علت بی توجهی سگ به صاحبش | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

علت بی توجهی سگ به صاحبش

در این مقاله به بررسی علت بی توجهی سگ به صاحبش پرداخته میشود. چیزی آزاردهنده تر از این نیست که بارها سگ خود را صدا کنید و او بی توجهی کند یا حتی بدتر، دوری سگ از صاحبش است. آموزش اولیه سگ برای حرکت به سمت شما آسان است اما بسیاری از صاحبان سگ نمی دانند که چقدر زمان برای ایجاد این رابطه عمیق و جلب اعتماد حیوان لازم است. این را هم باید بدانیم که گاهی به طور تصادفی تربیت حیوان را بی اثر می کنیم.

6 علت بی توجهی سگ به صاحبش

  • عصبی بودن هنگام فراخوانی سگ

اگر کسی شما را با فریاد صدا زد، آیا مشتاقانه گوش می دهید؟ همین امر در مورد حیوانات خانگی نیز صادق است. با این حال، لحن صدای بسیاری از صاحبان حیوانات خانگی هنگام تماس با حیوان خانگی خود خشم و عصبانیت را منتقل می کند. با لحن بلند و عصبانی، حیوان تمایل کمتری به سمت شما خواهد داشت. این باعث می شود سگ از صاحبش فرار کند. زیرا حیوان درک می کند که شما از او ناراضی هستید.

در عوض سعی کنید وقتی به سراغ شما می آید او را تشویق کنید. با تکرار عبارت «کارتت عالی بود» یا «تو بی نظیری» حیوان در زمان کوتاه تری و با میل بیشتر به سراغ شما می آید. فراموش نکنید که هر زمان که حیوان خانگی خود را برمی دارید، به خصوص زمانی که در محیط شلوغی هستید، با یک خوراکی کوچک به او پاداش دهید.

  • تکراری شدن دستور آمدن سگ

بسیاری از این حیوانات در پاسخ به تماس با تاخیر مواجه می شوند زیرا آنها به این باور رسیده اند که تا چند بار با آنها تماس نگیرید، مجبور نیستند به فرمان شما پاسخ دهند. به جای صحبت کردن با سگ خود، زمانی که می خواهید او به سمت شما بدود از یک کلمه مانند “بیا” استفاده کنید. سپس با درآوردن صداهای خوشایند مانند سوت زدن یا تپیدن او را تشویق کنید.

  مهم است که او را با غذای مورد علاقه اش تشویق کنید. به یاد داشته باشید که حیوانی که به سمت شما می شتابد، به خصوص زمانی که با سگ دیگری معاشرت می کند، علاقه خود را به شما نشان می دهد. یا وقتی که از بوی خوبش می دود به سمت شما احترام زیادی برای شما دارد. بنابراین منطقی است که برای انجام کاری بسیار خوب به او پاداش مناسبی بدهید.

پیشنهاد کارشناس علت بی توجهی سگ به صاحبش : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
بی توجهی سگ به صاحبش
  • پایان زمان تفریح با کلمات فراخوانی سگ

برخی از این حیوانات ممکن است فراخوانی را نادیده بگیرند. چون متوجه می شوند که کلمه بیا یعنی باید پارک را ترک کنند و به خانه بروند. اگر دائماً صدا زدن سگ خود را با چیزهایی که دوست ندارد مرتبط می‌دانید، باعث می‌شود که او کلمه «بیا» را با تجربیات منفی یکی کند و منجر به فرار سگ شود.

این بدان معنا نیست که فقط در موقعیت های آرام و مثبت با حیوان خانگی خود تماس بگیرید. اما باید حواس تان باشد که حیوان شما کلمه «بیا» را چگونه می فهمد. برای رفع این تفکر که کلمه «بیا» مساوی پایان بازی و سرگرمی است، سعی کنید در موقعیت های مختلف او را غافلگیر کنید. به عنوان مثال، هنگامی که حیوان خانگی شما در حال قدم زدن در خانه است، با او تماس بگیرید و با یک خوراکی خوشمزه یا یک بازی به او جایزه دهید. یا وقتی در حیاط است آن را به داخل خانه دعوت کنید و دوست وفادار خود را نوازش کنید. سپس او را برای ادامه بازی به بیرون بفرستید.

  1. محدود بودن محیط آموزشی

آموزش اولیه ای که به سگ خود دادید احتمالاً در یک مرکز آموزش سگ یا در حیاط خلوت شما انجام شده است. این حیوان احتمالاً مهارت‌هایی را برای واکنش در آن محیط‌ها توسعه داده است. این به اشتباه شما را به این باور می رساند که او علائم احضار را کاملاً درک می کند. این حیوانات معمولاً رفتارها را به خوبی تعمیم نمی دهند. این بدان معنی است که حیوان خانگی شما ممکن است در محیط های آشنا به خوبی پاسخ دهد. اما وقتی در محیط جدید با او تماس می گیرید، نمی تواند به دستور «بیا اینجا» پاسخ درستی بدهد.

برای اینکه حیوان در پاسخگویی به تماس شما ماهر شود باید در محیط های مختلف آموزش ببیند. با حیوان خانگی خود در محیط های جدید مانند حیاط دوست یا پارک بروید. در این محیط ها نیز تمام نکات را با او تمرین کنید.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • تنبیه متوالی در گذشته

  گاهی زمانی که سگ به صاحبش بی توجهی می کند، صاحبش را آزرده خاطر می نماید. این وضعیت می تواند منجر به سرزنش کردن حیوان یا بدتر از آن تنبیه بدنی او شود. این کار در نهایت سگ را مجبور به اطاعت کردن از آن شخص می کند. اما متأسفانه عصبانی شدن و تنبیه بدنی حیوان به او کمک نمی کند که بداند چه کاری باید انجام دهد. بلکه اتفاقی است که باعث می شود سگ از دست شما فرار کند و به حرفتان گوش نکند.

این شرایط فقط باعث می شود که سگ شما در آینده تمایل کمتری داشته باشد که به سمت شما بیاید. زیرا او می داند زمانی که به شما می رسد، از دست او ناراحت یا عصبانی هستید. اگر تعلل در پاسخ دادن سگتان شما را ناامید می کند، از سرزنش او خودداری کنید. سعی کنید با القاء احساس “پیروزی” به او، برای جلسات آموزشی آینده آماده اش کنید. همیشه با خوراکی تشویقی سگ که از خوردنش لذت می برد، به او پاداش دهید. مطمئناً با این روش پاسخ های حیوان به فراخواندن های شما افزایش می یابد.

  • دویدن به سمت سگ

اگر هنگامی که سگ را صدا می زنید همزمان به سمت او بدوید یا قدم بردارید معمولاً در جهت مخالف می‌ دود. سگ ها به همان سمتی می‌روند که صاحبشان برود؛ پس وقتی به سمت سگ می روید او راهش را ادامه می دهد نه این که به سوی شما بیاید. کمی خم شوید و آرام به پای خودتان ضربه بزنید و یک بار بگوید بیا. اکثر سگ ها در این موقعیت به سمت صاحبشان می‌روند. همیشه هنگام بیرون رفتن مقداری تشویقی همراه خود داشته باشید.

علت بی توجهی سگ به صاحبش

کینه کردن سگ از صاحبش

اکثر سگ هایی که از زمان تولگی به سرپرستی گرفته می شوند و در طبیعت وحشی نبوده اند، نسبت به صاحبان خود وفادار بوده و تنها در شرایط خاصی کینه می کنند. مهم ترین چیزی که می تواند ریشه کینه را در سگ های غمگین نهادینه کند تنبیه فیزیکی مکرر خود سگ، جفت و یا توله های آن ها می باشد.

پیشنهاد کارشناس علت بی توجهی سگ به صاحبش : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

علت بی توجهی سگ به صاحبش

لجبازی در سگ‌ها

از آزاردهنده‌ترین رفتار سگ‌ها، لجبازی آن‌ها و گوش‌ندادن به حرف صاحبشان است. اگر با صدازدن اسم سگتان به شما بی‌توجهی شد یا هنگام شنیدن نه و نکن سگتان به کارش ادامه داد، نشانه از لجبازی سگ شماست که می‌تواند ریشه‌ساز مشکلات رفتاری سگ باشد. متخصصان رفتارشناسی سگ‌ها، دلیل بی‌توجهی و لجبازی سگ‌ها را به دو دسته تقسیم می‌کنند که عبارت‌اند از دو حالت فعال و غیرفعال. حالت فعال این‌‌گونه است که سگتان هنگام دریافت دستوری از شما، به شما بی‌توجهی می‌کند و حالت غیرفعال این‌گونه است که سگتان از نافرمانی و بی‌توجهی به دستورات شما لذت می‌برد.

برای اصلاح لجبازی سگ، مطمئن شوید که سگ را تنبیه و دعوا نمی‌کنید. زیرا این کار سبب بدترشدن اوضاع و رفتار سگتان می‌شود. هم‌چنین دنبال سگ خود ندوید و صدای خود را بالا نبرید. به الگوی ساعات خوردن غذای سگ، پیاده‌روی و بازی‌کردن آن نظم دهید تا برتری شما نشان داده شود. هرگاه به دستورات شما بی‌توجهی کرد، تا مدتی طوری با سگتان برخورد کنید که انگار نامرئی است و به‌عکس، هنگامی که به حرف شما گوش داد، با سگتان بازی کرده و او را تشویق کنید.

پیشنهاد کارشناس علت بی توجهی سگ به صاحبش : چگونگی خوشحال کردن سگ ها را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین