قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشورها

قوانین حمل سگ در ماشین و نگهداری او در کشورهای جهان، قوانین متفاوتی دارد اما چیزی که کاملا مشخص است این است که آنها حقوقی دارند که باید بدان احترام گذاشته شود. قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می‌کند که سگ گردانی و حمل سگ با خودروها ممنوع می‌باشد و نتیجه همراه داشتن سگ برخورد جدی مقامات امنیتی خواهد بود.

خلاصه ای از پیشینه قانون راه رفتن سگ در ایران

در سال 1304 قانونگذاران ايران تصميم گرفتند آيين نامه اي را تصويب كنند كه نحوه نگهداري حيوانات خانگي به ويژه سگ در معابر عمومي را توضيح مي دهد. این آیین نامه با موافقت وزارت دادگستری و وزارت کشور در ماده 276 تشریح شده است.

در سال 1388 شورای اسلامی ایران بار دیگر تمام تلاش خود را برای کنترل سگ ها در اماکن عمومی به کار گرفت. اما این تلاش به دلیل اولویت های زیادی که وجود داشت به نتیجه نرسید.

قانون مجازات اسلامی که در سال 1392 تصویب شد و اصلاحات آن تا سال 1394 ادامه یافت، از دیگر تلاش‌های قانونگذار ایران بود که قانون بیرون‌کشیدن سگ یا آثار حمل سگ بر صاحب آن و جریمه‌های مربوط به آن را مشخص کرد. . داشتن سگ نتیجه آن است.

قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران

قانون سفر زمینی با حیوان خانگی یا قوانین حمل سگ در ماشین در کشور ایران بیان می‌کند که سگ‌ گردانی در سال‌ های اخیر در پایتخت و برخی دیگر از استان‌ ها ممنوع شده است.

این قانون، دستوری از سمت نیروی انتظامی با توافق وزارت دادگستری و وزارت کشور است که البته برخی از مردم بر این باورند که چون این دستور چندان وجهه قانونی ندارد و در مجلس تصویب نشده، پس، نمی‌تواند اجرا شود و بهتر است مسئولین غیر ممکن بودن بردن سگ به مراکز دامپزشکی را در نظر بگیرند، ضمن اینکه در مقابل گربه‌ گردانی سکوت نکنند.

نعمت احمدی، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری نیز با اینکه این دستور که با عنوان قوانین حمل سگ در ماشین بیان می‌شود، چندان وجهه قانونی ندارد، موافق است و بیان می‌کند که در مجلس، قوانینی مبنی بر متوقف کردن خودروهایی که حیواناتی چون سگ را حمل می‌کنند، تصویب نشده، به شکل لایحه قانونی ابلاغ نگشته و فقط به عنوان یک دستورالعمل مطرح شده است.

پیشنهاد کارشناس مقاله قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها

او در ادامه صحبت خود می‌گوید بهتر است پلیس، برای متوقف کردن خودروهای حامل حیواناتی مانند سگ به یک بخشنامه داخلی اکتفا نکند و لایحه ای را به مجلس ارائه دهد و پس از تصویب شدن آن به شکل قانون، قانونی عمل کند تا هم بی قانونی را در کشور رواج ندهد، هم برای مردم مشکل ایجاد نکند.

به دنبال صحبت های نعمت احمدی، حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در نشست خبری دستگاه قضایی اینگونه اعلام کرده است که قانونی وجود ندارد که در آن مطرح شده باشد که اقدام به سگ گردانی در فضاهای عمومی جرم محسوب می‌شود؛ زیرا اگر قانونی در این رابطه وجود داشت، برای آن تصمیم گیری قاطعانه صورت می‌گرفت.

البته وکلای دیگر به گونه دیگری صحبت می‌کنند و می‌گویند حتی سگ گردانی با قلاده هم در معابر و اماکن عمومی به لحاظ عرفی البته نه قانونی، ممنوع است و در شرایطی اگر موجب مزاحمت و سلب آسایش مردم شود، فرد مجرم علاوه بر شلاق، به جریمه همراه داشتن سگ به صورت نقدی نیز محکوم شده و نهایتاً به ضبط حیوان ختم می‌گردد.

قوانین حمل سگ در ماشین و در کل قانون بیرون بردن سگ در حقیقت همان دستورالعملی که به مجلس ارائه شد، اما نهایی نشد؛این دستورالعمل بیان می‌کند که نه‌ تنها سگ گردانی با قلاده یا بدون قلاده در شهر ممنوع می‌باشد، بلکه معامله و نگهداری این حیوانات در خانه را نیز مستحق مجازاتی چون 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا ده میلیون تومان می‌داند؛ضمن اینکه این امر با دریافت کد تخلف شماره هفده پلیس امنیت اخلاقی بر روی موبایل مربوط به شخص متخلف به عنوان جریمه همراه داشتن سگ داخل ماشین یا ایجاد آلودگی صوتی، همراه است.

با اینکه نیروی انتظامی با اعتراضات مردم مواجه شده است، باز هم با افرادی که در اماکن عمومی مانند پارک ها و خیابان ها، اقدام به سگ‌ گردانی می‌کنند، برخورد جدی می‌کند و معتقد است که این عمل باعث ایجاد ترس و دلهره برای شهروندان می‌شود. 

نکته دیگری که جالب است بدانید، این است که بنا به تبصره ماده سه آیین‌نامه قانون تملک آپارتمان‌ ها، به علت امکان بروز بیماری، نگهداری از انواع حیوانات اهلی به خصوص سگ در قسمت‌ های مشترک ساختمان، ممنوع است و به علت اینکه صدای حیوان غیر قابل کنترل از سوی صاحب اوست، اگر به هر صورتی نگهداری از حیوانات باعث مزاحمت یا سلب آسایش سایر ساکنان آپارتمان و منتهی به نارضایتی آنها گردد، عملی مجرمانه محسوب می‌شود و قابل شکایت و پیگیری در مراجع قضایی ایران است.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

قوانین حمل سگ در ماشین و سگ گردانی در دیگر کشورها

  • فرانسه

قوانین حمل سگ در اتومبیل و مراقبت از سگ های خطرناک و درنده در سال 1999 در فرانسه منتشر و تصویب شد. اما پس از دو فاجعه که یک دختر ده ساله و یک پسر دو ساله توسط این سگ های درنده کشته شدند، اصلاحات زیادی در قوانین مراقبت از سگ در این کشور انجام شد.

در ماده 211 این قانون اصلاحی آمده است که هر حیوانی ممکن است به انسان آسیب برساند یا به انسان آسیب برساند.

طبق هماهنگی های انجام شده از سوی شهردار از این آسیب ها جلوگیری می شود اما در صورت عدم رعایت این دستورات از سوی صاحبان سگ، حیوان برای نگهداری به مکان مناسبی منتقل می شود و هزینه های نگهداری از وی دریافت می شود. صاحب سگ نظر دریافت خواهد شد.

  • ایتالیا

در شهر تورین ایتالیا قوانین حمل سگ با ماشین و قانون بیرون بردن سگ به طور کلی بیان می کند که هر سگ باید سه بار در روز بیرون آورده شود در غیر این صورت صاحبش ششصد جریمه خواهد شد. و پنجاه دلار!

  • کشور نروژ

کشور نروژ در حال پیشبرد قانون موازی در مورد نگهداری از حیوانات خانگی و در عین حال احترام به آنها است.

قانون این کشور می گوید که صرف نظر از اینکه حیوانات خانگی چه کاربردی برای انسان دارند، ارزش ذاتی دارند. بنابراین باید با آنها رفتار مناسب داشته باشید و آنها را از هرگونه فشار جسمی و روحی محافظت کنید، اما صاحبان حیواناتی مانند سگ از آسیب رساندن به افراد، حیوانات و اشیا خودداری کنند.

قوانین حمل سگ با ماشین در ایران

این قانون در ادامه به این نکته اشاره می کند که اگر در اثر نا آگاهی یا بی احتیاطی صاحبان سگ به انسان، حیوان و اشیاء دیگر حمله کنند و به آنها حمله کنند، اولین نتیجه این حمله صدمه به آن انسان است. ، حیوان یا اشیایی که مورد حمله قرار گرفته اند وارد شده اند.

علاوه بر این، این آسیب ها در نروژ با اقدامات قانونی همراه است و گاهی اوقات مجازات حمل سگ در این کشور به جدایی اجباری سگ از صاحبش یا کشتن آن ختم می شود. همچنین لازم به ذکر است که طبق قانون کشور نروژ، اگر سگی رفتار پرخاشگرانه و حرکات خطرناک از خود نشان دهد، قانون راه رفتن سگ با قلاده بر او واجب است و قلاده باید همیشه روی گردن او باشد.

  • کشور هلند

در کشور هلند قانونی مبنی بر گذراندن مبحث نگهداری سگ وجود دارد و اگر شخصی تصمیم به خرید سگ بگیرد، قبل از هر اقدامی باید آموزش‌های عملی نگهداری از حیوان را در دوره‎های تئوری بگذراند.

قانون دیگری که در این کشور حکمفرماست، به صاحب سگ فرصت می‌دهد تا ده روز بعد از ورود سگ به کشور هلند، به یک دامپزشک مراجعه کند.

پیشنهاد کارشناس مقاله قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها

قوانینی برای عدم ارائه مجوز سگ در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا

به گزارش سرویس بین الملل افکار نیوز ، برخی از قوانین نگهداری از سگ در برخی از کشورهای جهان توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. برخی از این قوانین به شرح زیر است:

فروش و پاداش سگ به افراد زیر 16 سال ممنوع بوده و متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، هزینه مجوز سگ 13 یورو در سال برای یک فرد و 254 یورو برای گروه است.

در برخی دیگر از کشورها حتی نگهداری سگ در صورت عدم مجوز برای نگهداری سگ به صورت قانونی ممنوع است و متخلف برای حمل سگ باید 30 یورو جریمه بپردازد. امتناع از پرداخت جریمه حمل سگ و نگهداری آن در این کشور با افزایش 2000 یورویی مبلغ تعیین شده همراه بوده و فرد مجرم به سه ماه حبس محکوم می شود.

در برخی از کشورها برای مواقعی مانند مجروح شدن شخص توسط سگ جریمه ای در نظر گرفته می شود و صاحب سگ به عنوان مسئول حیوان باید غرامت بپردازد. حتی در مواردی اتفاق می افتد که فرد مجرم به زندان محکوم می شود و حیوان او مصادره می شود.

در برخی کشورها اگر پلیس یک سگ بدون صاحب را در اماکن عمومی جمع آوری کند، صاحبش 20 یورو جریمه می شود و به ازای هر شب که صاحب آن مسئولیتی ندارد، 8 یورو به مبلغ جریمه اضافه می شود. ; در ضمن اگر صاحب سگ بعد از 5 روز برنگردد سگ توسط دولت توقیف می شود.

پیشنهاد کارشناس مقاله قوانین حمل سگ با ماشین در ایران و سایر کشور ها : خرید اینترنتی باکس سگ را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین