وابستگی سگ به صاحبش | خرید و فروش باکس سگ

فهرست مطالب

اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در telegram
اشتراک گذاری در whatsapp

وابستگی سگ به صاحبش

در این مقاله به بررسی وابستگی سگ به صاحبش پرداخته میشود. سگ حیوانی بسیار حساس و احساساتی هستند و برای اینکه بتوانید با آن ها ارتباط دوستانه داشته باشید تا به شما علاقه نشان بدهند باید نکاتی را در نگهداری و مراقبت از آن ها رعایت نمایید. بازی کردن،  پیاده روی روزانه، غذا دادن، وقت گذراندن با سگ خود می تواند باعث شود که سگتان به شما وابسته شود ورابطه خوبی بینتان شکل بگیرید. وابستگی سگ به صاحبش بسیار لذت بخش است و امروزه به دلیل بالارفتن تقاضای نگهداری سگ در منزل این یکی از موضوعات که باید به آن توجه شود.

2 علت مهم وابستگی سگ به صاحبش

  • وابستگی عاطفی سگ به صاحبش و ترس جدایی

وابستگی سگ به صاحبش، زمانی اتفاق می‌افتد که سگ‌ ها یک نفر را صاحب و آلفا بدانند و وابستگی عاطفی شدیدی نسبت به همان یک نفر احساس کنند. این شرایط شاید در نگاه اول، بسیار جذاب به‌نظر برسد؛ زیرا سگ فرمانبرداری از یک نفر دارد و معمولا همان یک نفر را به کل اعضا خانواده ترجیح می‌دهد. اما در واقعیت، وابستگی سگ به صاحبش موجب بروز مشکلات جدی مثل اضطراب جدایی می‌شود.

چنین سگ‌هایی معمولا در صورت عدم حضور صاحب‌شان، احساس نامطلوبی دارند و آرامش آن‌ها بهم خواهد خورد. در حالی که سگ ‌ها در گروه اول، با حضور دیگر اعضا خانواده، همان حس آرامش را تجربه می‌کنند.

  • وابستگی عاطفی سگ به دیگر اعضای خانواده

سگ ‌ها معمولا در احساسات درونی‌شان، عاشق زندگی گله‌ای هستند و قوانین گله، بخش عظیمی از تربیت سگ و بایدها و نبایدهای زندگی آن‌ها را مشخص می‌کند. در زندگی سگ با انسان، خبری از گله نیست! پس بدیهی است که انسان‌ها و اعضا خانواده چیزی شبیه به زندگی گله‌ای سگ هستند و صاحب یا صاحبان، در جایگاه آلفا یا رئیس گله قرار دارند.

پیشنهاد کارشناس : خرید باکس سگ را مطالعه کنید.
وابستگی سگ

وابستگی عاطفی سگ به صاحبانش، موجب داشتن زندگی آرام و مطلوبی برای سگ می‌شود. در چنین شرایطی بدیهی است که سگ به اعضا خانواده‌ای که همراه آن‌ها زندگی‌ می‌کند، حس وابستگی دارد. در چنین مدل تربیتی، در زمان نبود یکی از اعضا خانواده، سگ به‌راحتی با بودن در کنار عضو دیگر خانواده، ارتباط عاطفی را حفظ می‌کند و چندان دچار اضطراب جدایی نمی‌شود. این ویژگی وابستگی سگ به صاحبش، در سگ‌ های چند صاحبی چندان دیده نمی‌شود.

وابستگی تنها صاحبی در چه سگ ‌هایی بروز پیدا می کند؟

غالبا سگ ‌هایی که وابستگی تک صاحبی دارند، بسیار مضطرب‌تر از دیگر سگ‌ها هستند. احساسات نامطلوبی که به‌دلیل وابستگی سگ به صاحبش ایجاد می‌شود، سلامتی او را تاحدی به خطر می‌اندازد. این حالات در بعضی نژادها بیشتر احساس می‌شود. سگ‌های گله که ارتباط مستقیمی با چوپانان دارند، بسیار مستعد چنین احساساتی هستند.

سگ ‌های نژاد چاو چاو، آکیتا، شیبا اینو و جیندوس از جمله سگ ‌های تک صاحبی هستند. احساسات شدید در وابستگی عاطفی سگ با این نژادها، دیده می‌شود. وابستگی سگ به صاحبش در این نژادها، با تحلیل‌های رفتار شناسی، کاملا مشخص است.

وابستگی سگ به صاحبش در چنین نژادهایی مثل نژاد میکس و بومی که آزادانه در شهر و طبیعت می‌چرخند، زمانی ایجاد می‌شود که سگ یکبار تجربه وابستگی و از دست دادن صاحب یا رها شدن را داشته باشد. در چنین شرایطی، ریسک وابستگی سگ به صاحبش بسیار بیشتر است و چنین سگ‌هایی تمایل شدیدی به چسبیدن به صاحب‌شان دارند. در صورت دور شدن صاحب چنین احساساتی در آن‌ها بروز می‌کند.

برای مشاهده سایر نمونه های باکس براکو و همچنین استعلام قیمت، اطلاع از ویژگی و خرید و فروش باکس سگ به صفحه باکس حمل سگ سایت گمبرون مراجعه کنید.

نشانه‌های وابستگی سگ به صاحبش

  1. برقراری ارتباط چشمی با صاحب
  2. تکیه دادن سگ به صاحبش
  3. خوابیدن در تخت خواب صاحبش
  4. خوشحالی سگ در هنگام ورود صاحبش به خانه
  5. کفش‌های بدبوی شما را به اینور و آن ور می‌برند.
  6. اگر در اتاق نباشید، به دنبال شما می‌گردد.
  7. به دنبال ارتباط فیزیکی و نوازش هستند.
  8. وقتی شما را می‌بیند دستشویی می‌کند.
  9. اسباب‌بازی مورد علاقه‌اش را برای شما می‌آورد.
  10. به شما می‌خندد.

درمان وابستگی سگ

با توجه به اختلالات روحی و فشارهای روانی که به‌دلیل وابستگی عاطفی سگ‌ های تک صاحبه نسبت به صاحب‌شان ایجاد می‌شود، این وابستگی باید درمان گردد.

وابستگی سگ به صاحبش

مراحل درمان

  • سلامت سگ را بررسی کنید.

سگ‌ ها در سنینی که دچار کم شنوایی و نابینایی می‌شوند، وابستگی بیشتری به صاحب‌شان پیدا می‌کنند. پس بدیهی است که در صورت درمان بیماری‌های گوناگون در سگ‌ ها، می‌توان یکی از احتمالات را تضعیف کرد و گامی برای کاهش وابستگی سگ به صاحبش برداشت.

  • خودتان را کم رنگ کنید.

نوازش و محبت به سگ را به اعضا خانواده محول کنید و منتظر کاهش وابستگی سگ به صاحبش باشید.

  • درخواست توجه سگ را ندید بگیرید.

معمولا، سگ‌ها از صاحبشان درخواست نوازش و بازی می‌کنند؛ برای کاهش وابستگی سگ به صاحبش، باید این درخواست‌ها را ندید بگیرید و به میزان کم‌تری به درخواست‌های سگ پاسخ دهید. این به معنی قطع ارتباط عاطفی‌تان با سگ نیست، بلکه باید این ارتباط را مدیریت کنید و در زمان‌هایی که خودتان علاقه‌مند هستید، برای نوازش سگ اقدام کنید.

  • برای سگ محدودیت ایجاد کنید.

با اعمال محدودیت، می‌توانید این شرایط را به مرور بهبود ببخشید. سعی کنید از محدودکننده‌ها استفاده کنید و در زمان ورود به محل خاصی از منزل مثل اتاق‌ها، از آن‌ها کمک بگیرید و یا درب اتاق را به‌طور کامل ببندید و به سگ اجازه ورود به اتاق ندهید.

پیشنهاد کارشناس : اجاره باکس سگ را مطالعه کنید.

برای دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید از قسمت تماس با ما، با کارشناسان گمبرون کنل تماس بگیرید.

وابستگی سگ به صاحبش
  • رفت و آمدتان را عادی جلوه دهید.

یکی از عواملی که وابستگی سگ به صاحبش را افزایش می‌دهد، خداحافظی در زمان خروج از منزل و خوش آمد گویی و احوال‌پرسی در زمان ورود به منزل است. رفتار صاحب سگ، ذوق و شوق سگ را برای انتظار و وابستگی در زمان نبود او افزایش می‌دهد؛ اما در صورتی‌که به محض ورود به خانه بی‌تفاوت عمل کنید، سگ به مرور وابستگی عاطفی را از دست خواهد داد.

  • سرگرمی ایجاد کنید.

یکی از کارهایی که برای کاهش وابستگی سگ به صاحبش باید انجام دهید، ایجاد سرگرمی‌های انفرادی است. سعی کنید، با ایجاد معماهای مختلف، ذهن سگ را به چالش بکشید تا در زمان نبود شما، به حل این معماها بپردازد و مستقل‌تر سرگرمی را تجربه کند.

  • از داروهای آرامبخش استفاده کنید.

این داروها به مرور آرامش مطلوبی در سگ ایجاد می‌کنند. مصرف داروها طبق نظر پزشک به شما کمک می‌کند تا وابستگی سگ به صاحبش را کاهش دهید.

  • از مربی و رفتارشناس کمک بگیرید.

یکی از بهترین راهکارهای علمی برای از بین بردن اضطراب جدایی در سگ، کمک گرفتن از مربی و رفتارشناس است. مربی با تجربیات متعدد، توانایی ارائه راهکارهای مختلفی را برای حل این مشکل و کاهش وابستگی سگ دارد.

پیشنهاد کارشناس : چگونگی خوشحال کردن سگ ها را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

فهرست
پشتیبانی آنلاین