علت لرزش سگ چیست؟ |خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

علت لرزش سگ چیست؟

علت لرزش سگ در برخی از سگ ها طبیعی است. اما برای برخی از این حیوانات خانگی غیر طبیعی خواهد بود. علت تکان دادن سگ می تواند از یک مسئله بی ضرر تا یک مشکل جدی پزشکی متغیر باشد. سگ شما ممکن است در حالی که منتظر صبحانه است یا سوار ماشین است، از سر تا پا تکان بخورد و بلرزد. ممکن است در خواب تکان بخورد و بلرزد.

سگ وقتی در اتاق راه می‌رود پاهای عقبش می‌لرزند.  لرزش در سگ رایج است و دلایل و راهکارهای بی شماری برای مهار لرزش در سگ ها وجود دارد. این که آیا شما باید به دنبال درمان باشید یا نه، به نظر متخصص دامپزشک بستگی دارد، اما به خاطر داشته باشید که یافتن برخی از دلایل اینکه سگ ها می‌لرزند بسیار دشوار است.

آسیب: یکی دیگر از عواملی که باعث ایجاد لرزش در بدن سگ می شود، آسیب به قسمتی از بدن است. به عنوان مثال، زمانی که استخوان یا ماهیچه های بازو یا پا آسیب می بیند، زمانی که سگ سعی می کند راه برود، لرزش در ناحیه آسیب دیده مشاهده می شود. این لرزش نشان دهنده ناتوانی در تحمل وزن بر روی دست ها و پاها و نشان دهنده وجود درد در آن ناحیه است.

در این شرایط سگ سعی می کند فعالیت خود را کاهش دهد و بیشتر استراحت کند. لرزش ناشی از آسیب از اهمیت ویژه ای برخوردار است و منشاء آن باید در اسرع وقت شناسایی و درمان شود.

پیشنهاد کارشناس مقاله علت لرزش سگ چیست؟ : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
علت لرزش سگ

بررسی علت لرزش سگ

  • دمای پایین هوا

بسیاری از سگ ها با پوشش نازک یا کم چرب مانند سگ های تازی و دوبرمن به راحتی سرما می خورند. و این باعث می شود سگ به لرزه بیفتد. حتی اگر دما بین 10 تا 15 درجه سانتیگراد باشد، برخی از سگها سرما می خورند. بهتر است قبل از رفتن به پیاده روی طولانی با سگ خود شرایط آب و هوایی را بررسی کنید و به یاد داشته باشید که هوای بارانی و مرطوب در فصول سال می تواند سگ کوچولوی شما را سردتر کند و باعث لرزش سگ شود.

  • کهن سالی

بسیاری از سگ ها، به خصوص سگ های بزرگ، وقتی وارد میانسالی می شوند، ضعف زیادی در اندام های حرکتی خود احساس می کنند. لرزش پا و مشکلاتی از این دست از جمله اتفاقاتی است که باعث لرزش پا در سگ ها می شود. برای جلوگیری از چنین شرایطی باید مراقب کنترل وزن سگ باشید و تغذیه سگ را به بهترین نحو تنظیم کنید.

  • ترس و اضطراب

 اولین عاملی که باعث لرزش بدن سگ می شود ترس و اضطراب است. این عامل باعث ایجاد لرزش در بدن می شود، اما نکته ای که در مورد این عامل وجود دارد این است که لرزش های ناشی از آن مدت زیادی طول نمی کشد و معمولاً چند دقیقه طول می کشد، لرزش از بین می رود و پس از مدتی، بدن دوباره شروع به لرزیدن می کند. او انجام می دهد.

ترس و اضطراب علاوه بر ایجاد لرزش در بدن سگ باعث ریزش مو و ترشح بزاق از دهان می شود. سگ هایی که برای مدت طولانی در معرض ترس و اضطراب هستند، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شده و در معرض بسیاری از بیماری ها قرار می گیرند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

  • سندرم لرزش

این بیماری در ابتدا در سگ های کوچک و سفید تشخیص داده شد، اما می تواند در هر سگ دیگری صرف نظر از جثه، نژاد یا رنگ رخ دهد. دلیل این سندرم در واقع خودایمنی است. علائم آن معمولاً بین 9 ماهگی تا 12 ماهگی ظاهر می شود و می تواند محدود به قسمت های خاصی از بدن باشد یا در سراسر بدن رخ دهد.

انواع بیماری ها :

 برخی از بیماری ها می توانند باعث ایجاد لرزش در بدن سگ شوند که مهمترین آنها موارد زیر است:

  • حالت تهوع: درست مانند ما انسان‌ها، سگ‌ها وقتی احساس ناراحتی کنند می‌توانند تکان بخورند. به خصوص زمانی که احساس بیماری می کنند. یکی از علائمی که می تواند نشانه حالت تهوع باشد لرزش است.
  • مسمومیت: یکی دیگر از عوامل مهمی که باعث ایجاد لرزش در بدن سگ می شود مسمومیت است. زمانی که سگ از غذای فاسد استفاده می کند یا مواد غیرخوراکی مانند مواد شوینده می خورد، پس از مدت کوتاهی بدنش شروع به لرزیدن می کند و گاهی این لرزش ها آنقدر شدید می شود که تبدیل به تشنج می شود.
علت لرزش سگ
  • آدیسون: بیماری آدیسون یکی دیگر از بیماری هایی است که باعث ایجاد لرزش در بدن سگ می شود. این بیماری با تغییر هورمون های بدن سگ باعث ایجاد لرزش در بدن سگ می شود. این بیماری نسبت به بیماری قبلی خطر کمتری دارد اما در صورت عدم تشخیص و درمان ممکن است منجر به مرگ سگ شود.
  • دیستمپر: این بیماری یک بیماری ویروسی بسیار خطرناک و کشنده است که علائم آن شامل بی اشتهایی، اسهال، استفراغ و آسیب به سیستم عصبی است. هنگامی که سیستم عصبی در برخی از قسمت های بدن آسیب می بیند، عضلات شروع به لرزیدن می کنند. در واقع تکان دادن بدن سگ در این بیماری نشان دهنده پیشرفت بیماری است و در واقع وقتی بدن شروع به لرزیدن می کند به این معنی است که دیگر برای درمان دیر شده است و به احتمال زیاد حیوان می میرد.
  • سرماخوردگی: شایع ترین علت لرزش در سگ ها سرماخوردگی است. هنگامی که دمای هوا کاهش می یابد و سگ در معرض این دما قرار می گیرد، بدن مستعد سرماخوردگی می شود.

وقتی سگ سرما می خورد بدنش می لرزد و این لرزش ناشی از افت دمایی است که در بدنش اتفاق افتاده است. یک نکته مربوط به سرماخوردگی است و آن تفاوت نژادها در سرماخوردگی است. برخی از نژادها به دلیل پوششی که دارند در برابر سرما مقاومت بیشتری دارند و بسیار کمتر از سایر نژادها دچار سرماخوردگی می شوند مانند گلدن رتریور و ژرمن شپرد. برخی از نژادهای دیگر مانند دوبرمن و پیتبول به دلیل پوشش بدنی که از موهای کوتاه تشکیل شده است به سرما حساس تر هستند و احتمال سرماخوردگی در آنها بیشتر است.

  • احتمال بروز صرع: صرع یکی از شایع ترین بیماری های عصبی است. صرع یک ​​وضعیت بحرانی است که شامل تشنج های مکرر است و معمولاً نیاز به درمان طولانی مدت دارد. عوارض آن بر اساس نوع و شدت صرع متفاوت است و شامل لرزش سر، بی قراری، پلک زدن ریتمیک، لرزش، غش و بیهوشی است.
پیشنهاد کارشناس مقاله علت لرزش سگ چیست؟ : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

علت لرزش سگ

دیگر احتمالات علت لرزش سگ :

  • نارسایی کلیه
  • وضعیت التهابی مغز
  • کاهش قند خون
  • کاهش سطح کلسیم

علائم مراجعه فوری به دامپزشک

هنگامی که متوجه شدید که لرزش سگ شما ناشی از عوامل محیطی نیست، باید فوراً به دامپزشک مراجعه کنید. اگر سگ شما علائم دیگری را همراه با لرزش داشته باشد، اهمیت بیشتری دارد. این علائم شامل لنگیدن، بی حالی، اسهال، اضطراب و استرس، تنبلی، استفراغ و آب دهان می باشد.

اگر سگ شما بیش از یک ساعت به لرزیدن ادامه داد یا متوجه شدید که سگ شما ماده سمی را بلعیده است، فورا او را نزد دامپزشک ببرید. هرچه زودتر سگ شما ارزیابی شود، شانس یک نتیجه مثبت بیشتر است.

پیشنهاد کارشناس مقاله علت لرزش سگ چیست؟ : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین