صاحبان سگ بیش از اندازه به حیوان خود توجه نکنند، چرا که توجه زیاد به سگ باعث دلگرمی می شود و ممکن است که حیوان رفتار غم‌ انگیز خود را تجدید کنند. صاحب سگ در این دوره بهتر است طبق روال عادی خود رفتار کند، این رفتار باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و افزایش احساس امنیت در حیوان خواهد شد.

چگونه سگ افسرده و سگ بیمار را از هم تشخیص دهیم؟

همه سگ هایی که از افسردگی رنج می برند، بیمار روانی نیستند. افسردگی سگ خانگی دلایل مختلفی دارد. سگ ها گاهی اوقات مشکلات سلامتی دارند و سگ شما تا زمانی که این مشکل حل نشود بهتر نمی شود.

اگر سگ شما از نظر پزشکی علائم افسردگی را نشان می دهد، باید او را نزد دامپزشک ببرید تا مورد بررسی قرار گیرد. پس از معاینه، پزشک ممکن است از شما بخواهد که سگ خود را برای آزمایش خون به آزمایشگاه ببرید تا از سلامت اندام های داخلی سگ اطمینان حاصل شود. دامپزشک شما همچنین ممکن است تصویربرداری را توصیه کند. اگر همه عکس ها و آزمایش ها طبیعی هستند، باید به دنبال راه هایی برای خوشحال کردن سگ ناراحت خود باشید.

پیشنهاد کارشناس مقاله علائم افسردگی در سگ ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

سگ افسرده

سخن پایانی مقاله علائم افسردگی در سگ ها

سگ‌ها منظور خود را با زبان بدن و عادت‌های روزمره به صاحبان خود نشان می‌دهند. به همین دلیل وقتی افسرده می‌شوند به راحتی می‌توان از حالت چهره و رفتارهایشان افسرده بودن را تشخیص داد. آن‌ها اغلب بی‌حال و گوشه‌گیر می‌شوند. اشتهای آن‌ها بسیار کم می‌شود و برخی از آن‌ها حتی غذا هم نمی‌خورند. فقط شاید مقدار کمی آب بنوشند و به‌شدت ضعیف و ناتوان می‌شوند و وزن آن‌ها بسیار کم می‌شود. برخی سگ‌ها فقط به درو پنجره و منظره‌ها نگاه می‌کنند و زندگی یکنواختی خواهند داشت.

از دست دادن ذوق برای انجام دادن کار های معمول، کاهش اشتها، کاهش وزن، خوابیدن بیش از حد معمول  از علت های شایع افسردگی در سگ ها می باشد.

پیشنهاد کارشناس مقاله علائم افسردگی در سگ ها : چگونه جای خواب سگ درست کنیم؟ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین